Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RIP

Warframe

Polecane posty

Nowy update. Po 800 godzinach od 2013 roku kilka miesięcy temu odstawiłem Warframe z racji znudzenia i braku nowej, ciekawej zawartości. Po ściągnięciu ważącego 4gb Specters of the Rail postanowiłem, że odpuszczę sobie powrót do tej gry. Aktualizacja wprowadziła nową mapę Układu Słonecznego. Podobna jest do pierwszej (z roku 2013), jednak z racji kompletnego poplątania poszczególnych ścieżek jest ona niewyraźna i nieintuicyjna. Jedynie, co mogę uznać za zmianę na plus to jej wygląd. Update zastąpił również stary system Pustki i pozyskiwania części Prime. Zrozumienie tego czegoś zajęło mi 2 godziny pytania ludzi i czytania poradników. Nie wiem jak można zepsuć tak prosty system. Twórcy w ogóle nie zwracają uwagi na to, żeby przystosować produkcję pod nowicjuszy. Nie wspominając już o zachęceniu ich do zostania - pomimo obietnic o częściowym zlikwidowaniu grindu Digital Extremes robi coś zupełnie odwrotnego - każda następna rzecz wymaga poświęcenia więcej czasu. Myśl o tym, że ktoś jest w stanie poświęcić ponad tydzień na budowanie postaci nieco mnie przeraża. Oczywiście można to pominąć płacąc kilkadziesiąt dolarów. Gra powoli zamyka się na nowych graczy. Jest to chyba najgorsza decyzja, jaką studio może podjąć.

EDIT: Po odwiedzeniu reddita stwierdzam jeszcze jeden minus. Zmiana wyglądu marketu, nastawiona na "ułatwienie nawigacji" jedynie mu zaszkodziła. Milion niepotrzebnych rzeczy, marnowanie miejsca, brak opisu poszczególnych funkcji. Niemożliwym jest teraz znaleźć schemat czegokolwiek bez zaglądania do internetu. 

Ponadto została usunięta najpopularniejsza miejscówka do szybkiego levelowania sprzętu, zbierania waluty i niektórych surowców (Ceres>Draco). Co to oznacza? Oczywiście WIĘCEJ GRINDU i ujeżdżanie jedynego miejsca do jako-tako szybkiego pozyskiwania wszystkiego (Pluto>Hieracon) do momentu aż DE postanowi również je zrównać z ziemią. 

EDIT drugi i ostatni: Wypróbowałem sekwencje "latane" (Archwing) po zmianach. Opinia? Taka jak większości ludzi - nie da się zapanować nad przemieszczaniem się. Nie da się sprintować w pomieszczeniach z zakrętami. Nie da się lecieć równo, mając cały czas "podłoże" pod nogami. Co najważniejsze - nie da się w to grać.

Wystarczy zajrzeć na wspomnianego reddita, by okazało się, że głosów takich jak mój jest wiele. Nie zapowiada to dobrej przyszłości zarówno w grze, jak i wśród społeczności. 

EDIT trzeci i-już-jestem-pewien-że-ostatni: Do momentu wydania SotR jedynym zajęciem dla ludzi, którzy wszystko odblokowali było grindowanie części w Pustce i sprzedawanie ich za walutę premium. Przy użyciu jednego klucza czwórka ludzi mogła teoretycznie zdobywać przedmioty w nieskończoność (w kilku trybach, które umożliwiały siedzenie tyle czasu ile chcemy). Często potrzeba było nieco czasu, aby zdobyć to, co chcemy. Równie dobrze można było pozyskać poszukiwane przez ludzi przedmioty i kupić potrzebne nam rupiecie za nie. Nowy system okazuje się rzeczywiście szybszy, ale o zdecydowanie mniej opłacalny. W cenie CZTERECH kluczy dostajemy JEDEN przedmiot. ZAWSZE. Co prawda możemy przebierać pomiędzy czterema ewentualnymi nagrodami, lecz to, co ma <5% (czasem nawet 2%!) szansy na pojawienie się i tak widzimy rzadko. Zazwyczaj dostajemy do wyboru 4 śmieci. Ponadto wszystko to umiejscowione zostało poza Pustką. Oznacza to, że teoretycznie gra została pozbawiona end-game'u, gdyż nie ma już sensu tam przesiadywać. DE w takim razie powinno się skupić na osładzaniu ludziom pobytu i powracania do zwykłych misji, których przecież mamy "aż" około 170. Aktualnie nie dostaje się w nich nic, co można uznać za ciekawe lub wartościowe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne podsumowanie nowej aktualizacji, Ogoorek1. DE pewnie za kilka miesięcy (lat?) wprowadzi zmiany, które trochę skorygują zmiany wprowadzone w tym updejcie, ale do tego czasu gracze muszą żyć z tym co teraz jest. W obiecanki cacanki DE o tym, że pragną zmniejszyć ilość grindu już dawno przestałem wierzyć. Obiecują to średnio co 4 miesiące, a wychodzi na to, że dostajemy content, który wymaga jeszcze więcej grindowania niż poprzednio. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...