Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

neltisen

E6550

Polecane posty

Witam,

pewnie z góry dostanie mi się, że już miliony takich tematów, albo dostanę odsyłacz do gugla, ale powyższe opcje nie pomogły (chciałem załatwić to szybko, ale w istniejących topikach nie znalazłem xD).

Jestem totalnym początkującym po oc, więc proszę o prosty język xD

Posiadam procek C2D E6550 i MB Gigabyte GA-945LP-S3P, ram DDR II Kingston 667MHz 2GB. Mnożnik zablokowany na 7 (choć spada do 6 przy braku obciążenia), podstawowe takowanie 2.33. Szynę udało się podbić tylko do 360MHz (stabilnie).

Każde minimalne podbijanie powoduje, że ponowny rozruch się nie wykonuje (tj. na chwilę komp staje i bios uruchamia się ze zresetowanymi ustawieniami). Aktualne ustawienia na załączonym zdjęciu, jakieś rady? :)

dsc00080s.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradnik czytałem kilka razy (wcześniej już zerkałem, dziś już 2 razy), mimo to dalej ciężko mi się odnaleźć. Mnożnik pamięci najmniejszy jaki mogę ustawić to 1.5.

Niestety przy powyższych ustawieniach tekstury w grach się krzaczą. Po wyborze 3-ciej opcji od góry automatycznie ustawia FSB na 333 (dzięki czemu mogę osiągnąć pudełkowe takowanie 2.33, bo na defaultowych jest 1.82), pamięci na 1333, zwiększa napięcie o 0.2, jednak i w tym przypadku tekstury się krzaczą... pewnie jeszcze raz trzeba będzie zerknąć, jednak pomoc by się przydała

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spytałem jeszcze o jedno - jaki masz zasilacz?

Przy ustawieniu Memory Multiplier na 1.5 powinieneś dojechać z FSB do ok. 444 MHz. Skoro teraz masz mnożnik 2 i FSB 360, to jak widać pamięć masz na 720 MHz (co dla 667 i tak jest dużym OC). Właśnie duży zegar pamięci jest prawdopodobnie przyczyną nieuruchamiania się komputera po zwiększeniu FSB.

Opcję trzecią od góry (OC FSB 1333) pomiń.

Problem z teksturami raczej zwaliłbym na kartę graficzną.

Link do komentarza