Jump to content
Sign in to follow this  
Fivtyen

Forumowe FAQ

Recommended Posts

Najczęściej występujące problemy z forum- przyczyny i rozwiązywanie.

Zdarza się, że występuje jakiś problem z działaniem forum. Poradnik ten ma na celu krótkie omówienie, oraz przedstawienie rozwiązań najczęściej powtarzających się problemów.

SPIS TREŚCI:

1. Na forum i w profilu nie wyświetla się nowy awatar.

2. Posty w temacie wyświetlają się w formie listy linków do poszczególnych odpowiedzi.

3. Podwójny akapit, brak kursora i inne błędy podczas pisania postów.

4. Wyszukiwarka nie podaje żadnych wyników.

5. Forum traktuje mnie jako anonimowego użytkownika i nie wyświetla na liście aktywnych użytkowników.

6. Zegar forum spieszy się lub spóźnia.

7. Moje tematy nie pojawiają się na forum.

8. Moje posty znikają z forum.

9. Forum nie chce się włączyć- komunikat "IPS Driver Error".

10. Dlaczego mój temat w PD/Sprzęcie ma zmienioną nazwę/został przeniesiony?

11. Czy jest szansa na zdjęcie ostrzeżenia?

12. Ten post łamie regulamin! Co zrobić?

13. Czemu zaraportowany post widać, choć nie ma śladów zajęcia się nim?

14. Jak zgłaszać nieprawidłowości na blogach?

15. Gdzie zgłaszać nieprawidłowości w komentarzach do newsów?

16. Dlaczego nie ma funkcji raportowania w systemie komentarzy?

17. Dlaczego nie ma shoutboxa?

18. Moderator odwiedził mój profil. Czy zrobiłem coś złego?

19. Co to jest moderacja postów?

20. Co to jest urlop?

21. Jakie są zasady tworzenia mojej forumowej ksywki i czy mogę ją później zmienić?

22. Gdzie znajdę zasady dotyczące umieszczania sygnaturek/moja sygnaturka została usunięta, dlaczego?

23. Co to są "tagi" i jak z nich korzystać?

24. Jak wstawiać obrazki na forum?

25. Jak zgłaszać nieprawidłowe sygnatury?

26. Chciałbym usunąć moje konto na forum. Jak to zrobić?

27. Co to są rangi? Jaki jest system rang na FA?

28. Dostałem ostrzeżenie i nie mogę pisać postów. Dlaczego?

29. Przy moim poście pojawił się znaczek - czerwony wykrzyknik. Czy to oznacza, że dostałem ostrzeżenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Na forum i w profilu nie wyświetla się nowy awatar.

beznazwy1zk.th.png

Problem: Pomimo poprawnego dodania awatara na forum i w profilu wyświetla się stary awatar.

Powód: Każdy awatar jest przechowywany w pamięci podręcznej przeglądarki. Jeśli po zmianie obrazka nadal wyświetla się stary, oznacza to, że przeglądarka nie ?zamieniła? go jeszcze na nowy. Aby to nastąpiło należy odświeżyć pamięć podręczną przeglądarki.

Rozwiązanie: Użyj kombinacji klawiszy [Ctrl] + [F5].

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. Posty w temacie wyświetlają się w formie listy linków do poszczególnych odpowiedzi.

screen3a.th.jpg

Problem: Zamiast standardowego widoku posty wyświetlają się tak, jak na powyższym screenie.

Powód: Tryb wyświetlania postów zmienił się ze Standardowy na Drzewo.

Rozwiązanie: Przy pierwszym poście w temacie znajduje się przycisk Opcje. Naciśnij go, a potem z zakładki Tryby wyświetlania wybierz Przełącz na: Standardowy.

screen4mp.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

3. Podwójny akapit, brak kursora i inne błędy podczas pisania postów.

screen5q.th.jpg

Problem: Podczas pisania postów, po naciśnięciu klawisza [Enter] powstaje linia odstępu, zamiast zwykłego przejścia do nowego akapitu. Na ciemnej skórce forum tło edytora jest białe. Pojawiają się też problemy z przemieszczaniem się w tekście za pomocą myszy.

Powód: Włączony jest Rozbudowany edytor tekstu. Jego użycie wymaga przeglądarek Internet Exploler (wersja 6 i nowsze), Mozilla Firefox. W pozostałych występują w/w błędy .

Rozwiązanie: Przełączenie się na Uproszczony edytor. Aby to uczynić naciśnij ikonę przedstawiającą dwie strzałki, znajdującą się w prawej, górnej części zbioru ikon podczas pisania posta.

screen6ym.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Wyszukiwarka nie podaje żadnych wyników.

screen7.th.jpg

Problem: Wyszukiwarka nie podaje żadnych wyników dla wyszukiwanej frazy.

Powód: Po pierwsze- wyszukiwarka nie jest doskonała i zdarza się, że nie odnajduje wyszukiwanych haseł. Przyczyną problemu może być też zaznaczona opcja ?Wyszukiwać tylko w tym forum??, podczas szukania hasła. Wtedy wyszukiwanie ogranicza się do działu, w którym aktualnie przybywamy.

Rozwiązanie: Są dwa:

Odznaczenie opcji ?Wyszukiwać tylko w tym forum??, jeśli jest ona zaznaczona.

screen8.th.jpg

Wyszukiwanie danej frazy za pomocą Google z dopiskiem site: forum.cdaction.pl, np. spoilery site: forum.cdaction.pl.

screen9y.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. Forum traktuje mnie jako anonimowego użytkownika i nie wyświetla na liście aktywnych użytkowników.

screen10r.th.jpg

Problem: Kiedy przebywam w temacie, forum traktuje mnie jako anonimowego użytkownika. Nie jestem też widoczny na liście ?Aktywni użytkownicy? na dole strony głównej forum.

Powód: Podczas logowania zaznaczona była opcja ?Zaloguj jako ukrytego?.

Rozwiązanie: Wyloguj się i zaloguj ponownie, nie zaznaczając opcji ?Zaloguj jako ukrytego?.

screen11.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

6. Zegar forum spieszy się lub spóźnia.

screen12.th.jpg

Problem: Widoczny na screenie powyżej zegar spóźnia się lub spieszy.

Powód: Niedoskonałe ustawienie stref czasowych. Jest to związane z serwerem, na którym działa forum.

Rozwiązanie: Należy zmienić ustawić strefę czasową na GTM +1. Pomóc może również ?zabawa? z ustawieniami czasu letniego. Aby tego dokonać należy wejść w Opcje -> Ustawienia forum. Jeśli opcja ?Automatyczna korekta DTS? jest aktywna należy ją odznaczyć. Potem sprawdzić na jakim ustawieniu czasu letniego (włączonym czasie letnim, lub wyłączonym) godzina na forum jest prawidłowa.

screen13.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

7. Moje tematy nie pojawiają się na forum.

Problem: Po napisaniu temat nie pojawia się na forum.

Przyczyna: W niektórych działach na forum temat- przed uwidocznieniem na forum- musi zostać zaakceptowany przez moderatora. Może się też zdarzyć, że temat zostanie zaraportowany (zgłoszony moderatorowi jako łamiący regulamin forum), co skutkuje jego ukryciem.

Rozwiązanie: Należy cierpliwie poczekać aż temat zostanie zaakceptowany. Jeśli tak się stanie będzie widoczny na forum. Może się jednak zdarzyć, że temat jest niezgodny z regulaminem/ nie spełnia wymagań. Wtedy nie ukaże się wcale.

UWAGA!

Moderatorzy nie wysyłają PW/ maili z informacją o niezaakceptowaniu tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8. Moje posty znikają z forum.

Problem: Po pewnym czasie moje posty znikają z forum.

Przyczyna: Jest ich kilka, wszystkie wiążą się z nieprzestrzeganiem regulaminu forum. Pierwsza- twój post został zaraportowany. Tzn. jakiś użytkownik uznał, że post w jakiś sposób łamie regulamin forum i zgłosił to moderatorowi za pomocą raportu. Zaraportowane posty zostają ukryte na czas rozpatrzenia raportu przez moderatora. Możliwe jest też, że moderator uznał post za niezgodny z regulaminem i usunął go.

Ostatnia przyczyna nie pojawiania się postów na forum to nałożona moderacja postów.

Rozwiązanie: Jest jedno- pisać poprawne, zgodne z regulaminem forum, posty. W takim przypadku nie będzie podstawy do raportowania ich, czy usuwania. W przypadku zniknięcia postu pozostaje poczekać. Prędzej czy później wyjaśni się dlaczego zniknął.

Jeśli masz nałożoną moderację postów musisz poczekać, aż post zostanie zaakceptowany przez moderatora- wtedy pojawi się na forum. Informację o nałożeniu moderacji możesz znaleźć w dziale Forumowicze naruszający regulamin. Zostaje ona zdjęta, jeśli przez okres jej trwania, posty będą poprawne pisane. Jak pisać poprawnie można dowiedzieć się z poradnika- PPPPP ? Poradnik Pisania Poprawnie Po Polsku, autorstwa niziołki i Holy'ego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9. Forum nie chce się włączyć- komunikat ?IPS Driver Error?.

screen14j.th.jpg

Problem: Przy próbie uruchomienia forum pojawia się powyższy (lub podobny) komunikat.

Powód: Przyczyną jest problem z serwerami, najczęściej w wyniku wzmożonego ruchu na forum i zbyt dużej liczby aktywnych użytkowników.

Rozwiązanie: Można jedynie cierpliwie poczekać, aż komunikat przestanie się pojawiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10. Dlaczego mój temat w PD/Sprzęcie ma zmienioną nazwę/został przeniesiony?

Jeśli temat został przeniesiony to dla tego, że był umieszczony w złym dziale. Zarówno ?Sprzęt?, jak i ?Pomocna dłoń? podzielone są na subfora. Wszystkie są odpowiednio opisane, więc przed założeniem tematu wystarczy przyjrzeć się dokładnie ich opisom.

Nazwa tematu zostaje zmieniona, kiedy jest nieprawidłowa. Każdy dział ma swój regulamin, w którym wyszczególniony jest punkt dotyczący nazewnictwa tematów.

LINKI:

Regulamin działu ?Sprzęt?.

Regulamin działu ?Pomocna dłoń?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

11.Czy jest szansa na zdjęcie ostrzeżenia?

Szansa jest, ale pojawia się bardzo rzadko. Są to akcje zbiorowe, umożliwiające odpracowanie lub bezwarunkowe zdjęcie ostrzeżenia wielu forumowiczom. Akcje takie związane są zwykle z ważnymi wydarzeniami- świętami, czy wydarzeniami mającymi znaczenie dla forum.

Inna sprawa, jeśli uważasz, że niesłusznie otrzymałeś ostrzeżenie. W takim wypadku należy postąpić według instrukcji z tematu ?Sposoby odwoływania się od działań moderatorów?.

Jeśli uważasz, że niesłusznie dostałeś ostrzeżenie, opisz dokładnie swoją sytuację w przeznaczonym do tego temacie: Uwagi i pytania do moderatorów. Tam uzyskasz także pełną informację o tym, za co otrzymałeś ostrzeżenie, a także opinię pozostałych moderatorów oraz adminów. Jeśli nadal nie czujesz się usatysfakcjonowany - masz prawo napisać PW lub maila do admina z linkiem do posta wyjaśniającego lub oddzielnymi wyjaśnieniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12.Ten post łamie regulamin! Co zrobić?

Jeśli natrafisz na post łamiący regulamin należy zgłosić go moderatorom. Możliwe jest to za pomocą przycisku p_report.gif. Użycie go skutkuje ukryciem postu i wysłania moderatorom zgłoszenia dotyczącego jego nieprawidłowości. Po użyciu powyższego przycisku zostajemy poproszeni o wpisanie treści raportu. Najlepiej jeśli będzie to po prostu krótka uwaga odnośnie nieprawidłowości postu. Na przykład:

TREŚĆ POSTU

Pobrałem sobie Call of Duty 17 podzielone na trzy części i nie wiem jak je połączyć. Pomocy!

TREŚĆ RAPORTU

Piractwo.

Nie potrzeba nic więcej. Moderatorzy widzą w jaki sposób post łamie regulamin, nie trzeba wklejać wypisów z regulaminu, czy własnych uwag.

Jednocześnie trzeba uważać, aby przez dobre chęci samemu nie otrzymać ostrzeżenia. Łatwo jest bowiem przedobrzyć. Nie należy więc raportować losowych postów, nie mogąc udowodnić jego nieprawidłowości w regulaminie. Moderatorzy mają mnóstwo zajęć poza sprawdzaniem bezpodstawnych raportów.

Nie należy też bawić się w moderatora. Wszelkie uwagi odnośnie osób, czy postów łamiących regulamin poczynione w temacie, gdzie miało to miejsce są bardzo niemile widziane. Zachowania takie podpadają pod ?Syndrom moderatora?, o którym można poczytać tutaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13. Czemu zaraportowany post widać, choć nie ma śladów zajęcia się nim?

Skrypt forum nie jest doskonały i czasem coś nie działa jak trzeba. Dotyczy to również systemu raportów. Czasem po zgłoszeniu post znika, a potem na powrót się odkrywa. Należy wtedy zgłosić w temacie Pytania i uwagi do moderatorów.

Post może też zostać pomyłkowo odkryty przez moderatora. Oni też są tylko ludźmi i zdarza im się zrobić coś nie tak. W takim przypadku również należy bezzwłocznie to zgłosić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14. Jak zgłaszać nieprawidłowości na blogach?

Blogi nie posiadają swojego systemu raportów, ale są integralną częścią forum i zajmuje się nimi ten sam zespół moderatorów. Blogi mają swój odrębny regulamin, którego nie można łamać. Również osoby komentujące wpisy zobowiązane są do przestrzegania regulaminów. W razie jakichkolwiek nieprawidłowości i naruszeń regulaminu należy napisać w temacie "Nieprawidłowości w komentarzach do newsów i blogach". Jeśli zależy ci na anonimowości napisz PW do moderatora Lord Nargogh, który zajmuje się blogami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15. Gdzie zgłaszać nieprawidłowości w komentarzach do newsów?

Strona główna również nie posiada systemu raportowania postów, ale komentarze do newsów objęte są regulaminem forum, a naruszenie go jest karane. Fakt naruszenia regulaminu w komentarzach należy zgłosić w temacie ?Nieprawidłowości w komentarzach do newsów i blogach? lub poprzez prywatną wiadomość do następujących moderatorów:

Bronek-> napisz PW.

Cragir-> napisz PW.

Sciass-> napisz PW.

RIP1988-> napisz PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

16. Dlaczego nie ma funkcji raportowania w systemie komentarzy?

Nie jest to zależne od administracji forum, ale od skryptu na jakim działa strona. Jest on częściowo zintegrowany z forum, jednak jego struktura nie pozwala na dodanie systemu raportów. W przypadku nieprawidłowości w komentarzach pozostaje więc stosować się do punktu 15. tego poradnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

17. Dlaczego nie ma shoutboxa?

Administracja forum zadecydowała, że shoutbox na forum jest zbędny, a wręcz niewskazany ze względu na nieuchronny przy tak dużej liczbie użytkowników spam i stopień trudności nadzorowania tego, co miałoby w nim miejsce.

Jeśli będziesz notorycznie zadawał pytanie o to, czy będzie shoutbox moderatorzy mogą się wkurzyć i lepiej, żebyś wtedy nie był w pobliżu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18. Moderator odwiedził mój profil. Czy zrobiłem coś złego?

To, że moderator odwiedził twój profil nic nie oznacza. Może być to spowodowane tysiącem różnych czynników nie mających nic wspólnego z naruszeniem regulaminu, więc nie ma powodów do zdenerwowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

19. Co to jest moderacja postów?

Moderacja postów jest jednym ze środków dyscyplinowania forumowiczów, którzy notorycznie łamią zasady pisania postów i kaleczą polszczyznę, oraz takich osób, które zamieściły na forum jakieś niezwykle szkodliwą zawartość. Polega ona na tym, że każdy post tej osoby, zanim pojawi się na forum, musi zostać przeczytany i zatwierdzony przez moderatora. Jest ona zwykle nakładana wraz z ostrzeżeniem za określone przewinienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20. Co to jest urlop?

Urlop jest to czasowe zawieszenie konta, taki ban na określony czas. Osoba, która dostała go nie może zalogować się na forum. Urlop przyznawany jest w przypadku popełnienia tego samego przewinienia po raz drugi. Czasem urlopy są również wystawiane, gdy ktoś przeskrobie coś po raz pierwszy, ale np. był już wcześniej upominany, albo popełnił występek o dużej szkodliwości. Moderator ma pewną swobodę w ocenianiu, czy dane zachowanie zasłużyło na urlop. Zwykle wystawiamy urlopy na tydzień lub jego wielokrotności (14, 21 dni). Oczywiście możemy też wystawić go na inny czas (np. w przypadku szkodliwych linków możemy ustalić przelicznik 1 link = 3 dni urlopu, czy jakąś inną wartość), ale staramy się stosować "cennik" tygodniowy. Rzadko wystawiamy urlopy ponad 30 - dniowe. Jak już napisałem - ostateczne ustalenie wysokości urlopu, a także jego zastosowanie w ogóle zależy od oceny moderatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

21. Jakie są zasady tworzenia mojej forumowej ksywki i czy mogę ją później zmienić?

Wszelkie informacje dotyczące nicków zawarte są w tym temacie:

http://forum.cdaction.pl/Nick-ksywka-pseud...gin-t26898.html

Jeśli chodzi o zmianę pseudonimu - należy napisać PW do Ghosta lub któregoś z Junior Adminów, w którym podasz powód zmiany i proponowaną nową ksywkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

22. Gdzie znajdę zasady dotyczące umieszczania sygnaturek/moja sygnaturka została usunięta, dlaczego?

Wszystkie informacje dotyczące zasad umieszczania naszych sygnaturek znajdziemy w tym temacie:

http://forum.cdaction.pl/Sygnaturka-Podpis-t1996.html

Temat ten może być od czasu do czasu odświeżany bez zmian merytorycznych, więc nie można się powoływać na to, że umieściliśmy naszą sygnaturkę wcześniej, niż data tego tematu. Zasady te obowiązują w mniej więcej takich ramach jak w tym temacie dużo dłużej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

24. Jak wstawiać obrazki na forum?

Poradnik dotyczący tego zagadnienia można znaleźć tutaj:

http://forum.cdaction.pl/Poradnik-Jak-wkle...rum-t62894.html

Trzeba również pamiętać o zasadach wstawiania obrazków do postów, które znajdują się w Zasadach Pisania Postów:

http://forum.cdaction.pl/Zasady-pisania-postow-t20342.html

(na samej górze)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...