Koniec gry #40 - Penumbra: Przebudzenie
Penumbra: Przebudzenie
- Czas rozpoczęcia: 10 czerwca 2018 r.
- Czas ukończenia: 16 czerwca 2018 r.
- Czas gry: 6 dni.
- Ile to godzin w grze: mam wersję pudełkową (pełna polska wersja językowa!) nie na steam, więc nie miałem licznika czasu. Zapisy w grze również nie pomagały. Myślę, że będzie ok. 4 h.
Miałem ochotę na jakiś horror, a kiedyś za garść złotówek kupiłem sobie pudełkową wersję (właśnie się zorientowałem, że w zestawie była pełna drukowana solucja... No cóż, może wtedy nie zaciąłbym się ze 2 razy), jeszcze z kartą programu lojalnościowego gram.pl, niech mu ziemia lekką będzie.
Najsłynniejszą grą studia Frictional Games jest oczywiście Amnezja: Mroczny Obłęd, która premierę miała kilka lat później. Dostrzegam w takim przypadku pewien regres odnoście inteligencji przeciwników: w Penumbrze pieski były naprawdę inteligentne, po ciosie cofały się i zachodziły nas z innej strony, wskakiwały na platformy, itd. itp. W Amnezji natomiast grunty blokowały się na stołach i cierpiały na tytułową amnezję: zapominały gdzie jesteśmy, mimo że na ich oczach chowaliśmy się w szafie.
Jestem pod wrażeniem polskiego tłumaczenia. Wprawdzie nie było za wiele tekstu do przekładu, ale przetłumaczone były nawet tekstury map i plakatów na ścianach!
Penumbrę oceniam na 4 gumowe kurczaki na 5. Zostały mi jeszcze 2 części, ale chyba nie planuję ich ukończenia w najbliższym czasie.
Ostatnio również gram w pewną inną grę i nawiązania do niej się tutaj nie spodziewałem.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia.