Trochę o NFS: Most Wanted U
Zastanawiałem się od jakiegoś czasu jak będą wyglądać samochodówki na WiiU. Na forum Project CARS istnieje skromny temat, gdzie wymieniamy się pomysłami jak wykorzystać charakterystyczny gamepad konsoli. Zarządzanie przyszłym pit-stopem, wyświetlanie danych telemetrycznych bez zaśmiecania ekranu,
- Wychodzi na to, że prace nad wersją na WiiU rozpoczęły się we wrześniu 2012, czyli po ukończeniu prac nad pozostałymi czterema wersjami. Co ważniejsze, port tworzyli panowie z Criterion co jest ewenementem w przypadku gier na WiiU. Do tej pory słabe porty dostępnych na WiiU multiplatform były sklejane do kupy przez zewnętrzne ekipy oddelegowane do tego przez wydawców. Tutaj sam Criterion zajął się kodowaniem i to się chwali.
- Dzięki mocy WiiU (lolwut) Criterion może użyć tekstur i danych z wersji PCtowej. Tutaj w obu klipach zostaje wypowiedziane zdanie, że wersja na WiiU jest najlepiej wyglądającą wersją gry. Podejrzewam, że pod uwagę brane są tylko konsole. Tak czy inaczej to dobra wiadomość. Na chwilę obecną porty na WiiU działają i wyglądają z reguły gorzej niż odpowiedniki na PS3/360. Criterion zrobił to dobrze, zrobił port z PC (a nie z 360) i wygląda to chyba nieźle.
- Chyba nieźle, bo nie mam pojęcia czy 720p, w którym wyświetlane są oba filmy to rozdzielczość gry. W sumie mógłbym to zaakceptować. Z drugiej strony zastanawia mnie płynność gry. Jeśli działa to w 30fps to chyba wolałbym mniej efektów graficznych przy jednoczesnym utrzymaniu gry na poziomie 60fps. Wówczas faktycznie wersje na konsole MS i Sony wyglądałyby przy WiiU śmiesznie.
- Sterowanie będzie możliwe przy pomocy wiimote'a, nunchucka, śmiesznych kierownic od Wii i Pro Controllera. Kontroler z ekranem będzie wykorzystywany do dwóch rzeczy. Po pierwsze, do standardowej gry bez zajmowania TV. Drugą, ciekawszą funkcją, jest co-driver.
- Co-driver jest próbą zaangażowania drugiego gracza w grę. Podczas gdy jeden z nich normalnie sobie jeździ, drugi może korzystać z ekranu kontrolera i modyfikować rozgrywkę. Może zmieniać auta (co ciekawe jest ono płynne i bez zmieniania położenia na mapie), zlikwidować ruch uliczny, zmieniać płynnie cykl dnia i nocy, pomagać w drifcie (what is this i dont even), obserwować mapę, spowalniać przeciwników w wyścigach i policję. W materiałach wspomniane jest, że ma być to głównie tryb dla "ojców i synów". Na pierwszy rzut oka to głupi pomysł, ale jakby się tak zastanowić to doceniam inicjatywę. Samochodówki nigdy nie były uznawane za gry rodzinne. Teraz może się to zmienić
- Sam wolałbym trochę inne zastosowanie dla kontrolera. Oczywiście chodzi mi o rozgrywkę dla dwóch graczy. Braku tej opcji nie kumam. Inny pomysł. Jeśli w co-driver gracz może spowalniać policję i przeciwników to dlaczego nie dać mu możliwości przejęcia kontroli nad innymi samochodami? To wszystko zmieniłoby grę na lepsze.
- Inne szczegóły. Gra będzie zawierać DLC Ultimate Speed Pack. Rozgrywka w sieci dla maksymalnie 6 graczy (12 na PC, 8 na lepszych konsolach).
O ile do tej pory traktowałem NFSMW na WiiU jako ciekawostkę to teraz pewnie zainwestuję w grę. Nie tylko dlatego, żeby strzepać kurz z konsoli, ale też dlatego, żeby jakoś zakomunikować, że samochodówki na WiiU są potrzebne. Jedynym problemem jest brak analogowych triggerów w kontrolerach Nintendo. Szkoda, że Nintendo utknęło w latach 90. XX wieku. Cieszy z kolei fakt, że wreszcie WiiU dostanie dopracowany port. Dobrze, że EA potraktowało sprawę poważnie i pozwoliło Criterionowi na stworzenie tej wersji. O ile gardzę ostatnio EA to takimi małymi krokami odzyskują u mnie zaufanie. Fajnie by było, gdyby EA wspierało WiiU innymi grami. Brak Dead Space 3, Crysis 3, Fuse, Army of Two, pewnie również Dragon Age III. Give WiiU some love...
PS Ktoś ma informacje dotyczące szczegółów modelu biznesowego Real Racing 3? Za co będziemy płacić, a co dostaniemy za darmo?
3 komentarze
Rekomendowane komentarze