Skocz do zawartości

Piąty bieg

  • wpisy
    77
  • komentarzy
    466
  • wyświetleń
    63057

Wyścigowa (dwu)tygodniówka #23


lubro

959 wyświetleń

It's E3 time. Wielkie targi próżności i bezsensu zaczynają się w Los Angeles. Korporacje pokazują nowe gry i sprzęt, przy pomocy których zechcą UKRAŚĆ NAM nasze pieniądze. Powinniśmy pokazać im środkowy paluszek i broniąc się przed nieuczciwością kupić tylko Wiedźmina 3.

Nowy odcinek

gier na PS4 dotyczy #DriveClub. Tak. Nowa gra Evolution jest tak uspołeczniona, że dostała hashtag przed tytułem. Jeśli jesteś jednostką uczuloną na media społecznościowe, to już teraz odpuść. W pięciominutowym materiale panowie z Evolution opowiadali o asynchronicznym aspekcie rywalizacji w grze. To co jednak najlepsze, to ponad 50 sekund nowych materiałów pochodzących na pewno z samej gry. Skąd ta pewność? Jeśli to CGI czy jakiś render używający modeli z produkcji, to jest to bardzo słaba robota. Widać bowiem zbyt dużo kiepskich elementów. Kiepskich oczywiście dla takich głupich ludzi jak ja, którzy się wszystkiemu przyglądają. Odbicie CLA 45 na masce Audi TT RS w 5:02 znika. W tym samym fragmencie widać pojawiającą się przy poboczu trawę (oba problemy widać na tym gifie). Głośniki w SLS AMG Black Series mają z kolei mało polygonów (lol the game's sh*t). Pobocza mają jakieś dziwne paski, a w lusterkach czasami nic nie widać. Nie widzę jednak powodów do obaw. Gra nie jest nawet w fazie QA, ostateczne devkity PS4 mają pojawić się gdzieś w połowie lata i już w tej fazie gry jest cudownie. Do tego 99% graczy nawet na takie elementy uwagi nie zwróci. Reszta robi wrażenie. Oświetlenie ma naturalny charakter, detali przy trasach jest mnóstwo, ten fragment to piękno w najczystszej postaci, a animacja zmiany biegu to mistrzostwo świata. Jedno mnie jednak zastanawia. Pobrałem ten materiał w 1080p z minimalną kompresją (330 sekund waży 550 MB) i wszystko wygląda zbyt... gładko. Nie ma nawet śladu sliasingu. Nawet grając w CARS w 1440p z 4x MSAA i FXAA jestem w stanie dostrzeć ostre krawędzie. Albo gra została odpalona na czym innym i przepuszczona przez jakiś supersampling, albo PS4 to potwór, który przy tak wielkiej ilości detali potrafi utrzymać AA na chorym poziomie nawet bez NIEOGRANICZONEJ MOCY CHMURY??. #excited

474aQH0.jpg

Audi R8 V10 - #DriveClub

Jeśli już jesteśmy przy NIEOGRANICZONEJ MOCY CHMURY?? to pojawił się również

. Amerykanie z Turn10 przechwalają się, że definiują gatunek na nowo i jako pierwsi w historii dostarczą innowacyjną i EPICKĄ grę samochodową na start konsoli (co jest nieprawdą). Ponadto trochę wspominek, materiałów zza kulis i gadki o niczym. Poza tym mocno się uśmiałem, gdy dowiedziałem się, że ktoś uczył się Nurburgringa przed wyścigiem 24h właśnie w grze Turn10, podczas gdy legendarny niemiecki tor jest w Forzie odzworowany najgorzej z wszystkich gier obecnej generacji. No i potwierdzono, że gra będzie działać w 1080p i 60FPS. I like it. W pewnym momencie w klipie mignęła tablica z paroma nowymi rzeczami. Widać tam takie elementy jak określenie warunków jako "mgliście" co potwierdza jakąś obecność zmiennych warunków pogodowych. W Pradze pojawi się również nowy tor na trasie, która nie bardzo odpowiada tej z trailera. Są też również jakieś kadry ze zniszczeń. Teraz trzeba chyba czekać na E3. Ponadto w FM4 pojawiła się
. Areną zmagań jest Circuit de la Sarthe, gospodarz legendarnego wyścigu 24H Le Mans. Wskakujcie do Audi R18 TDI (jeśli macie DLC z lutego 2012) i kręćcie czasy.

JXWSOAP.jpg

Audi Sport North America R18 TDI - Forza Motorsport 4

Project CARS za kilka tygodni pojawi się na Steam! Zanim zaczniecie jednak odkładać odpowiednią sumkę na koncie to warto zaznaczyć, że klucze dostaną tylko osoby, które mają obecnie dostęp do gry. SMS po prostu robi od dawna potrzebną przesiadkę ze swojej niezbyt stabilnej aplikacji do aktualizacji gry na serwis Steam. To bardzo dobra decyzja. Steam, oprócz bycia największym serwisem cyfrowej dystrybucji na PC, jest fantastycznym narzędziem do prowadzenia taniego marketingu. Wszystko co jest na Steam otrzymuje promocję przez to, że każdy gracz widzi po uruchomieniu aplikacji reklamy nowych tytułów. CARS będzie miało przewagę nad tytułami, które utknęły w limbo poza Steamem. To oznacza więcej pieniążków. CARS dla wszystkich dostępne będzie w drugim kwartale 2014.

MHI9YGY.jpg

RUF RGT-8 - Project CARS

GRID2 wreszcie się pojawił i mnie pochłonął. Gra pomimo paru wad wypchnęła pierwszego GRID z mojego TOP3 samochodówek tej generacji. Co mnie irytuje najbardziej? Brak większej ilości dyscyplin czy klas takich jak choćby LMP1, mechanicznych ulepszeń w single, partnerów z zespołu czy trochę dłuższych wyścigów. Oprócz tego oprawie czasami brakuje AA, rezygnacja z kokpitów to jednak wada, a graficznie para poszła w otoczenie zamiast w modele samochodów, które mają mało wielokątów. To wszystko jednak pierdoły w porównaniu do tego co istotne, bo to wyszło akurat bardzo dobrze. Odbiór gry jest jednak zróżnicowany. W recenzjach średnia gdzieś na poziomie 80%. Sprzedaż chyba też zadowalająca, bo gra w swoim debiucie na liście najlepiej sprzedających się gier w Wielkiej Brytanii wylądowała na szczycie. Jest jednak sporo narzekań. Brak widoku z kokpitu dla wielu czyni GRID2 produkcją niegrywalną (I lol'd). Sporo osób płacze, że podczas jazdy ucieka im tył, bo po graniu w gry, w których kierowali pudełkami, na które nie działają żadne siły odzwyczaili się poprawnego hamowania. Moim zdaniem GRID2 to najlepsza rzecz jaką Codemasters zrobiło w trakcie tej generacji konsol. Jakiś tam szkielet recenzji mam, ale nie spodziewajcie się jej zbyt wcześnie. Postaram się wyrobić przed wyjazdem na 24LeMans za 2 tygodnie.

Ot0FP1f.jpg

Chevrolet Camaro Z28 - GRID2

Chcę już dostać Assetto Corsa w swoje ręce. Kunos regularnie dostarczają nowych informacji o grze. Tym razem ogłosili, że w wersji 1.0 pojawi się tor Vallelunga. Tor nie jest tylko kolejnym włoskim obiektem w grze, ale również miejscem, gdzie Kunos Simulazioni mają swoją kwaterę główną. Ponadto Kunos opublikowało kilka screenów prezentujących McLarena MP4-12C właśnie na Vallelunga. Na koniec notka prasowej, w której napisano, że wersja 1.0 pojawi się "w tym roku". No to teraz wiemy przynajmniej tyle... Głosujcie na Greenlight btw.

1Dsmu2r.jpg

McLaren MP4-12C - Assetto Corsa

Teraz E3. GT6, Forza 5, #DriveClub, NFS Rivals. Do tego praktycznie pewna zapowiedź gry od Reflections i Ivory Tower na konferencji Ubiusoftu. Dajcie mi jeszcze PGR5 i nawet kupię tego tragicznego XBONE. Miłego weekendu życzę.

6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Muszę przyznać że DriveClub prezentuje się naprawdę świetnie, szkoda tylko że będzie tylko na PS4.

Kurcze naprawdę chciałbym kupić nowego Xbox-a ze względu na moje ulubione serie, ale te "pomysły" Microsoftu skutecznie mnie od tego odrzucają. Ostatecznej decyzji nie podjąłem ale aktualnie szala zwycięstwa przechyla się sporo na stronę PS4, jeśli GT6 będzie miało wszystkie 1500 aut na takim samym poziomie z kokpitami to PS4 zwycięża. biggrin_prosty.gif

O GRID 2 słyszałem sporo różnych opinii ale mimo wszystko chyba jednak Codemasters się udało, w każdym razie z zakupem GRID 2 wstrzymam się trochę, bo na czerwiec mam już zaplanowane wydatki a wszystkie lipcowe fundusze pójdą na letnią wyprzedaż Steam.

Bardzo dobrze że Project Cars trafi na Steam, to w końcu najwygodniejsza platforma dystrybucji cyfrowej, a wielu developerów nadal nie wykorzystuje jej potencjału, przykładowo producenci DCS jak dotąd wrzucili na Steam tylko Black Shark 1 i A10C. Mam nadzieję że również Assetto Corsa trafi na Steam, w każdym razie na Greenlight już zagłosowałem i mam nadzieję że podobnie zrobiła większość graczy.

Link do komentarza

@bleub -Why thank you!

@nano360 - Wiesz, ja bardzo chętnie bym wziął nowego Xboxa i te kontrowersje są imo do przełknięcia. Jednak, żebym to zrobił to Forza 5 musiałaby wyglądać kosmicznie. Ten nowy teaser sprzed chwili (dosłownie) wygląda fantastycznie, ale dalej czekam na więcej informacji. Here's Huuauauua from Forza 5.

forza1d2bdf.gif

@Sermaciej - Głośniki na screenie (te na dole po bokach) nie są idealnie okrągłe. Na gifie widać pojawiającą się na poboczach trawę, a na początku z maski samochodu znika odbicie Mercedesa (podczas gdy powinno się delikatnie przesunąć). Duh. Learn2masterrace.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...