Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Ghost

Współpracownik CDA

Recommended Posts

Redaktor CDA

Liczba redaktorów CDA uzależniona jest od liczby etatów na to stanowisko. Etaty są ustalone w centrali i ich liczba od wielu lat jest niezmienna (i jak widać wystarczająca). Fakt ten oznacza, że nie ma możliwości zostania "nowym" redaktorem CDA. Taka możliwość zaistniałby tylko wtedy, gdyby jeden z już pracujących redaktorów odszedł z tego stanowiska. A ponieważ na nic takiego się nie zanosi, więc o tym, żeby zostać redaktorem CDA nie macie co marzyć. A przynajmniej przez najbliższe lata.

Współpracownik CDA

O wiele bardziej realna jest możliwość zostania współpracownikiem CDA. Ale to nie oznacza, że mówicie "chcę być współpracownikiem" i siup - jesteście.

Jakie warunki MUSI spełniać współpracownik:

1. Pisać poprawnie w języku polskim.

Chodzi zarówno o ortografię, jak i gramatykę oraz zrozumienie używanego słownictwa.

2. Dobrze operować językiem polskim.

Czyli używanie różnorodnego słownictwa, pisanie w ciekawy i wciągający sposób, umiejętność przekazywania informacji w różny sposób, unikanie wodolejstwa.

3. Pewien poziom inteligencji, logiki, zmysłu obserwacji i poprawnego wnioskowania.

Często trzeba umieć z natłoku informacji wyciągnąć te najbardziej istotne, albo przy minimalnej dawce informacji, wywnioskować dodatkowe.

4. Znajomość angielskiego w stopniu co najmniej dobrym.

Większość nowych informacji o grach podana jest właśnie w tym języku i aby móc je wykorzystać trzeba je co najmniej dobrze zrozumieć. Spora część gier, instrukcji, zapowiedzi, newsów jest też właśnie w tym języku i czasem mija sporo czasu zanim pojawi się po polsku.

5. Musi być terminowy.

Jeśli współpracownik otrzyma jakąś pracę do zrobienia i otrzyma termin, to musi traktowac tę datę jak świętość. Termin podany przez naczelnych jest NIEPRZEKRACZALNY. Tekst wraz ze wszystkimi dodatkami musi być oddany przed jego upłynięciem.

Cechy dodatkowe, które zwiększają szanse na zostanie współpracownikiem, choć nie są konieczne.

1. Łatwość kontaktu.

Dobrze jest gdy taki współpracownik może od czasu do czasu zawitać w progi redakcji i słownie wymienić uwagi z naczelnymi. Oprócz tego musi być łatwo uchwytny poprzez maila lub komórkę.

2. Duża wiedza.

Ułatwia pisanie recenzji i uatrakcyjnia je, gdy osoba recenzująca może się odnosić do innych elementów z życia, do różnych dziedzin nauki, do innych gier (niekoniecznie komputerowych) itd.

3. Cierpliwość.

Zdarza się, że redaktor ciśnie o pilny tekst i gdy w końcu zarywając nocki współpracownik go przygotuje i podeśle, nagle słyszy, że tekst nie pójdzie do pisma, bo pojawiła się jakaś ciekawsza gra i ona ma pierwszeństwo. Zdarzało się też, że niektóre teksty współpracowników nigdy nie zostały wydrukowane (choć na szczęście to rzadka sytuacja). Dlatego cierpliwość jest wskazana.

Cechy NIEWAŻNE u współpracownika.

1. Wiek.

Choć preferujemy osoby z wiekiem powyżej 16 lat, gdy same mogą podpisywać pewne dokumenty bez zgody rodziców. Taka sytuacja zdecydowanie ułatwi nam pracę.

2. Wykształcenie i pochodzenie.

Nieważne jest dla nas jaką szkołę skończył lub gdzie się uczy, czy jest z dużego miasta, małego miasteczka czy ze wsi, ale jak pisze.

3. Płeć.

Choć nie ukrywamy, że panie będą miały łatwiej (choć wcale nie z górki) bo o recenzentki jest duuuuużo trudniej niż o recenzentów.

W jaki sposób starać się zostać współpracownikiem.

1. Podesłać do redakcji zapowiedź.

Długość tekstu jakieś 3 do 3,5 tysiąca znaków (ze spacjami). Nie mniej, ale też nie więcej. W tekście powinny znaleźć się dodatkowe informacje zamieszczane w naszym piśmie czyli producent, dystrybutor, strona domowa gry, przewidywana data wydania itp. Zapowiedź powinna być napisana na podstawie materiałów o danej grze dostępnych w internecie, a nie na podstawie gry oferowanej już w sprzedaży.

2. Do tekstu powinny być dołączone dane kontaktowe oraz trochę informacji o osobie piszącej. Wiek, zainteresowania, co w danym momencie porabia (pracuje, uczy się, studiuje) i co tam jeszcze uważacie za ważne.

3. Oświadczenie, że napisany tekst jest tekstem autorskim, nie jest plagiatem i nie był nigdzie wcześniej publikowany.

4. Po przesłaniu należy wykazać się cierpliwością. Takich tekstów nadchodzi do redakcji dużo i są czytane dopiero wtedy, gdy załatwimy inne ważniejsze sprawy, tak że czasem trwa to ponad miesiąc, zanim taki tekst ktoś w ogóle przeczyta.

5. Zasypywanie nas dużą liczbą maili jest zbędne, a nawet działa na niekorzyść piszącego. Jeśli ktoś dobrze pisze, będzie to widać już w pierwszym nadesłanym tekście, a jak źle, to i 10 recenzji tego nie zmieni. A dodatkowo przylgnie do niego etykietka spamiarza i niecierpliwca.

6. Jeśli nie jesteśmy pewni opinii, sami poprosimy o napisanie dodatkowego tekstu. A może nawet damy jakieś pierwsze materiały na próbę.

7. Teksty proszę nadysłać w mailu jako załączniki typu TXT lub RTF, ewentualnie PDF lub DOC (ale raczej jako te dwa pierwsze).

8. Teksty należy wysyłać na maila cdaction@cdaction.pl. Trafią potem do odpowiedniej osoby.

9. Jak nie jesteście pewni poziomu swoich recenzji, spróbujcie nawiązać współpracę z jednym z kącików umieszczanych na płytkach. Czyta je całkiem sporo osób i one mogą być waszymi pierwszymi krytykami.

10. Zanim puścicie tekst mailem, sprawdźcie go jakimś edytorem ze sprawdzaniem pisowni. Jeśli ten znajdzie więcej niż 4 ortografy, to znaczy, że jeszcze musicie popracować nad swoją znajomością języka ojczystego.

11. Jeśli nie jesteście całkowicie pewni co dane słowo znaczy, nie używajcie go w recenzji, aż do czasu gdy uzyskacie taką pewność.

12. Nie płacimy, nie oferujemy żadnych korzyści, ani nie zwracamy przesłanych próbnych tekstów.

Jeśli uznamy, że jest sens nawiązać współpracę z daną osobą, sami się z nią skontaktujemy. Na początek dostanie coś na próbę, a jak i w tym się sprawdzi, to ma szanse zostać współpracownikiem CDA.

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...