k4cz0r Napisano Grudzień 12, 2013 Zgłoś Share Napisano Grudzień 12, 2013 Oddałem ponad miesiąc temu na gwarancję mój dysk kupiony w sierpniu w sklepie Morele - Seagate 1TB ST1000DM003. Miał kilka błędnych sektorów i system aż strzelał BSoD'y. Nie wiem kiedy został wysłany do producenta, jednak wiem, że z Netpunktu do sklepu trafił 12 listopada. Z tego co mi wiadomo, bad sektorów nie da się ot tak naprawić jak drukarki czy monitora - rozkręcić, wymienić panel, jakiś wtyk itp. Po prostu ma błędne sektory = do wyrzucenia, tak więc chyba powinni mi po prostu wymienić na nowy? I pytam, czy ktoś wysyłał swój dysk na gwarancję od Seagate i ile czekał na powrót? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Grudzień 12, 2013 Zgłoś Share Napisano Grudzień 12, 2013 To zależy czy to są bady fizyczne, czy logiczne. Pierwszych nie da się naprawić, drugie jak najbardziej się da. Tak, czy owak dysk musi być sprawdzony przez producenta, a to oznacza, że pewnie wysłali go za granicę i tam ktoś go diagnozuje. To może trochę potrwać.Na przyszłość w takich przypadkach lepiej jest skorzystać z niezgodności towaru z umową, bo tam sprzedawca ma wyznaczony czas na wydanie opinii, w przypadku gwarancji tego nie ma. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k4cz0r Napisano Grudzień 12, 2013 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 12, 2013 Logiczne sam usunąłem. "erase" i "remap" w MHDD to udało się 3 sektory odzyskać, ale mimo to 3 zostały. I Seagate ma chyba serwis w Polsce? Na stronie producenta można sprawdzić stan naprawy/reklamacji po wpisaniu modelu i S/N, jednak mojego dysku nie znajduje. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Grudzień 12, 2013 Zgłoś Share Napisano Grudzień 12, 2013 No niestety, ale na gwarancję wysyłałeś produkt przez sklep, więc nawet nie masz jak sprawdzić gdzie utwkił. Skontaktuj się ze sprzedawcą i spytaj się co i jak. Tu możemy sobie tylko gdybać. Procedura gwarancyjna w przypadku Seagate jest nieco skomplikowana, więc być może nikomu w sklepie nie chciało się jej jeszcze przeprowadzać. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k4cz0r Napisano Grudzień 12, 2013 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 12, 2013 "Tak ja pisałem wyżej sprzęt jest w serwisie producenta i gdy wróci zostanie Pan o tym poinformowany." <- cały czas coś takiego mi odpowiadają. Ehh...no cóż, chciałbym przed świetami jeszcze dostać. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Grudzień 12, 2013 Zgłoś Share Napisano Grudzień 12, 2013 Gdyby był w serwisie producenta, to byś widział to w statusie na stronie. Poproś o namiary na serwis i się skontaktuj z nimi bezpośrednio. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...