Skocz do zawartości
Cardinal

Wiedźmin/Witcher (seria)

Polecane posty

Oraz nowy gameplay.

Buahahaha co to kufa jest??? :shock:

Wszyscy sie tak podniecaja a to przeciez wyglada tragicznie! Oj chyba podziekuje Wiedzminowi. No chyba ze nadrobi FABULĄ bo jesli chodzi i grafe i design to imo jest to crap oblesny. ( oceniam FILMIK(i) )

Nawet najlepszy gameplay nie pokaże czy gra jest dobra czy zła (sens graficzny i gameplay'owy)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja nie rozumiem czemu wiedźmin jest od 18 lat co z tego że jest w nim trochę krwi i seksu" heheheh ;)

Ciekawe ile będzie tych karteczek...

Oj sporo - liczymy:

- Sex ("specyficzne" panny na ulicach)

- Przemoc (jucha zabijanych potworów [odpadające kończyny?])

- Narkotyki (eliksiry o bardzo podobnych działaniach)

- Treści straszne (taki znak pająka ;) - strzygi, topielce etc.)

- Dyskryminacja (nie jestem pewnien ale ganianie Sociatael po lasach chyba nie jest takie jednoznaczne ;])

- Wulgarny język...

EDIT:

Sam jestem od pewnego czasu graczem konsolowym (i uwazam ze jest to wygodniejsze niz na PC) lecz to co opowiada borxx powinno być "nagrodzone"...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buahahaha co to kufa jest??? :shock:

Wszyscy sie tak podniecaja a to przeciez wyglada tragicznie! Oj chyba podziekuje Wiedzminowi. No chyba ze nadrobi FABULĄ bo jesli chodzi i grafe i design to imo jest to crap oblesny. ( oceniam FILMIK(i) )

To lepiej nie oglądaj screenów ze starego Fallouta, bo Ci pikawa stanie :wink:

A poważnie, jeśli przywiązujesz taką wagę do grafiki, to ominęło Cię wiele dobrych gier.

A teraz moja opinia. Uważam, że jeśli wziąć pod uwagę engine, na którym powstawał Wiedźmin, to autorom należy się Oscar. Wycisnęli ostatnie soki z Aurory. :

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jeśli wziąć pod uwagę engine, na którym powstawał Wiedźmin, to autorom należy się Oscar. Wycisnęli ostatnie soki z Aurory. :

Chłopai z Red Studio zmodyfikowali Aurorę bodajże w 80%.

@borxx

Mam bardzo podobne odczucia jak Felessan. Patrząc ogólnie po Twojej "działalności" w topicu Komentarze. Może czas wrzucić luz? Każdy może mieć swoje zdanie, ale Ty w większości PC gier widzisz kaszany, a zakładam, że w większość z nich nie nawet nie grałeś. Dobra, kończę i sry za offtop.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem od pewnego czasu graczem konsolowym (i uwazam ze jest to wygodniejsze niz na PC) lecz to co opowiada borxx powinno być "nagrodzone"...

To lepiej nie oglądaj screenów ze starego Fallouta, bo Ci pikawa stanie

To tak jakby nie lubić Marsa (o batonie mówię...) bo ma brzydkie opakowanie.

A tak poza tym to przecież Wiedźmin nie ma brzydkiej grafy!!!

No ale jak ktoś lubi tylko takie tytuły, które mają exstra grafę to R.I.P. dla niego...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedźmin pokazuje że polak jednak potrafi ;P

Polak zawsze potrafił, tylko mu się nie chciało. :/

Niestety nie wystarczy chciec. Zeby zrobic gre na swiatowym poziomie trzeba niestety miec sporo kasy. Juz bardzo dawno temu skonczyly sie czasy "garazowych dlubaczy", ktorzy w pojedynke albo w zespolach kilkuosobowych (programista, grafik, muzyk) robili wielki hity. Zycze CDP Red, zeby sporo zarobili na Wiedzminie i mieli z czego finansowac kolejne projekty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej ale sie porobilo :D

mowia mi zebym na stare Fallouty nie patrzyl a tak sie skalda ze Fallout to jedna z moich ulubionych gier.

Po za tym dostalo mi sie ze jade po grach na PC. Otoz to nie tak. Jesli cos mi nie podchodzi to wyrazam swoja opinie . Platforma nie ma znaczenia. Fakt czesciej jade po grach pecetowych no ale sorry to juz nie moja wina.

Wracajac do Wiedzmina. Napisalem ze pod wzgledem grafiki i designu to imo crap oblesny. Odezwal sie CormaC i inni piszac ze nie mam racji.

Ok zeby nie bylo ze pluje na gre bezpodstawnie ( a dokaldnie to na filmiki z gry!) wyjasnie czemu tak uwazam:

1. Modele postaci. Kanciaste klockowate bryly, poruszajace sie jak kukly. do tego tragiczna mimika twarzy. Postacie w Wiedzminie do dno i zdania nie zmienie a na popracie mam sporo gier w ktorych NPC wygladaja nieporownywalnie lepiej. Czemu tak bardzo czepiam sie tych postaci ano dlatego ze zakladam iz w grze nastawionej na dobry scenariusz kontaktow i rozmow z postaciami bedzie duzo. Niestety rozmowy z tymi wstretnymi kuklami wygladaja beznadziejnie. Imo psuje to klimat i tyle.

2. Design lokacji. Od Wiedmina wymagalame czegos wiecej niz zwyklej, zemieslinczej roboty bez zadnego wyrazu. Mialem nadzieje na ARTYZM wykonania. To co dostaje to czysto technicznie wykonane lokacje. Brak tu chwytajacych za serce ze tak powiem artystycznych pejzazy. Moze za duzo napatrzylem sie na ICO lub Shadow of The Colossus, moze za duzo spedzam czasu z pieknymi widokami w Halo3 z jego cudownym HDRem itp itd.

To co dostaje w filmikachz Wiedzmina to zwyczajne typowe dla cRPG wioski, bagna, lasy itp. Wszystko niezle od technicznej strony ale brak tu "tego czegos" Zwykla zemieslnicza robota jaka znam z seteg gier. To ma mnie wprowadzic w ten specyficzny Wiedzminowy klimat jaki saczy sie z Sagi i z opowiadan??? Jaaasne

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do designu postaci to się zgadzam. Ten pokurcz na końcu wygląda jakby żywcem wyjęty z laleczki Chucky :D

Natomiast design lokacji... Tutaj się CAŁKOWICIE nie zgadzam- jest właśnie taki, jaki oczekuję od obleśnego świata Sapkowskiego. Mury obronne to właśnie mury obronne, a nie dekoracja, jak w 90% gier Fantasy. W dodatku rozsypują się w proch, co dodaje autentyzmu wiekowemu miastu. Uliczki- cud. Śmród, rozkład, wisielcy i lokalne "dresy" napażające kogoś w nie-ludzkim getcie. Uliczki pokryte słomą, która następnego dnia zostanie wyniesiona przez zamiataczy :)Mówisz właśnie, że chcesz lokacji rodem z HALO. A ja właśnie nie chcę mieć takich miejsc bo świat Wiedźmina to prostota i autentyzm, a nie marmurowe kolosy rodem ze śródziemia czy instalacje z HALO. To moje zdanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma mnie wprowadzic w ten specyficzny Wiedzminowy klimat jaki saczy sie z Sagi i z opowiadan??? Jaaasne

Akurat klimatu w tej grze nie brakuje, co stwierdzam nie na podstawie filmikow, a po dwudziestu kilku godzinach grania. Bo klimat to zreszta nie tylko grafika. Ale masz racje - nie graj, po co masz sie meczyc. Nie obraz sie, ale moim zdaniem wylazi z Ciebie upierdliwy polaczek-malkontent, ktory ma satysfakcje z krytykowania rodakow, ktorym cos dla odmiany wyszlo. Cos jak ci, ktorzy pomimo sukcesow kadry przed kazdym jej meczem powtarzaja "eeee... dostaniemy w d*pe".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do designu postaci to się zgadzam. Ten pokurcz na końcu wygląda jakby żywcem wyjęty z laleczki Chucky :D

Natomiast design lokacji... Tutaj się CAŁKOWICIE nie zgadzam- jest właśnie taki, jaki oczekuję od obleśnego świata Sapkowskiego. Mury obronne to właśnie mury obronne, a nie dekoracja, jak w 90% gier Fantasy. W dodatku rozsypują się w proch, co dodaje autentyzmu wiekowemu miastu. Uliczki- cud. Śmród, rozkład, wisielcy i lokalne "dresy" napażające kogoś w nie-ludzkim getcie. Uliczki pokryte słomą, która następnego dnia zostanie wyniesiona przez zamiataczy :)Mówisz właśnie, że chcesz lokacji rodem z HALO. A ja właśnie nie chcę mieć takich miejsc bo świat Wiedźmina to prostota i autentyzm, a nie marmurowe kolosy rodem ze śródziemia czy instalacje z HALO. To moje zdanie.

W ogole nie zalapales o co mi chodzi. Przykaldy jakie podalem to przyklady na artyzm wykonania. Wiadomo ze nie chce kamiennych kolosow i futurystycznych instalacji. Oczekiwalem za to czegos wiecej niz jak sam napisales "90% gier fantasy" Oczekiwalem oryginalnego Wiedzminowego klimatu i podejscia do designu takiego jakie cechowalo autoroww ICO, Kolosow czy Halo. ORYGINALNOSC i pewne zaciecie artystyczne.

Przypominam sobie opowiadania Sapkowskiego w ktorych rozpisywal sie o mrocznych, budzacych groze, pokrytych mgłą lokacjach ( to tylko przyklady z glowy ale wiadomo o co chodzi) Do przelozenia takich klimatow na gre mozna zrobic dwie zeczy:

1- Pojsc sladem tworcow dla ktorych design ma gigantyczne znaczenie dla klimatu ( do podanych przykladow dodajmy np Sillent Hill oraz Bioshock) Poprsotu gesty, oryfinalny, klimatyczny design wciaga cie w gre jeszce mocniej, czasem powoduje az ciarki na plecach oraz caly wachlaz odczuc i emocji budowanych wlasnie designem

2- Pojsc w slady tych "90% gier fantasy" Olac oryginalnosc i innosc Wiedzminowego swiata i dac graczowi wszystko co jest typowe, co dobrze zna itp itd. Zero artyzmu wykonania. Czyta rzemieslnicza robota.

po filmikach oceniam iz autorzy Wiedzmina poszli walsnie ta droga numer 2 i mi sie to absolutnie nie podoba. Kropka.

Nie obraz sie, ale moim zdaniem wylazi z Ciebie upierdliwy polaczek-malkontent, ktory ma satysfakcje z krytykowania rodakow, ktorym cos dla odmiany wyszlo. Cos jak ci, ktorzy pomimo sukcesow kadry przed kazdym jej meczem powtarzaja "eeee... dostaniemy w d*pe".

Nie, nie jestem malkontentem. Mam poprostu wyrobiony wlasny gust, spojrzenie na nasza branze i wiem co mi sie podoba a co nie. Wiem co mnie kreci, wiem za co cenie rozne teamy developerskie, wiec co do mnie trafia a co nie. Design Wiedzmina do mnie nie trafia i tyle. To co widze widzialem setki razy. Brakuje mi artyzmu wykonania a to wlasnie bardzo cnei sobie w grach bo to ma dla mnie wieli wplyw na klimat.

Jak sam widzisz podalem przyklady gier gdzie taki artyzm wykonania ma ogromne znaczenie i buduje klimat. Tak jest wlasnie w Bisohocku, Sillent Hillu, Ico, Kolosach i wielu innych grach.

To co widze w Wiedminie to typowe oklepane schematy jakie znamy z Neverwinterow itp oczywiscie wzbogacone o nowoczesne efekty graficzne.

To jednak dla mnie za malo. Byc moze jestem za bardzo rozpieszcony grami gdzie stawia sie na klimat budowany i designem i muzyka i postaciami i scenariuszem itp. Byc moze ale za to dobrze mi z tym rozpieszceniem bo pozwala mi w pelni cieszyc sie tym co mnie kreci a olewac to co sztampowe, nudne i typowo rzemieslnicze.

BTW: Wiedzmina i tak kupie. Dal sprawdzenia fabuly.

Akurat klimatu w tej grze nie brakuje, co stwierdzam nie na podstawie filmikow, a po dwudziestu kilku godzinach grania

Ok, ale zauwaz ze ja na kazdym kroku podkreslam iz oceniam tu to co widze na filmikach. Nie oceniam gry bo jej jeszce nie mam. Oceniam filmiki i wyciagam swoje wlasne wnioski i przemyslenia na ich podstawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polak zawsze potrafił, tylko mu się nie chciało. :/
Wiesz, niekoniecznie. Weźmy np. takie Two Worlds. Gra została zrobiona przez Polaków. Zapowiadała się bardzo przyzwoicie. Niezgorsza grafika, ciekawy system alchemii oraz multi z potencjałem. I co? I ich z tego wyszła. Owszem, CormaC wystawił 8, Hut zawetował bodajże również 8. Ja jednak, aż tak pozytywnie tej gry nie odebrałem i dałbym 6+, góra 7. Jednak przyznam, że nie ukończyłem jej, ponieważ doszedłem do wniosku, że granie na siłę nie ma sensu. Teraz robię drugie podejście, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Ale troszkę odbiegłem od tematu. Otóż dobre chęci nie wystarczą, co pokazuje Metropolis, czy wspomniany Reality Pump. Do dobrych chęci trzeba niestety dołożyć profesjonalny zespól. A to niestety kosztuje. Zresztą budżet Wiedźmina to 20 mln zł. Resztę w tej materii wyjaśnił CormaC.

Przypominam sobie opowiadania Sapkowskiego w ktorych rozpisywal sie o mrocznych, budzacych groze, pokrytych mgłą lokacjach
Ale gry jeszcze nie ma w sklepach, a filmiki siłą rzeczy nie mogą pokazać wszystkiego.

P.S. CormaC, Ty jedyny grałeś, mógłbyś uchylić rąbka szczegółów, podzielić się wrażeniami z gry? Czy musumy czekać na CDA, a niektóry (w tym ja :) ) na własną kopię gry?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vainqueur masz trochę racji. Po dłuższym zastanowieniu był jeszcze Painkiller... Ale to i tak nie wiele.

Painkiller byl gra ktora miala pomoc PCF zaistniec na swiatowej mapie developerow i jak widac oplacilo sie.

PS. Borxx może najpierw byś w to zagrał (zresztą nie tylko w to), a potem udzielał tego typu komentarzy?

Podejscie autorow do designu lokacji mozna smialo oceniac na podstawie tych wieeelu filmikow. Po za tym zauwaz ze ja ocneima filmiki a nie gre. Oceniam tylko to co widze.

I w co jeszce powienienem zagrac wedlog Ciebie bo widze wiesz dobrze w co nie gralem a w co gralem :shock:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jestem malkontentem. Mam poprostu wyrobiony wlasny gust, spojrzenie na nasza branze i wiem co mi sie podoba a co nie. Wiem co mnie kreci, wiem za co cenie rozne teamy developerskie, wiec co do mnie trafia a co nie. Design Wiedzmina do mnie nie trafia i tyle. To co widze widzialem setki razy. Brakuje mi artyzmu wykonania a to wlasnie bardzo cnei sobie w grach bo to ma dla mnie wieli wplyw na klimat.

Jak sam widzisz podalem przyklady gier gdzie taki artyzm wykonania ma ogromne znaczenie i buduje klimat. Tak jest wlasnie w Bisohocku, Sillent Hillu, Ico, Kolosach i wielu innych grach.

To co widze w Wiedminie to typowe oklepane schematy jakie znamy z Neverwinterow itp oczywiscie wzbogacone o nowoczesne efekty graficzne.

To jednak dla mnie za malo. Byc moze jestem za bardzo rozpieszcony grami gdzie stawia sie na klimat budowany i designem i muzyka i postaciami i scenariuszem itp. Byc moze ale za to dobrze mi z tym rozpieszceniem bo pozwala mi w pelni cieszyc sie tym co mnie kreci a olewac to co sztampowe, nudne i typowo rzemieslnicze.

BTW: Wiedzmina i tak kupie. Dal sprawdzenia fabuly.

Khem khem i tu widzę typowe czepianie się niczego. Za przeproszeniem ale sagę czytałem kilka razy i nie przypominam sobie opisu jakichś strasznie nietypowych budowli w miastach ludzi, takich jak Wyzima. Czego ty za przeproszeniem oczekujesz? 300 piętrowych budynków powyginanych we wszystkie strony? Jakichś magicznych elfich budowli wyssanych z palca? Wyzima była po prostu odpowiednikiem naszego średniowiecznego miasta a nie czymś na czym graficy i designerzy poziomów mogliby wypróbowywać swoją inwencję twórczą i nie wiadomo jakie pomysły. Przywołujesz tu Silent Hilla, Bioshocka, co wg mnie jest głupotą. Silent hill to miasteczko rodem z sennego koszmaru, wszystko mogło tam być poniewaz nie do końca wiedzieliśmy co jest realne a co nie. Podobnie z pseudo klimatem lat 60. bioshocka.

Ja na filmikach widzę to co miało być, klimatyczne średniowieczne, brudne, niebezpieczne miasto i tyle, tak to opisywał Sapek. Tak samo Kaer Morhen było po prostu starą twierdzą, siedzibą Wiedźminów a nie jakimś pełnym magicznie powyginanych budowli zadupiem czy innym zamkiem Draculi. A co do klimatyczności, raczej nie można jej braku zarzucić filmikowi na którym widzimy Wiedźmina i tego kurdupla w ciemnym, zatęchłym i mrocznym lochu, kiedy z wody nagle wynurza się BARDZO wg mnie klimatyczny potwór. Osobiście nie moge już doczekać się walki z nim.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vainqueur masz trochę racji. Po dłuższym zastanowieniu był jeszcze Painkiller... Ale to i tak nie wiele.
Painkillera traktuje inaczej. Dla mnie jest to jedyna naprawdę dobra gra made in Polnad.
Podzielilem sie w betateście w aktualnym CDA. Na reszte poczekac musicie do recenzji.
Wiem, czytałem go już z 5 razy. I jedno zdanie jest podbudowujące: to w pełni profesjonalna i UDANA produkcja :)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. CormaC, Ty jedyny grałeś, mógłbyś uchylić rąbka szczegółów, podzielić się wrażeniami z gry?

Podzielilem sie w betateście w aktualnym CDA. Na reszte poczekac musicie do recenzji.

A tak właściwie to dostaliście już gotową grę, czy dopiero za parę dni?

btw: Po ostatnim gameplayu nie mogę się doczekać na kuriera z przesyłką :twisted: Jeszcze tylko 9 dni, 7 godzin, 58 minut i 32 sekundy........ :!:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. CormaC, Ty jedyny grałeś, mógłbyś uchylić rąbka szczegółów, podzielić się wrażeniami z gry?

Podzielilem sie w betateście w aktualnym CDA. Na reszte poczekac musicie do recenzji.

A tak właściwie to dostaliście już gotową grę, czy dopiero za parę dni?

Za pare dni to my wysylamy pismo do druku. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. CormaC, Ty jedyny grałeś, mógłbyś uchylić rąbka szczegółów, podzielić się wrażeniami z gry?

Podzielilem sie w betateście w aktualnym CDA. Na reszte poczekac musicie do recenzji.

A tak właściwie to dostaliście już gotową grę, czy dopiero za parę dni?

Za pare dni to my wysylamy pismo do druku. :)

Czyli recenzja już napisana, jak mniemam?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...