Skocz do zawartości
  • wpisy
    31
  • komentarzy
    321
  • wyświetleń
    11897

Wiedźmin 2 - Zapowiedź


sioka

200 wyświetleń

Wiedźmin 2


Jaka jest najlepsza Polska gra RPG? Oczywiście Wiedźmin, produkcja, która jest sławna nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach.
Czy kontynuacja będzie równie dobra co poprzedniczka? A może będzie jeszcze lepsza? Narazie zanosi się na to drugie.

Na początek napiszę wieść, z której bardzo się ucieszyłem, gdy się o niej dowiedziałem, a mianowicie chodzi o to, że za scenariusz odpowiada dokładnie ta sama ekipa, która stworzyła fabułe do pierwszej części. Z tego powodu możemy liczyć, na równie dobrą opowieść, którą zobaczyliśmy w "jedynce", a nawet lepszą!
Akcja gry dzieje się niedługo po wydarzeniach znanych nam z poprzedniej części. Podczas gry mamy możliwość wyboru, trzech głównych torów fabuły.
Geralt może zająć się politycznymi sprawami, czyli związanymi z tytułowym zabójcą królów. Może dla odmiany skupić się na sobie, czyli odzyskiwaniem pamięci, ponieważ jak niektórzy pewnie pamiętają, w pierwszej części Wiedzmin zmartwychwstał z lekką amnezją i przez większość gry, odzyskiwał powoli pamięć.
Jednak nie przypomniał on sobie wszystkiego czego oczekiwał, więc w "dwójce" czeka na nas nadal sporo zagubionych "wspomnień" z życia Geralta.
Może też skupić się na emocjach związanymi z postaciami w grze. Wszystkie sprawy też ze sobą się łączą, jednak aby zobaczyć jak, będziemy musieli się dowiedzieć gdy sami zagramy już w pełną wersje gry. Długość rozgrywki będzie dwa razy krótsza niż w poprzedniej części, twórcy mówią tu o 20 godzinach gry, ale to też przecież mało nie jest.
04993e.jpg

Przez to że "dwójka" będzie krótsza od poprzedniej części, nic nie zmienia, przez to że będzie ona bardziej rozbudowana nie dostrzeżemy różnicy ile zajmie nam jej przejście. Same dialogi można poprowadzić na więcej sposobów, osiągając przy tym różne skutki.
Dyskusję będą się także różniły tym jakiego obecnie mamy towarzysza. Jego obecność odblokuje nam nowe opcję rozmowy, a czasami będziemy mogli wykonać podczas negocjacji jakąś akcję, która z innym kompanem nie byłaby możliwa. Nie tylko tym dialogi będą się różniły od tych w "jedynce".
Najgorsze w nich były postacie, które podczas dialogów stały jak wryte i tylko ruszały ustami. Tym razem ma się to zmienić.
Teraz postacie ruszają się, gestykulują, dotykają się, odpychają, po prostu widać że żyją. Dialogi czasami będą podobne do tych z Alpha Protocol, gdzie mieliśmy kilka sekund na wybranie odpowiedzi.
04994.jpg

Oprócz bohaterów znanych nam z poprzedniej części (Shani, Triss, Jaskier i Zoltan), spotkamy kilka nowych, znaczących dla rozgrywki osób. Jest nią m.in. Lorweth, elficki wojownik, który nęka ludzi zamachami i wojną. Będzie on ważną postacią w życiu Geralta, ale nie jako sprzymierzeniec, lecz jako wróg.
W tej części będzie o wiele więcej ciekawych osób, niż w "jedynce", co jest dużym sukcesem, bo już pierwsza część stawiała na ciekawe, odmienne postacie.

Walka w wersji PC mocno zmieniła się względem pierwszej części, nie będzie już potrzeby klikania myszką w odpowiednim momencie, żeby wykonać atak. Tym razem walka będzie bardziej nastawiona na akcję (co może być spowodowane tym, że gra ukaże się także na konsole) będziemy mogli wykonywać uniki i używać zaklęć. Do tego potyczki będą o wiele bardziej brutalne i krwawe.
To co utkwiło mi w pamięci podczas oglądania filmów z rozgrywki prezentujących walkę, to jej płynność. Ciosy będziemy łączyć w kombosy, które dadzą zadziwiający efekt. Podczas starć z bossami możemy liczyć na QTE (Quick Time Events), które będą wyglądać fenomenalnie w połączeniu z ogromnymi przeciwnikami.

W pierwszej części mogliśmy tylko zmieniać zbroję Geralta, która i tak się za bardzo nie różniła od podstawowej. Tym razem będziemy mieć więcej swobody podczas wybierania odzienia dla postaci. Będziemy mogli zmieniać pas, buty, rękawice oraz przepaski na mikstury. A i tak pewnie na tym się nie skonczy.
Będzie także dużo więcej broni do wybrania od toporów aż po miecze, zwykłe i wiedzmińskie.
mh3881thewitcher2screen.jpg

To na co najbardziej zwrócimy uwagę, czyli grafika, została zmieniona. Podkręcony silnik z "jedynki" Aurora odszedł w zapomnienie.
Tym razem gra będzie napędzana nowym autorskim silnikiem, który wygląda fenomenalnie. Sam las w Wiedzminie wygląda pięknie, pełen barw i żyjątek poruszający się dookoła, do tego klimatu dodaję lekka mgła unosząca się nad ziemią.
Do tego lokację, które zwiedzimy będą o wiele większe. CD Projekt zaznacza, że Wiedźmin 2 będzie charakteryzował się najbardziej realistycznymi lokacjami i otoczeniem (m.in. zmodernizowany system cyklu dnia i nocy) w historii gatunku cRPG. To, czy nie są to słowa rzucane na wiatr, zweryfikujemy dopiero po premierze. I jeszcze do tego dochodzi to co w "jedynce" było najgorsze, czyli dłogość wczytywania lokacji, podczas których mogliśmy wyjść na spacer, obejrzeć film i przeczytać książke, a gra i tak by się do końca nie załadowała.
Tym razem wczytywania będą ograniczone do minimum, twórcy mówią o kilku ładowaniach w całej grze! Więc różnica będzie ogromna w stosunku do kilkuset ładowań w pierwszej części.

Co do polskiej wersji nie mam obaw, skoro w "jedynce" dubbing był znakomity to w drugiej części też musi taki być. Oby zostali ci aktorzy co podkładali głosu w pierwszej części. Jeśli tak będzie polska wersja ponownie stanie na światowym poziomię.

Do premiery, która została przełożona na maj nie zostało dużo czasu, więc módlmy się, aby twórcy przeznaczyli ten czas na jak najgłebsze poprawienie błędów w grze, których nie ma pewnie aż tak dużo. Tym razem nie tylko pecetowcy powinni czekać na Wiedzmina, w przeciwieństwie do pierwszej części "dwójka" ukaże się również na konsole. A więc wyczekujemy premiery, aby wreście zagrać w Wieśka i pochłonąć się w jego świecie.

Oczekiwania: 9+/10

11 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Masa powtórzeń, błędy logiczne i interpunkcyjne. Poza tym wczytywanie lokacji w Wiedźminie po wgraniu najnowszego patcha było niemalże błyskawiczne. Ale pisz dalej, trening czyni mistrza.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...