Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

k4cz0r

Ktoś wysyłał dysk Seagate na gwarancję?

Recommended Posts

Oddałem ponad miesiąc temu na gwarancję mój dysk kupiony w sierpniu w sklepie Morele - Seagate 1TB ST1000DM003. Miał kilka błędnych sektorów i system aż strzelał BSoD'y. Nie wiem kiedy został wysłany do producenta, jednak wiem, że z Netpunktu do sklepu trafił 12 listopada. Z tego co mi wiadomo, bad sektorów nie da się ot tak naprawić jak drukarki czy monitora - rozkręcić, wymienić panel, jakiś wtyk itp. Po prostu ma błędne sektory = do wyrzucenia, tak więc chyba powinni mi po prostu wymienić na nowy? I pytam, czy ktoś wysyłał swój dysk na gwarancję od Seagate i ile czekał na powrót?

Link to comment
Share on other sites

To zależy czy to są bady fizyczne, czy logiczne. Pierwszych nie da się naprawić, drugie jak najbardziej się da. Tak, czy owak dysk musi być sprawdzony przez producenta, a to oznacza, że pewnie wysłali go za granicę i tam ktoś go diagnozuje. To może trochę potrwać.

Na przyszłość w takich przypadkach lepiej jest skorzystać z niezgodności towaru z umową, bo tam sprzedawca ma wyznaczony czas na wydanie opinii, w przypadku gwarancji tego nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Logiczne sam usunąłem. wink_prosty.gif "erase" i "remap" w MHDD to udało się 3 sektory odzyskać, ale mimo to 3 zostały. I Seagate ma chyba serwis w Polsce? Na stronie producenta można sprawdzić stan naprawy/reklamacji po wpisaniu modelu i S/N, jednak mojego dysku nie znajduje.

Link to comment
Share on other sites

No niestety, ale na gwarancję wysyłałeś produkt przez sklep, więc nawet nie masz jak sprawdzić gdzie utwkił. Skontaktuj się ze sprzedawcą i spytaj się co i jak. Tu możemy sobie tylko gdybać. Procedura gwarancyjna w przypadku Seagate jest nieco skomplikowana, więc być może nikomu w sklepie nie chciało się jej jeszcze przeprowadzać.

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...