Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Black Shadow

Assetto Corsa

Polecane posty

bo chyba nie ja jeden widzę pewną sprzeczność, pomiędzy istnieniem tych dwóch form dodawania nowej zawartości.

Normalny model imo. Wysokiej jakości zawartość będzie zaoferowana przez samo Kunos, ale jednocześnie modderzy będą mieli możliwość pokazania się. Żaden modder nie jest w stanie zaoferować toru z laserowo skanowaną powierzchnią i tylko nieliczni są w stanie tworząc samochód zebrać autentyczne dane na podstawie testów na torze (a kwaterę główną Kunos ma właśnie na torze Vallelunga, gdzie testują każde auto). Ostatnio widzę pewien niepokojący trend gdzie większość modów to sklejona na szybko fizyka i model ukradziony z którejś Forzy. Tylko duże ekipy typu Virtual_LM JT, SRM, DRM, Enduracers i inni zajmują się tym poważnie i poświęcają masę czasu na tworzenie faktycznie wartościowych modów. Połączenie zawartości tworzonej przez twórców z modami pozwoli dobrze to zbalansować.

Kunos zresztą od dawna oferuje bezpośrednią pomoc ekipom modującym. Ostatnio czytałem gdzieś wywiad z Casillo, który mówił, że mody to najważniejsza rzecz w branży, bo stymuluje jej rozwój poprzez powstawanie nowych studiów. Podał za przykład Reiza, które zaczęło od tworzenia modów do rFactor, a teraz robią już pełne samodzielne, fenomenalne simy (a GSC 2013 jest według wielu najlepsze na rynku). Na twitterze widzę, że oficjalne konto AC codziennie promuje nowe pluginy i podaje dalej informacje o projektach moderów. Nie wierzę w "zakręcenie" kurka. To chyba nie tak działa w przypadku takich inicjatyw.

Brudne i kontrowersyjne ruchy uchodzą dużym wydawcom na sucho, bo ich siła opiera się na mocy wielkich marek. Kilkunastoosobowe ekipy niezależne opierają się tylko na jakości ich gier i zaufaniu, bo tam liczy się każda sprzedana kopia i każdy odbiorca. Kunos jest bardzo uczciwe w tym co robi, bo obecność płatnych DLC zapowiedzieli na początku roku. Naprawdę niesprawiedliwe moim zdaniem jest doszukiwanie się w ich taktyce podstawy do nadużyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z Tobą we wszystkim zgadzam. Tylko mi chodzi o to, że może się okazać, że ktoś umieszcza zawartości z płatnych DLC do darmowych modów (AC będzie kompatybilne z Steam Workshopem?), co wcale trudnym zadaniem by nie było. Oczywiście producent mógłby wystosowywać roszczenia do autora "moda" w przypadku takich postępków, jednak niesmak by pozostał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buractwa, tak jak i nielegalnego rozprowadzania cudzych treści się wyeliminować nie da. AC wystartowało na The Pleb Bay dzień po pojawieniu się na Steam. Wsparcie dla modów nie ma nic wspólnego z kwestią, o której piszesz, bo DLC pojawią się na "pirackich" stronach bez względu na mody. DLC do Fallouta: New Vegas można było bez problemu nielegalnie pobrać, zainstalować w folderu z oryginalną grą i jeszcze zbierać osiągnięcia na Steam. To nie przeszkodziło Bethesdzie wypuścić narzędzi moderskich do Skyrim, bo mody i piractwo to dwa różne zjawiska.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem... :X

Pierwsze wrażenia - wcale nie czuję, że moje doświadczenia są uboższe z padem, "CAUSE THIS IS GAME FOR REAL DRIVERS BUY A WHEEL!!1".

Poczytałem trochę dyskusje na forum Steam, pojeździłem trochę i znalazłem odpowiednie ustawienia. Musiałem też wyłączyć trochę asyst, bo robią sporą różnicę. I tak, w końcu udało mi się przejechać Silverstone bez ani jednego lotu poza tor :f

Wczesna wersja, jasne, ale kurczę, brakowało mi jakiejś gry tego typu. Nie żałuję wydanych pieniędzy, warto było. Przyjemność z jazdy jest, a to najważniejsze. Jeszcze się podszkolę.

I te różnice w kontrolowaniu różnych aut... Łomatko. Zadziwiająco wygodnie prowadzi się bolid formuły. A ogólnie najlepiej jeździ mi się Lotusem Exige - miodzio.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, wszystkie samochodówki są grywalne na padzie, ale twoje doświadczenia są uboższe i co do tego nie ma wątpliwości. Feedback jaki oferuje dobra kierownica ze średniej/wysokiej półki to coś czego się zastąpić wibracjami nie da (chociaż jestem ciekawy triggerów w padzie z XBONE). Do tego dochodzi precyzja jaką oferuje kierownica, bo tu nie ma śmiesznej różnicy jak w przypadku k+m vs pad w FPS, a coś faktycznie wpływającego na możliwości. W sumie i tak grasz na kontrolerze, który się do tego typu gier jeszcze nadaje. Jak słyszę, że ktoś gra w samochodówki na klawiaturze to mi się płakać chce. To akurat metoda sterowania, która nigdy nie działa i jak ktoś uważa inaczej to się sam okłamuje ; )

Get a wheel. Serio.

Pojawiła się druga faza głosowania na nowe potencjalne modele w garażu. Oczywiście jedynymi obiektywnie dobrymi wyborami są samochody GT3 (best motorsport), Vantage GTE, Alfa 155 i RGT-8. Wyniki do tej pory potwierdzają, że fanbase ma pojęcie o tej materii. : >

Do tego biorąc pod uwagę strategię Kunos, to chcą oni dostarczyć zawsze odpowiednik drogowy wyścigowego modelu, więc przy ewentualnym potwierdzeniu R8 GT3 czy GT-R GT3 pojawią się z czasem i drogowe wersje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej - wiem, że z kierownicą lepiej, ale że nie używałem takiej do gier wyścigowych, to nie mam porównania :P Po prostu opinie niektórych, że na padzie się totalnie nie da, okazały się błędne.

BTW, a propos kierownic - Logitech Driving Force GT ma całkiem dobre opinie i nie jest to półka cenowa G27, wydaje się dobrym wyborem na start.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up Zdenio ja też się zastanawiałem nad nią, bo najwyraźniej jesteśmy w tym samym położeniu i obaj chcemy mieć kierownicę. Od razu Ci powiem, że mi odradzono tego Logitecha (co zresztą zrobił nasz kolega lubro). Wiem że G27 aż trzykrotnie przebija cenę GT, ale dostaniesz za to sprzęgło, sekwencyjną skrzynię biegów plus manetki przy kierownicy i co najważniejsze, współpracę z praktycznie wszystkimi samochodówkami. Link

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, a propos kierownic - Logitech Driving Force GT ma całkiem dobre opinie i nie jest to półka cenowa G27, wydaje się dobrym wyborem na start.

Sam bylem 2 lata temu w podobnej sytuacji. Wszystko zalezy od tego, jak bardzo wkrecisz sie w gre i ile kasy jestes w stanie przeznaczyc na kierownice. Obecnie mam ponad 200h w Race 07 (wliczajac rozne dodatki itd). Kupno lepszej kierownicy niz Logitech DFGT na 100% zwiekszyloby przyjemnosc, jaka czerpie z jazdy, ale kupna DFGT nie zaluje.

DFGT sprawdzilo sie swienie w Race 07, GTR2 i rFactor. Sekwencyjna skrzynia biegow i lepsze pedaly sa bardzo kuszace, ale jak pomysle o cenie i problemach z przechowywaniem takiego zestawu, to wole dac sobie spokoj.;)

Co do grania na padzie - w wiekszosci symulatorow jest bardzo mozliwe. Ba, jeden z moich najlepszych czasow w Race 07 na Brands Hatch wykrecilem wlasnie na padzie. Problem pojawia sie w sytuacji, gdy oczekujemy czegos wiecej niz tylko dobrego czasu. Na padzie praktycznie nie da sie wyjsc z poslizgu. Kiedy tylko kola odrywaja sie od asfaltu, mozna sie poddac i rzucic padem o sciane. Jak juz straciles panowanie nad samochodem to zatrzymasz sie dopiero na scianie. Spodziewam sie, ze AC jest pod tym wzgledem podobne.

A - zeby nie odbiec calkowicie od tematu - ze swojej strony chcialem zapytac wlasnie o AC. Zastanawiam sie, czy po ponad 200h w Race 07 i 50h w GTR2, AC bedzie dobrym wyborem na mojego nastepnego sima. Model jazdy jest tutaj na poziomie inny 'powaznych' symulacji, czy raczej jest to cos zblizone do Forzy i GT?

Zdaje sobie sprawe z tego, ze sam content jest, obecnie, bardzo ograniczony, ale zdecydowana wiekszosc czasu spedzam robiac time triale, wiec ma to dla mnie male znaczenie. Po prostu szukam czegos lepszego graficznie, bo po dwoch latach ze starszymi simami mam wrazenie, ze zyje w 2005.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up Ja co prawda jeszcze nie kupiłem AC, ani kierownicy, ale już trochę siedzę w community AC (subreddit, subskrypcje kanałów związanych z AC na YT) i powiem Ci, że śmiało możesz kupować. Do tej pory czytałem już MASĘ komentarzy, postów, czasami wpisów z blogów, że AC dla fana simów jest pozycją obowiązkową. Wychwalają go wszyscy, od ludzi grających w funsimy pokroju GT i Forzy (forza i sim? niektórzy będą się śmiali ;P), aż po zatwardziałych maniaków symulatorów, spędzających mnóstwo czasu przy grach pokroju iRacing czy rFactor (pisząc tego posta, uświadomiłem sobie, że nie przeczytałem jeszcze żadnej negatywnej opinii o AC, lol). Tym bardziej, że kręci Cię kręcenie coraz lepszych czasów, a w tej chwili nie ma za bardzo niczego innego do roboty w AC tongue_prosty.gif. Wątpię żeby ludzie którzy już grali lub graja nie zgodzili się ze mną.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie, czy po ponad 200h w Race 07 i 50h w GTR2, AC bedzie dobrym wyborem na mojego nastepnego sima.

Pomimo tego, że dopiero liznąłeś simy to dasz sobie radę z AC. :P

Na serio to dziwią się takim tekstom. "Grałem w siedmioletnie gry i nie wiem czy nie przesiąść się na produkcję, za którą stoi jakieś 1000x więcej telemetrii, a twórcy robili symulator dla zespołu F1 Ferrari". GTR2 jest fajne, bo dzięki modowalności i dobremu netcode dalej jest preferowany przez scenę, ale teraz nawet GT6 lepiej się sprawuje jako sim, bo robi więcej rzeczy. Prędzej czy później przesiądziesz się na AC czy rFactor 2. IRacing pod uwagę nie bierz, bo twórcy olewają rzeczy ważne i skupiają się na pierdołach typu dźwięk. Nie warto za to płacić.

cos zblizone do Forzy i GT?

Dwie różne gry, których nikt nie powinien wymieniać w jednym zdaniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te nowe Ferrari trudno opanować, pływają jak szalone.

Najlepiej jeździ mi się X-Bowem, bolidami formuły i Lotusami (także 2 Eleven). Ten nowy BMW Z4 GT3 też miły, mocno trzyma się drogi. Fajnie, że czuć tak duże różnice między autami... Ach, pierwsze kroki w simach... ;P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh boy. Tyle się dzieje.

Będzie Nurburgring. We wrześniu 2014 jako płatne DLC razem z 10 innymi samochodami. Spodobała mi się reakcja ludzi na forach, bo potwierdziła, że generalne grono graczy, którzy zna tylko Minecrafta i to co na Steam nie ma pojęcia o tym jak działają samochodowe simy i tutaj zapowiedź przed premierą oznacza tylko tyle, że Kunos zdobyło licencję. Do tego to tylko początek bólu tyłeczków, bo nie podano jeszcze ceny. Wiadomo, że miesiąc przed premierą DLC będzie można je zamówić za połowę ceny. Ta. Będzie koło 40 euro za ten pakiet. Dlatego też imo lepiej już teraz kupić AC, bo bonusem za kupno w Early Access jest Spa, SLS AMG i SLS GT3 po premierze. Też pewnie z 10 euro.

Also zaczynają spływać konwersje torów z innych gier. Polecam pobrać to

(link w opisie). Samochód się dalej zachowuje jak na asfalcie (bo to dalej fizyka z AC), ale jako trasa do hillclimb sprawdza się to ekstra, bo to niezwykle techniczny kawałek. Przejechałem to 3 razy szybko w 599XX i byłem zlany potem.

No i megatona. LaFerrari będzie szóstym Ferrari w grze. Do tego jak zobaczyłem fotkę na fejsie to pomyślałem, że na pewno będzie jako jakieś drogie DLC późno w 2014. Nope! Będzie w wersji 1.0. Sim z 1000-konnym drogowym autem. Słodki jezu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ass Corsa to mechanicznie chyba najbardziej kompletny sim na rynku, wiec jak ktoś takie rzeczy lubi to po prostu musi się zaopatrzyć. Pogoda to kwestia czasu. Grę robi kilkanaście osób, wiec priorytety są rozłożone trochę inaczej niż w AAA robionych w większych zespołach, gdzie pogoda jest obowiązkowa.

A granie na padzie jest możliwe, bo gra ma całkiem nieźle skalowanie asyst i wsparcie dla różnych urządzeń.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...