Skocz do zawartości

Moje Fado

  • wpisy
    348
  • komentarzy
    1405
  • wyświetleń
    470935

Ale Cyrk! Cz. II (Sanitarium)


bielik42

1335 wyświetleń

Ale Cyrk! Cz. II

(Sanitarium)

Sanitarium_1.png

Mimo że majówka już za nami, a z większości niewielkich miast cyrki i wesołe miasteczka już odjechały, to nie kończymy naszego przeglądu najlepszych, cyrkowych map w wirtualnej rzeczywistości. Dziś na budyniowy ogień pójdzie dość stara gra, lecz nie zapomniana, co to, to nie.

Drodzy państwo, przed wami jedna z najdziwniejszych gier w historii, stworzona przez tajemniczych twórców wprost z północnej Ameryki. Przemierzyła wiele dróg, a w środowisku uchodzi za ewenement. Pokręcona, niczym wnętrzności orangutana, mroczna jak serce Edgara Alana Poe. Nieuchwytna, staroszkolna, pokryta szlachetną patyną, szalona i tajemnicza! Drogie panie, zakryjcie oczy dzieciom, bo oto na arenie pojawi się Sanitarium!

Sanitarium3.png

Gra przygodowa, z piękną, ręcznie rysowaną grafiką, podobną do sławetnego Infinite Engine. Jednocześnie prawdopodobnie pierwsza przygodówka, która stawiała przed graczem wybitnie poważną fabułę, pełną wieloznaczności, ale cóż to? Pamiętajmy, że tu nie czas na recenzowanie*, zajrzyjmy do cyrku.

Wy, jako bohater o imieniu Max, trafiacie do lunaparku po wielu przygodach, ale nie znajdziecie się tu we własnych ciałach, o nie! Każdy, kto postawi tu stopę, skazany będzie na ciało 8-letniej dziewczynki o słodkim imieniu Sara. Gratka dla miłośników dziwacznych wrażeń. Jako ta biedna sierotka lądujemy na niewielkim cyplu i oto pierwsza niespodzianka ? cyrk jest na wyspie, bez drogi na stały ląd! Do tego wokoło pływa dziwaczny stwór ? prawdopodobnie uciekinier z cyrku ? zmutowany, gigantyczny człowiek-ośmiornica, który pożre was w kilka sekund. Nie musicie się jednak obawiać ? na lądzie jesteście względnie bezpieczni. Szybko okazuje się, że Cyrk wcale tu nie powstał, przebywał jedynie przejazdem, ale pęknięta tama zalała miasteczko i uwięziła cyrkowców na tym skrawku ziemi. Ciekawe dowody tej tezy możemy wypatrzeć w wodzie ? śmierdzące, rozkładające się zwłoki mieszkańców powolnym ruchem opływają ten ląd. Nie radzimy wchodzić do wody, grozi to staniem się częścią tej dekoracji.

dora_sanitarium_3.jpg

Cóż, otoczenie piękne, ma swój klimat, ale przejdźmy wreszcie do rozrywek, czyż nie? A więc pierwszą osobą, którą napotkamy, będzie szef całego cyrku. To dość miły człowiek o pękatym brzuchu. Z radością podaruje wam darmowy bilet na jedną z atrakcji, a dokładniej na jedną z gier. Ich liczba nie jest zawrotna, mamy tu standardowe rzucanie ringo, nieco bardziej ekstrawaganckie strzelanie do drewnianych świń z wiatrówki, rzut kulą w wieże z kręgli i uderzanie ośmiornicy. Zawodzić mogą nagrody ? otrzymujemy jedynie więcej biletów za wygrane, ale za to sposoby, na jakie możemy je przeznaczyć są już o wiele ciekawsze.

A więc na północy znajdziemy spory namiot z wspomnianym dowodzącym, paroma klaunami z ciekawymi makijażami (w tym pokłócone rodzeństwo), damę ziejącą ogniem, która z chęcią nauczy was tej sztuki, mistrza żonglerki i najsilniejszego człowieka świata! Z każdym możecie pokonwersować. Na zewnątrz kręci się dość ordynarny typ z balonikiem na głowie, nie jest on w żaden sposób zabawny.

Sanitarium04.JPG

Po tych doświadczeniach warto skierować swe kroki na zachód, gdzie na odosobnionej kładce stoi przyczepa tatuażysty. Ten sprawny w igle i w gębie delikwent za odpowiednią opłatą ozdobi wasze ciało i ponarzeka na świat. Lepiej go nie denerwujcie. Następnie chodźcie na wschód, tam leży reszta cyrku dziwów, wystawy dziwolągów. Za 10 biletów dostajemy klatki z rodzeństwem syjamskim, człowiekiem-gumą i prawdziwą atrakcją ? człowiekiem-wilkiem. Stąd o kilka kroków napotykamy klauna, który powróży nam z kart. Ciężko idzie mu ta sztuka, ale zdarzy się pośmiać z jego słów. Obok leży karuzela z dziwacznymi konikami, polecam dla wrażeń estetycznych.

Po wyczerpującej jeździe na zardzewiałym urządzeniu warto przejść się kawałek na zachód ? oto dom strachów z posępnym klaunem na dachu. Pamiętajcie, że należy być wystarczająco wysokim, aby móc odwiedzić ten przybytek. W środku z pewnością najecie się strachu, obejrzycie też kilka ciekawych luster. Potem warto zajrzeć do wróżbiarki, zaś ta z chęcią wypatrzy naszą przyszłość w szklanej kuli. Delektujcie się jej słowami, gdyż potężna moc w nich drzemie.

15-sanit-414.jpg

I tym oto sposobem odwiedziliśmy całe miasteczko, pełne dziwów i oryginałów. Nad wszystkim unosi się smród cynizmu, zaniechania i fałszywej nadziei. Ucieczka z tego miejsca jest niemożliwa, praca w cyrku jest bezsensowna, a klientów brak ? poza wami, oczywiście. W trakcie tej niezwykłej przygody jeszcze raz natrafimy na element cyrkowy. Będzie to już pod koniec zabawy, gdy trafiamy do majak pomieszanych światów. Oto przed nami wyrasta gigantyczna, umalowana głowa klauna z wyłupiastymi, przekrwionymi oczami i ostrymi kłami. Warto pobawić się jego zmieniającym barwę i dźwięki uzębieniem, by potem zajrzeć wprost do środka jego czaszki.

sanitarium-10.png

Nasze biuro podróży z całym sercem poleca tą podróż ? w takim miasteczku z takim klimatem nie będziecie mieć okazji gościć, to jedyna taka okazja, grzech nie skorzystać!

A wy? Czy pamiętacie jeszcze jakieś etapy z cyrkiem w grach? Jeśli tak, to natychmiast dajcie nam znać w załączonych komentarzach, a być może rozszerzymy swe działania.

*-pełna recenzja nadejdzie w swoim czasie

3 komentarze


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...