Skocz do zawartości

Fuadex blog

  • wpisy
    5
  • komentarzy
    14
  • wyświetleń
    17299

Call of Duty: Modern Warfare 2 recenzja


Fuadex

1037 wyświetleń

Witam.

Gra na którą czekałem już od dawna. Call of Duty: Modern Warfare 2. Było mnóstwo kontrowersji. Były bojkoty. Były petycje. Wiadomość o braku dedyków, braku wsparcia dla moderów oraz steam wielu wstrząsnęła. Ale ja się nie dałem. Kupiłem grę w dniu premiery, w najbliższym empiku, gdzie gra kosztowała 130 zł + kubek za 1 grosz, który na nieszczęście stłukłem. Ale mniejsza o kubek bo sama gra mnie zmiażdżyła i wgniotła w fotel. Nie mogłem odejść choć na sekundę. Gra roku? Zdecydowanie tak! Wczoraj przerobiłem kampanię. Zabrała mi ona podobno 5 godzin mego życia ale mnie w zupełności nasyciła i czułem się jakbym przeznaczył 2x więcej czasu na samą kampanię.

A więc, instalacja przebiegła dość szybko. Coś tam doinstalowało, potem cd-key do steama, potem jeszcze instalacja z dwóch płyt [według steama gra waży 11222 MB] i wio. A nie, bo jeszcze szybka aktualka nam się ściągnie. Ale po tym mogłem na spokojnie odpalić grę. Dzisiaj zapoznałem się jeszcze z dwoma trybami: Operacje specjalne oraz zwykły multiplayer. Operacje specjalne to przeważnie misje wycięte z singla [parę nawet z CoD4!]. Zostały one lekko zmodyfikowane tak, aby radość z gry była jeszcze większa. Ściganie się z kumplem na skuterach śnieżnych, jeden drugiego osłania będąc w AC-130 albo w helikopterze. Albo razem trzeba coś wykonać, dojść do punktu ewakuacyjnego, zebrać dokumenty i uciec etc. Ale o nim jeszcze napiszę w innym wpisie. Gra wieloosobowa jest przyjemniejsza jak dla mnie od tej w CoD4. Bardziej zbalansowana, mniej frustruje i choć ma parę uchybień to napiszę o tym też w innym wpisie.

Powrót. Napiszę w działach. Najpierw zaczynamy nietypowo od... udźwiękowienia.

6888ae8c67a1add5bd464a7a80113e8ab04ebcbd

Udźwiękowienie:

W sumie nie zwracałem na nie największej uwagi. Wsiąkłem w akcję tak mocno, że nawet nie myślałem jak dobry był dźwięk. Po prostu idealnie się wpasowywał do ekranu. Jednak skoro na niego uwagi zbytniej nie zwracałem, to chyba jednak nie ma "tego czegoś"? Przeciwnie. Teraz odgrzebałem muzykę zawartą w grze. Tak jak z resztą w poprzednich CoDach. Nut jest w sumie 205 podzielmy to przez 2 [podział na lepszą i gorszą jakość tak na ucho, bo potrafiły się duplikować a jedynymi różnicami, jakie usłyszałem to właśnie jakość dźwięku]. Potem dodajmy jeszcze ze 20, bo niektóre się nie duplikowały i mamy z 123 ścieżki, które powinniśmy usłyszeć w grze. Właśnie pisząc tą recenzję przysłuchuje się im i teraz mi się wydają naprawdę świetne. Ja tam nie jestem muzykiem, nie wiem jak to ocenić po rytmie, czy jak to tam szło ale mi się soundtrack po prostu... bardzo podoba. Bardziej filmowy niżeli klimatyczny ale przecież ma pasować do gry! I z tego zadania się świetnie wywiązuje. A tak bez gry to nadal fajnie się słucha. Lubię tak średnio orkiestralne muzyki, bardziej mi pasują w połączeniu z Metalem [tak, ten gatunek muzyczny najbardziej pochlebiam] ale... no cóż, ciężko stwierdzić. Wykonanie perfekcyjne jak dla mnie. Gdybym oceniał bez ponownego przesłuchania, oceniłbym muzykę na 5... a teraz się zastanawiam nawet nad 6... Ale jest jeszcze wiele więcej spraw do omówienia w zakładce dźwięku. Np: dźwięki broni. Wiele z nich powróciło z lepszym przefiltrowaniem. Ot, mały dodatek ale właśnie szczegóły takie jak udźwiękowienie potrafi lepiej ukazać "wyjątkowość" tejże gry. A więc strzelanie jest soczyste i takie powinno być. Dźwięki nie przekopiowano ale dodatkowo ulepszono. A ja lubię ulepszenia... Głosy aktorów są równie dobre. Nie zawsze są dobrze zsynchronizowane z postacią ale kogo to obchodzi? My się nie skupiamy na mimice twarzy, podczas gdy jesteśmy w środku akcji, czyż nie? W każdym razie aktorzy wykonali swoją robotę ponad przeciętnie. Jest parę lekkich uchybień ale to i tak nic, bo całokształtowi [nie tylko dźwięku] należy się medal. Reszta efektów dźwiękowych jest taka jaka powinna być. W każdym razie, jestem bardzo zadowolony.

f8d7c1886602aa9dae706a85688be3eb6f5ba82a

Oprawa graficzna:

Złośliwcy powiedzą: "nie zmieniła się wcale od Call of Duty 4: Modern Warfare!", ja jestem przeciwnego zdania. Fakt, faktem Crysis to to nie jest ale... no cóż. Jest wiele rzeczy, na które należy zwrócić uwagę. Przede wszystkim wysoka jakość streamingu obrazu pozwoliła twórcom na powiększenie naszego pola działań oraz ogółem całą mapę, przez co może nam się wydawać że gra jest bardziej nieliniowa i że twórcy nam dali pole wyboru. No cóż, złudzenie złudzeniem, niech już przynajmniej będzie. Gra jest nadal liniowa ale imitacja zapuszkowania sobie pofrunęła. Następnie, jak już była wysoka jakość streamingu obrazu to trzeba jeszcze zaliczyć wyższą jakość tekstur a w szczególności modele twarzy, które wyglądają jak prawdziwe. No i ostatnia rzecz: filtrowanie obrazu. W CoD4 na pewno to filtrowanie bardzo silnie poprawiało jakość obrazu, ale tutaj to już gracze nie dadzą się nabrać. A więc kolorystycznie jest o wiele lepiej, bardziej innowacyjne, a filtry tylko "lekko" poprawiają obraz, by gra była jeszcze klimatyczna. No cóż... O klimacie zaraz coś powiem ale mimo wszystko, grafika trzyma dzisiejszy poziom, jest na pewno ładniej niż w CoD4, gra dostała dużego kopa a optymalizacja... A zaraz trzeba też coś o optymalizacji napisać... No i trzeba też powiedzieć, że oświetlenie jest ponad przeciętne. Ogółem jestem również bardzo zadowolony.

f15eae983ef719da9d94021af4a990cebbbf2215

Optymalizacja, kod gry, błędy i poboczne

No cóż, trzeba parę słów też wspomnieć o optymalizacji kodu gry oraz ewentualnych błędach lub niestabilności + dodatkowo problemy z instalacją. Zacznę od instalacji. Trzeba wiedzieć, że jest STEAM. A o steamie ludzie mówią różne rzeczy. Przede wszystkim: jest tzw. Steamowski DRM. Ma on wiele wad ale również wiele zalet. Cd-key może być zarejestrowany TYLKO na jedno konto steam. Co w tym złego? Teoretycznie pożyczanie gier jest niemożliwe, w tym rynek wtórny. Co w tym dobrego? Nawet bez płytki, będzie możliwość na innym komputerze po prostu ŚCIĄGNIĘCIA z serwerów steam na komputer pełnej wersji gry. Jest to bardzo wygodne w zależności od posiadanego łącza. Ściąganie 12 GB danych na słabym łączu to koszmar ale... Zawsze dobra dogodność. Niestety, słyszałem od kumpli że mieli problem z zainstalowaniem. Zamiast zainstalować z płyty po rejestracji cd-key'a gra po prostu się "aktualizowała" i... 2% było po godzinie, więc celuję że po prostu ściągał pełną wersję gry z serwerów steama co jest trochę nie na miejscu. Dodatkowo serwery steamowskie są strasznie zawalone... i co za tym idzie? Dość mozolne ściąganie aktualizacji, ewentualnie ściągnięcie pełnej wersji gry również będzie się przedłużało w nieskończoność. A o samej grze wieloosobowej nie wspomnę! Bo problemy z hostami są na porządku dziennym. Brak dedyków mocno zaszkodził. Za to można zapraszać kumpli w dość prosty sposób do serwera lub do grupy, w czym steam nieźle pomaga. Niestety, kumpel miał też ogromny problem z kampanią i nadal ma. Nie może jej odpalić bo wywala do pulpitu z błędem. Reinstalacja sterowników do graficznej, DirectX nie pomagała. Innemu kumplowi grę zawsze wywalało w końcowej scence [pod koniec gry]. A mnie parę razy wywaliło do pulpitu ale póki co NIGDY nie zawiesiła. I to dobry znak, bo na tą chorobę chorobał CoD2 i CoD4 i sam przyczyny nadal nie poznałem. Gra działa podobnie jak CoD4, ewentualnie 10 FPS mniej i troszkę mniej opcji do wyboru [w opcjach graficznych] ale nadal jest z czego wybierać. Dodatkowo, gra potrafi od czasu do czasu [lub nawet często] przyciąć na sekundę, dwie lub nawet trzy by coś doczytać. Potrafi to niesamowicie wkurzyć a w szczególności w grze wieloosobowej jest to nieakceptowalne... ...ale niestety się zdarza. Muszę też się lekko oburzyć właśnie DirectXem bo albo jest on zwyczajnie nie dopracowany, albo Infnity Ward go źle wykorzystało albo... to czysty przypadek, w który nie chce mi się wierzyć. Po prostu za często słyszę o błędzie DirectX. Kumpel ma właściwie lepszy sprzęt ode mnie, a gra mu działała gorzej co również jest nie do pomyślenia. Aktualka DirectX'a dużo pomogła ale mimo wszystko gra nadal mu klatkowała. Sam ogólny kształt gry jest świetny, ale IW przy wielu elementach się rozleniwiło. Jeżeli kogoś te wady nie będą dotykały to niech nadal gra. Ci co już mają problemy muszą niestety nadal kombinować lub czekać na patche. Well, in few ways I'm dissapointed but generaly I am happy. ;]

458dcc4a0c000f6356860d567184c7324bcb22a8

Operacje Specjalne

Oto tzw. tryb kooperacji. Jest to oddzielna część obok trybu dla jednej osoby i multiplayera. Może w nim uczestniczyć max 2 graczy. Można grać na 3 poziomach trudności: Normalny, Zaprawiony w Boju i Weteran. Im wyższy poziom trudności tym więcej gwiazdek dostajemy za ukończenie misji [czyli Noramalny - 1 gwiazdka, Weteran - 3 gwiazdki]. Jest 5 zakładek po parę zadań. Możemy je oczywiście ukończyć samemu ale sama gra jest specjalnie przygotowana dla dwóch osób. Głównie są to mapki wycięte z kampanii i odpowiednio zmodyfikowane. Naszym jedynym przyjacielem jest nasz... kumpel. Nie ma sojuszniczego AI. No chyba, że działko strażnicze może się pod to pojęcie zaliczyć. Zwykle przed rozpoczęciem misji mamy mały arsenał, musimy w końcu być uzbrojeni po zęby. Zwykle z kumplem na piechtę działamy ale czasem będą wyjątki. Np: kumpel cie osłania ze śmigłowca. Albo wyścigi na śnieżnych motorach. Potrafią dać dużo frajdy. Czasem zdarzą się też misje, z CoD4. Np: W Prypeci. Szkoda tylko, że HDR jest w nich "dziki" [tzn. oświetlenie pomieszczeń jest masakrycznie wysokie]. Albo w innej misji, kumpel nas osłania z AC-130. Całkiem ciekawy patent. Mamy różne zadania do wykonania. Dobiegnięcie od punktu A do B. To samo, ale kumpel nas osłania z czegoś "cięższego". Zebranie dokumentów i ucieczka. Przetrwanie fal wrogów. Etc. Dołączyli też do tego trybu bad assa czyli tzw. kolosa. Gościu jest mocno opancerzony i dobrze uzbrojony [jakiś karabin maszynowy. Bodajże Saw]. Potrafi nawet cały magazynek z LKMu przyjąć na opancerzony łeb. A seria z automatycznego shotguna czasem zwykle jest niewystarczająca. A przynajmniej na Weteranie jest on tak silny]. A co najlepsze to on biegnie i strzela... Co jeszcze mocniej wkurza. Tak pochlebiam ten tryb... Szkoda tylko, że IW wepchnęło co-opa lekko na siłę i gdybym miał ten element ocenić to by był... 4-. Jest to w sumie część całej gry ale ja ten tryb uznaję za zwykły dodatek. W każdym razie, z chatem głosowym gra się całkiem fajnie. A kiedy nas przeciwnik za mocno zrani, to upadamy na ziemię. Zdążymy jeszcze z pistoletu kogo dobić [lub pistoletu maszynowego jak G18 czy jak się to zwało]. Potem nas przeciwnik dobije ale wciąż żyjemy. Możemy się podczołgać i sojusznik ma czas na nasze opatrzenie. Na rozmowie głosowej się bardzo fajnie gra. Tego zaprzeczyć też nie mogę. Aczkolwiek więcej satysfakcji dają pierwsze jak dla mnie GŁÓWNE tryby czyli single i multiplayer. Ogółem mam lekki uśmiech na twarzy.

9057f154979025012fa11c2c53a0ea9772a904bb

Fizyka

Ciężko ją ocenić. W sumie została mocno usprawniona. Można przebijać ściany, co daje pewną przewagę zwłaszcza w multi. Ale to już było. Środowisko jest bardziej podatne na zniszczenie. Ale konkretnie? Głównie skryptowane akcje dużo mieszają aczkolwiek my również dużo możemy zniszczyć. Efektownie wyglądają podskakujące iskry, kłęby dymu oraz ogień uchodzący z rur. W grze wieloosobowej też możemy zniszczyć trochę rzeczy. Ot, hydrancik nagle wybuchnie wodą pod wpływem eksplozji, albo skrzyneczki sobie polatają. Cudów nie ma ale środowisko nie jest niezniszczalne. No i chwała IW za... w końcu! Ulepszoną fizykę ciał! Nie żeby były jakieś cuda, ale tym razem panowie troszkę poważniej się wzięli do roboty. Jest więcej animacji, mniej błędów, naturalniej przyjmują ołów na klatkę, rękę, nogę, głowę... Nie da się tego słowami wytłumaczyć, jak się zagra to się zobaczy. ;] Ogółem jest całkiem nieźle.

73caaf777ba4153e155e700389c0e48af886c0ce

Fabuła

Troszeczkę nie jestem pewny, co mam powiedzieć. Kiedy przechodziłem pierwszy raz to gra wydawała się mieć bardzo dobry scenariusz. Te zwroty akcji, postacie, liczne miejsca i ogółem sama gra, co imituje świetny film akcji. Praktycznie wydawało mi się, że jest o wiele lepiej niż w poprzednich częściach Call of Duty. No cóż, za drugim przejściem ukazało się dużo znaków zapytania. Mówiąc wprost, jest wiele nieścisłości i luk w fabule. Intro było lekkim failem. Oczywiście było dość fajnie zmontowane, ale mimo wszystko przypominanie tego, co się działo w poprzedniej części jakoś mnie za bardzo nie kręciło. Intro CoD4 było kilkakrotnie razy lepsze. Sama inwazja na Amerykę nie była do końca jasna. Bo co? Rosja była na tyle głupia, że uwierzyli w celowy atak terrorystyczny CIA na ich lotnisko? I to przez to wszystko ta cała inwazja? Nie można było wcześniej zlokalizować i przechwycić Makarova? Czemu jego kryjówek wcześniej nie przeszukano? Jak zdetonowali zdalnie bombę? Jest mnóstwo pytań bez odpowiedzi, ale mimo wszystko w opowiedzianą historię się wciągnąłem i zaręczam wam, że podobnie będzie z wami. A fabuły w operacjach specjalnych i multi jako takiej nie ma, więc przechodzimy do kolejnego punktu. A, mało bym zapomniał. Pod względem złożoności i uporządkowania fabuły CoD4 wygrywa. Jeżeli chodzi o ogółem historię przedstawioną w CoD: MW2 to... MW2 wygrywa ;] Ogółem nie jest źle.

4ac209568694195b21733e0f215579538ce6d9c2

Klimat

Przeszedłem grę już 2 krotnie. Raz na poborowym a raz na zaprawionym w boju. Klimatu jak nie było czuć tak nadal nie mogłem go znaleźć. Oczywiście IW próbowało lekko poprawić ten element przez parę lekkich filtrów ale maskowanie nic nie da. Po prostu developer już się kompletnie przesiadł na filmowy styl. A więc także muzyka jest bardziej filmowa niżeli klimatyczna. Ma to swoje i wady i zalety, ale jak dla mnie przeważają tylko zalety. Ogółem, mogło być gorzej.

Sztuczna inteligencja i poziom trudności

Jak już mówiłem. Przeszedłem grę już dwukrotnie na 2 poziomach trudności. A ja właściwie już wszystkie poziomy przetestowałem, bowiem w operacjach specjalnych im wyższa trudność tym więcej gwiazdek. Już się biłem z hordą wrogów w faveli, na śniegu, w lesie itd. Ba, nawet kolosa udało mi się parokrotnie ubić. No nic. Sztuczna inteligencja wrogów dość silnie się poprawiła w stosunku do poprzedniej części [nie CoD: WaW bo to gniot był]. Przede wszystkim, na poborowym nie uświadczymy już sytuacji, by ktoś ci serię przed oczami wystrzelał nie trafiając w ciebie. Do tego oni dość dobrze potrafią się pokapować w danej sytuacji. Czasem miałem wrażenie, że są wszechwidzący ale... ogółem to było nieźle. Na wyższych poziomach trudności było właściwie tak samo, tylko że kulki po prostu cie bardziej raniły. I to mi się spodobało. W piekiełku za 3 razem udało mi się zdobyć taki wynik, że zaproponowali mi Weterana. Nie uwierzyłem. W CoD4 żeby zaproponowali wetka, to trzeba było się naprawdę postarać i zagrać wręcz podręcznikowo. Tutaj zbytnio się nie spieszyłem a wynik wyszedł jaki wyszedł... Więc poziom się obniżył. Tyle. Syndrom konsol? Dodatkowo, w końcu boty się nauczyły rzucać błyskowe, a następnie wchodzić rushem. Potrafi to czasem trochę wnerwić bo strzelamy wtedy na oślep. No i misja w faveli może niektórych odstraszyć właśnie swoim poziomem trudności. Litości, oni są wszędzie. Na górze, przed tobą, po prawej, za tobą, nie ma gdzie się ukryć! Więc polecam większą uwagę na tym poziomie. Ogółem jestem za satysfakcjonowany.

db2a6de69c5e62b9362cdc8d1523d86bc62e42ac

Długość gry

Kampania - w zależności od poziomu trudności i stylu gry: od 4 do 12 godzin tak na oko. Ja za pierwszym razem przeszedłem w 5.5 godziny. Drugim razem grałem troszkę dłużej tym bardziej, że szukałem laptopów [45 w całej grze]. Operacje specjalne są jako miły dodatek. Jest ich bodajże 23 więc... hmmm... Z kolejne 5 godzin, ale jak mówiłem - jest to tylko miły dodatek. A multiplayer to już może się ciągnąć w nieskończoność... Bo właśnie gra wieloosobowa jest podstawą. ;] Filmy są krótsze, a tu mamy interaktywny film akcji [kampania]. Do tego nadal rażąca gra wieloosobowa i całkiem sympatyczny co-op. Ogółem jestem w humorze.

b3cdd89b61a332b2284e8c5e21cc14a24b4bc2c8

Kampania [ogółem]

Podsumowując to gra dla jednej osoby jest bardzo emocjonującym przeżyciem, daje bardzo dużo frajdy z gry i gorąco zachęcam do zapoznania się z nią. Mnóstwo zwrotów akcji, każda misja jest właściwie inna. Dbałość o detale, które zostały niemal wyszlifowane na połysk. Różnorodność broni, przeciwników, modele twarze, muzyka, WSZYSTKO! Kampania całością wręcz poraża, elektryzuje i aż chce się grać! Wciąga niesamowicie. Ale przecież nic nie jest idealne... No właśnie. Muszę parę rzeczy wytknąć. Po pierwsze, przenikanie obiektu przez obiekt. Zdarza się, jest to dość częsty błąd i ciężko jakkolwiek go wyeliminować. Drobny, prawie nie zauważalny ale mimo wszystko - minusik. Dodatkowo, choć masive spawny już w sumie wyeliminowano, parokrotnie można było się o nie natknąć ot w faveli np. Nieciekawie wyglądał od czasu do czasu spawn gościa za mną, zablokowanie się gdzieś lub kompletny brak możliwości manewru, bo zaraz ktoś musiał mnie zdjąć. Nie które cienie były lekko fałszywe, a HDR w paru miejscach był "dziki". A głównymi mankamentami to były: liniowe misje oraz krótkość singla. Jak dla mnie Infinity Ward zrobiło grę lepszą od Call of Duty 4: Modern Warfare. I basta. Ogółem to mnie powalili.

298f59c8906dab6b3b4880e2bb2f8ca1a057121b

Gra wieloosobowa

Było wiele kontrowersji, jednak efekt końcowy i tak jest po prostu... świetny. Zacznijmy od złych rzeczy:

- IW .Net poległ

- Brak listy serwerów

- częste kicki

- wyszukiwarka nowych hostów działa często na niekorzyść graczy

- VAC w kulki leci, już parę aimbotów widziałem

- ...a co najgorsze to brak możliwości wywalenia takiego "gracza" z serwera

- Brak modów

- STEAM a więc jeden klucz jest rejestrowany na jedno konto

- Przeciążenia serwera

- Tłumaczenie czasem woła o pomstę do Nieba

- Jest tu jakie wychylanie się zza rogu? Nie, trzeba się całemu wystawić na pastę wroga

- Pewne wkurzające elementy z CoD4 jest również jawne w CoD: MW2 [last stand, oraz niektóre kombinacje broni]

- Najwyżej 18 graczy na serwerze [tak jest najlepiej ale... czasem szkoda]

- lagi, które są często spotykane i często uniemożliwiają prawidłową rozgrywkę

- Osobiście to nijakie snajperki

- Brak konsoli!

- Parę pomniejszych i parę innych dziwnych błędów

- Piraci i tak już dawno grę złamali i grają na dedykach...

Ale nie należy skreślać od razu gry.

+ 70 lvli + Prestiż

+ Jak już natrafimy na dobry serwer to mamy komfortowe granie

+ Wiele wkurzających elementów z CoD4 poszło w niepamięć

+ Optymalizacja

+ Dopracowane mapy

+ Masakrująca ilość broni [24 główne + 19 zapasowych]

+ Powalająca ilość modyfikacji broni [przy karabinach szturmowych to nawet 10 + ilość kamuflaży]

+ Świetne killstreaki [15] i czasem pomocne deathstreaki [4]

+ Ilość wyzwań!

+ Świetnie dobrane perki [z wyjątkiem last stand] oraz rozsądne wersje PRO [tych perków]

+ Tryb prestiżu

+ Odznaczenia

+ Świetny pomysł z tytułami i emblematami

+ Możliwość robienia drużyny

+ Praca zespołowa tutaj bardzo popłaca

+ Przyjemność płynąca z gry

+ Wciąga

+ Wyważenie gry [zbalansowanie]

+ Starczy na baaardzo długo

Tak wiem, wiele tutaj plusów i minusów poszło troszkę na siłę ale nie można ukryć świetności tej gry i trybu multiplayer. Po prostu jest on świetny. Niektóre wyzwania choć na pierwszy rzut oka są ciężkie, to przy odrobinie sprytu je zdobędziemy w najmniej oczekiwanym momencie... No i jest ich pełno. Możliwość wyboru w tej grze jest bardzo duża co mnie zaskoczyło. Perki są genialne i zbalansowane. Każda daje niezłe możliwości taktyczne. Z głównych broni mamy tak: karabiny szturmowe, pistolety maszynowe, lekkie karabiny maszynowe, karabiny snajperskie i tarcza. Z dodatkowych... to pistolet, pistolet maszynowy, strzelba, wyrzutnia rakiet/granatnik. Trzeba też zaznaczyć ilość modyfikacji. Wykrywacz pulsu serca, tłumiki, granatnik, montowana strzelba, parę wersji celowników, kolba absorbująca, większa szybkostrzelność, akimbo [2x pistolet maszynowy, lub zwykły pistolet]. Dodatkowo ilość kamuflaży... Jest z czego wybierać. No i perki! Są zarówno te stare jak i te nowe. W tych nowych jest też wersja PRO, jednak nie dają one zwykle dużej przewagi i dotyczą one mniej lub zupełnie innych rzeczy. Np: komandos - większy zasięg ataku nożem w wersji PRO upadki są bezbolesne. A w zimnokrwistym PRO po prostu nie wyświetla nam się nick i celownik wrogowi na czerwono. Tytuły i emblematy, które zdobywamy są również miłym dodatkiem. Można sobie wybrać jakiś ciekawszy, lub śmieszniejszy tytuł [w sumie tło] i emblemat [raczej avatar]. Zawsze można przy szpanować, jak np: zdobyło się logo CoD4 albo MW2. To jest po prostu świetny pomysł, a wszystkiego jest pod dostatkiem. Killstreaki są całkiem ciekawe. Bo obok zwykłego UAV jest także counter-UAV [można też go zestrzelić wyrzutnią rakiet]. Obok podkręconego nalotu [nalot precyzyjny] jest również wersja stealth, wróg nie wie gdzie i kiedy uderzy no i nalot harriera [zwykły nalot a następnie nadlatuje samolot i działa jak heli tyle, że lata w miejscu] I obok zwykłego modelu helikoptera, jest także wersja mocno opancerzona [Pave-low] oraz tzw. strzelec śmigłowca [masakra]. Oprócz tych rzeczy jest również np: losowy zrzut, atomówka, ac-130... Ech, tyle tych killstreaków a można tylko 3 wybrać. ;] Teraz deathstreaki. Po iluś tam deadach nam się takowy aktywuje. Może to być: środek przeciwbólowy [2x więcej HP na starcie na 10 sec.], naśladowca [kradnie wrogowi klasę], martydoom [nie martwić się, dopiero po 4 deadach] oraz finałowy bastion [to samo co last stand, tyle że nie trzymasz pistoletu tylko główną broń i jak ktoś cie później nie zestrzeli to wstajesz na nogi i dostajesz drugą szansę]. Z wyposażenia mamy zwykły granat, semtex [granat przyczepny z krótkim zapalnikiem czasowym], nóż do rzucania, tarcza absorbująca wybuchy, C4, Claymore i desant taktyczny [możliwość wyboru następnego respawnu]. Teraz coś o trybach rozgrywki. Jest ich... Um... 17. Są zarówno te stare i znane, również w wersji HC jak i dość nowe - TPP mode, albo Capture the Flag. Niestety, np: w grze dowolnej jest MAX 8 graczy, ale... Tak się gra najlepiej! Najwięcej w wojnie lądowej [18 graczy]. Osobiści najlepiej mi się gra na wersji HC Sztab. HC, z szybkim respawnem i... no cóż, stary dobry HC! Ostatecznie rozsądzam, że multiplayer jest po prostu świetny, starczy mi na bardzo długo, maksymalny lvl jest 70 [+ prestiż czyli w sumie 140 lvl'ów do zdobycia!] i ogółem jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.

Fabuła: 3 - No dobra, jest epicka i szczegółowa. Jest bajerancka ale, zaraz zaraz. Jest krótka to po pierwsze. I po drugie, jest dużo luk. Wiele naszych pytań zostaje bez odpowiedzi a cała ta rzeźnia, to... Żeby nie było: grało mi się bardzo przyjemnie ale cała ta wojna została dość sztucznie wywołana... Atak terrorystyczny spowodować inwazję na Amerykę? Żeby Ruscy się tak nabrali? No bez jaj...

Multiplayer: 5+ - Za wszelkie niedoróbki to ci się dostanie. Byłoby nawet 6+ gdyby nie szereg bardzo prostych i bardzo ciężkich grzechów popełnionych przez IW. My nie konsolowcy, co się zadowalają byle prostą grą. PC to PC. My też swoje wymagamy.

Singleplayer: 5 - To nie jest gra. To jest interaktywny film akcji. A czegoś takiego to wy nawet w CoD4 nie widzieliście. Po prostu mega grywalne, ale krótkie i parę czynników skłoniło mnie do tego, by dać tej grze notę nie nadzwyczajną.

Operacje Specjalne: 4 - Nie oszukujmy się, twórcy wprowadzili je trochę na siłę ale... Z kumplami się naprawdę fajnie gra i wybrali oni bardzo dobre momenty. Jak mają być DLC, to poproszę jeszcze trochę Spec-opsów. Chętnie jeszcze trochę pogram. A tymczasem 100% już jest, tak samo jak w kampanii...

Oprawa wizualna: 5 - Wielkich zmian nie ma. Lepszej jakości tekstury, normal mapsy [czy jakoś tak], większy stream obrazu oraz lepsze oświetlenie + cieniowanie. Gra jest po prostu ładna, filtry już nie zjadają ekranu. No i wzorowa optymalizacja!

Oprawa audio: 6 - Hans Zimmer mnie powalił. Słuchałem muzyki z Call of Duty: Modern Warfare 2 z wielką przyjemnością. Wszelkie inne dźwięki również są świetnie wykonane. Za muzę Hansa Zimmera szósteczka.

Fizyka: 4 - Po prostu jest poprawna, nie wiem co mógłbym tu coś dodać czy coś ująć. Widać poprawy, ale wciąż nie ma rewolucji. ;]

Klimat: 3 - Klimat już kompletnie uciekł IW... Skupili się na filmowości i resztę wzięły diabły. Szkoda. Ale niektóre rzeczy jeszcze ratują więc nie jest tak źle.

Dopracowanie: 4 - Jak wcześniej - za wiele absurdalnych błędów stanowczo obniżam ocenę do 4. I tak jest chyba lekko zawyżona, ale oprócz nich jako całokształt gra prezentuje się ponadprzeciętnie.

Ogółem: 5+ - W tą grę powinien zagrać każdy. Kampania to świetny interaktywny film akcji. Gra wieloosobowa gwarantuje setki dobrze spędzonych godzin przed grą. Cena mogłaby być troszkę niższa i parę pomniejszych ale to nie zmienia faktu, że na tą grę wszyscy czekali i jak dla mnie jest to to nawet lepsze niż Call of Duty 4: Modern Warfare! Brawo!

PS: Wszelkie screeny w recenzji były robione przez xfire.

EDIT:

PS2: Tekst powstawał już jakiś 4, 5 tygodni temu. Więc tak dla formalności: Kampanię już 3 razy zaliczyłem i zebrałem wszystkie 45 laptopów. Mam już 100% w kampanii i trybie współpracy. A coś mnie nadal kusi, bym powrócił do tych przygód. :]

5 komentarzy


Rekomendowane komentarze

@ UP : Sponsorowany? A kto miałby go niby sponsorować? Napisałem swoje wrażenia, potem wypisywałem elementy, które były dobre i złe. Ta gra nie jest idealna, IW skopało wiele elementów i umyślnie i nie umyślnie. Jeżeli chodzi o średnią to bardziej wychodziło 4+ ale biorąc pod uwagę to, że CoD: MW2 jak dla mnie jest lepszy niż CoD4 w wielu elementach tak wklepałem 5+...

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...