Skocz do zawartości

Left 4 Dead i nie tylko

  • wpisy
    51
  • komentarzy
    220
  • wyświetleń
    20674

O blogu

Różne ciekawostki związane z Left4Dead i tworzeniem map do tej gry

Wpisy w tym blogu

Left4Dead2 - nowy trailer

Piękne! Cudowne! Budzące dech w piersiach! Gdyby 3 miesiące temu ktoś próbowałby tak nazwać nowe dzieło Valve zostałby pewnie natychmiast zlinczowany przez pozostałych fanów, tak żądnych krwi grubego Gabe że powoli zamieniających się zombie... ... ale ten trailer wszystko zmienił, na zawsze. Nie ma bowiem takich słów który mogłyby opisać jego [beeep]istość. Po prostu kawał solidnej roboty! Panowie z Valve - do waszej kasy poleci też część z moich oszczędności. To jeszcze tylko niecały miesiąc

Giimper

Giimper

Konkurs

Wielu z was pewnie chciałoby już dziś zagrać na mojej mapie. Nie ma sprawy! Ale jest jedno ale... Jako iż jestem leniwy jak cholera i kompletnie nie mam łba do takich rzeczy, organizuję konkurs pt. "Wyzysk" Jakie są reguły? Chodzi o zrobienie, nieważne czy w paincie, czy w GIMPie czy w Photoshopie, spraya-graffiti. Tak, dokładnie. Napisy mogą być śmieszne, ale fajnie by było jakby nawiązywały do faszyzmu, np. "Hitler mnie głodzi, pomóżcie!". A oto i reguły: 1.Graffiti musi być mieć szerokoś

Giimper

Giimper

Troszkę o mnie

Szczerze? Zamierzałem wrzucić dziś gameplay z gry w trybie survival ale na mapie jest jeszcze kilka rzeczy do poprawienia. Obiecuję że w czasie weekendu lub w poniedziałek wrzucę gameplay z survivala. Ale tymczasem... stwierdziłem że może chcecie się co nieco o mnie dowiedzieć. Poniższy obrazek pozostawię bez komentarza - dodam tylko że BAAAAAAAAAAAAAAAARDZO mi się nudziło

Giimper

Giimper

Kolejne screeny - mroczne lochy

Po kilku dniach wytężonej pracy, Lochy zaczęły wreszcie przypominać grywalną mapę. Czym będą się one różniły od reszty poziomów? * Zamek tutaj jest naprawdę zniszczony - czasami strzelając po ścianach możemy odłupać kawałek muru i znaleźć ukryte za nim skarby. * Większość lochów jest zalana * Trudno będzie znaleźć jakąkolwiek broń i zapasy - systemy obronne radziły sobie znacznie lepiej od żołnierzy których było tu zaledwie kilkunastu * Walające się tu i ówdzie gruzy staną się zabójczą bro

Giimper

Giimper

Poprawki

Planowałem nagrać wczoraj demko z Versusa żeby zaprezentować wam jak gra się na kontrze. Filmiku nie będzie. Jednym słowem - Versus się posypał. Nie będę się rozwodził o tym jakie były jaja gdy hostujących wywalało do Windowsa (xD) ale o tym co zamierzam poprawić gdyż gdy w końcu udało nam się zagrać zostały mi wytknięte niektóre błędy. Przede wszystkim gracze się gubią. Jednolita teksturka powodowała że wszystkie pomieszczenia wydawały się takie same. To zakasuję rękawy i bawię się w robienie

Giimper

Giimper

Drugi poziom ukończony

Tak - to ten dzień. Nie, nie wydaję dzisiaj kampanii. Ale poczyniłem ku temu kolejny krok. Niniejszym ogłaszam iż skończyłem 2 poziom kampanii Wolfenstein. Teraz biorę się za tworzenie pierwszego od nowa - mam nadzieję że wyjdzie mi jeszcze lepiej. Razem ze Str4t0sem przeszliśmy tą planszę na poziomie Zaawansowanym - i jest trudno jak cholera. Przejście zajęło nam 30 minut, przy czym raz zginęliśmy. Końcowe statystyki napawają mnie dumą. Utłukłem ok. 450 zombiaków, a Str4t0s był tylko ciut z

Giimper

Giimper

Fail Course

Dzisiaj będzie trochę narzekania na grubego Gabe. Od 2 miesięcy VALVe cieszyło się że dostaniemy super mega extra DLC Crash Course które wypełni lukę fabularną między No Mercy i Death Tollem. Fajnie. A co z tego wyszło? Plusy: + Działo! + 2 nowe mapki do pogrania + Fajny HUD dla infectów + Śmieszne nowe dialogi i... to tyle. Lista minusów jest sporo dłuższa: Minusy: - Zbugowane achievementy - Tylko 2 mapy (czemu nie 5?) - Problemy z 1-ą mapą (gracze którzy posiadali kampanię Silent Hi

Giimper

Giimper

Laserów ciąg dalszy

Są i pierwsze screeny z zamontowanych w zamku systemów laserów. A dokładniej to jeden screen: Ładnie, co? I ładnie będzie dopóki nie przekroczycie czerwonej linii. Na pierwszych poziomach po prostu przyleci horda zwabiona alarmem. Ale laboratoria i biura będą po prostu naszpikowane zabezpieczeniami! Załóżmy że ktoś was przejdzie w laboratoriach przez laser. Wiecie co się stanie? Wszystkie światła zgasną. Drzwi w pomieszczeniu w którym obecnie przebywają survivorzy zostaną zamknięte. Sufit

Giimper

Giimper

Mała przerwa

Smutna wiadomość, lasery na razie nie wyszły. Ale bawiłem się z nimi tylko godzinę. Bo tyle miałem czasu. Niestety rok szkolny się zaczął - oznacza to duuużo mniej czasu na pracę. Odezwę się w październiku - wtedy też pewnie wezmę się na poważnie za tworzenie. Z góry przepraszam za zwłokę, ale nie wynika to z mojej winy Pzdr.

Giimper

Giimper

Powolutku do przodu - lasery i obrazy.

Cały czas, prace idą powoli do przodu. Co prawda od kiedy zaimportowałem sztandary do edytora, poziomy ledwo co drgnęły (kilka kosmetycznych poprawek) - mam już nowy pomysł który w najbliższych dnia wprowadzę do kampanii... Chodzi o tytułowe lasery - Hitler przecież musiał zabezpieczać swój zamek przed niechcianymi intruzami, najlepiej gdyby straże mogły aktywować alarm... a jeżeli nie zdążą? O to zatroszczy się gęsta siatka laserów - jeżeli intruz przekroczy czerwoną linię w zamku rozlegnie s

Giimper

Giimper

Sztandary

Kolejna zmiana po grze w najnowszego Wolfa. Swastyki "obrazowe" wyglądały słabo. Hitler mógł sobie robić obrazy, ale że swastyki wisiały w ramkach? Niee... to się musi zmienić... Przyjrzałem się jak to jest zrobione w najnowszym Wolfensteinie... nie ma obrazów ale są... sztandary! Raz dwa usiadłem do GIMPa i zrobiłem kilka sztandarów, w większych salach usunąłem obrazy swastyk i wkleiłem na ich miejsce sztandary. Naprawdę fajnie to wygląda. Próbka, akurat nie ze swastyką ale ze znakiem SS:

Giimper

Giimper

Hitler reklamuje Wolfensteina

Musiało się stać. Dorwałem w swoje łapki najnowszego Wolfensteina. Jego recenzję napiszę kiedy indziej, ale gra w niego przypomniała mi pewien ciekawy filmik i postanowiłem zrobić jego przeróbkę. Jest to zapewne świetnie wszystkim znany Hitler opieprzający swoich generałów za coś tam. A jak myślicie, co by zrobił Hitler gdyby się dowiedział że planowałem wydać kampanię we wrześniu a będzie dopiero w listopadzie? Zapraszam do oglądania ^^ http://www.youtube.com/watch?v=ngXV0fOIHNw Pamiętajcie

Giimper

Giimper

Wolfenstein 2D?

Dzisiaj rano planowałem solidnie wziąć się za urozmaicanie mapy. Wziąłem się. Ale nie miałem pomysłu. Co można dodać? Są obrazy. Jest graffiti. Są martwe ciała na podłodze. Gdzieniegdzie ślady walki resztek nazistów z wirusem. Nie wiedziałem co mam z tą mapą począć żeby ją urozmaicić. Postanowiłem że przejdę ją w obecnym stanie razem z kumplem, i może on na coś wpadnie. I to był strzał w dziesiątkę! Poza wykryciem kilku mniejszych bugów stwierdził że mapa jest strasznie płaska. I strasznie kla

Giimper

Giimper

Mała cofka

Smutna wiadomość. Postanowiłem że zrobię pierwszy poziom - Lochy - od początku. Dlaczego? Powodów jest kilka: 1.Gdy robiłem pierwszy poziom dopiero uczyłem się obsługiwać Hammera. Posiada on wiele niedoróbek i poprawienie ich zajęło by dużo więcej czasu niż tworzenie poziomu od nowa. 2.Navy tam były kompletnie rozwalone. Poza tym było tam też pełno schodów, po których boty nie chciały chodzić. 3.Poziom Lochy był robiony na oko. To znaczy że w tle chodził mi Wolfenstein i widząc lokację w cz

Giimper

Giimper

Finalny (chyba) poster

Przysiadłem dziś nad posterem. I wyszło mi coś takiego. Moim zdaniem jest bardzo fajnie. Gdybyście mieli jakieś uwagi to proszę o pisanie w komentarzach ^^

Giimper

Giimper

Mistrz navów

Prace nad mapą stały w miejscu od środy. Z prostego powodu - poziomy będą zbudowane z 2 floorów Wolfensteina 3D które trzeba jakoś połączyć. Wybrałem windę. Wiecie już oczywiście jaki zobaczyłem komunikat? To dobrze Ale przypomniałem sobie że widziałem na youtube tutorial gościa który robił z mapą dużo zaawansowanych rzeczy. Postanowiłem do niego napisać. I to była dobra decyzja - otrzymałem motywującą odpowiedź "send it bud, ill fix ya up." Milusio. Od razu wysłałem mu wszystko co posiadam

Giimper

Giimper

Ustawki

Dawno nie pisałem. Dzisiaj będzie co nieco o taktykach do L4D. Jako iż staram się aby przyjęli mnie do klanu SCT, regularnie uczestniczę w treningach i różnych meczach w których grają członkowie tego klanu aby zaprezentować się im z jak najlepszej strony. Wczoraj graliśmy w składzie 3 z klanu + 1 random. Od samego clan leader zażyczył sobie ustawki - czyli umieranie zombiakami w takiej kolejności aby AI Director przydzielił nam 4 huntery, i byśmy mogli skopać gościom tyłek. Pomysł dobry, ale j

Giimper

Giimper

Gameplay z drugiego poziomu!

Oto i historyczna chwila, o której za 100 lat historycy będą dyskutowali z zapartym tchem: nagrałem dzisiaj 50 minut gameplaya z drugiego poziomu. Po zostawieniu najlepszych scen - ostało się jeno 1:45 ale jest to 1:45 pełne akcji! Ale żeby nie zanudzać, oto link: http://www.youtube.com/watch?v=UUdce2U-Z4k Oglądanie w jakości innej niż HD mija się z celem ponieważ w normalnej jakości nie da się w ogóle nic zobaczyć. (kochana kompresja youtube) Proszę o komentarze zarówno na serwisie youtube.

Giimper

Giimper

Yes! Yes! Yes! - znowu o navach

Tytuł newsa mówi sam za siebie Wziąłem się dzisiaj za navy do poziomu drugiego - nie powiem żeby początek był zachęcający. Po wygenerowaniu map, umieszczeniu checkpointów i rescue closetów zostałem uraczony komunikatem Map is unplayable. Skąd ja to znam? No cóż - postanowiłem olać poradnik Valve. Znalazłem pierwszy lepszy w internecie, który w założeniu robił to samo co ja zrobiłem - tylko troszkę inaczej. Usunąłem obecne, zepsute navy i wziąłem się do roboty. Nie powiem - zajęło mi to trochę

Giimper

Giimper

Zostawieni na śmierć - fragment

Zgodnie z obietnicą wrzucam fragment mojego dzieła na podstawie L4D - książka nazywa się Zostawieni na Śmierć i opowiadać nam będzie w skrócie początki infekcji i przygody naszych bohaterów. - Oto i jesteśmy ? z zadowoleniem powiedział Bill gdy ujrzeli przed sobą wielki budynek starej bazy wojskowej. Wszystko wydawało się być w stanie rozkładu. - Zjedziemy windą na dół, tam powinien być magazyn broni - No to chodźmy ? powiedziała Zoey wchodząc do budynku - Dziewczyno, nie! Alarm! Za późno.

Giimper

Giimper

Crash Course - nowa kampania

Pewnie spora część z was już o tym słyszała - będzie nowa kampania. I mam w związku z tym sporo wątpliwości. 1.Polska nazwa powinna brzmieć "Kurs bez powrotu". Kto się założy że zostaniemy poczęstowani tytułem "Wybuchowa przejażdżka"? 2.Tylko 30 minut. Za przeproszeniem - [beeep]! Nie chce im się robić zwykłej kampanii? To niech nie zajmują się bzdurami tylko wezmą za poprawianie bugów. Mogli przecież przygotować 2 wersje kampanii - krótką i długą. A skończy się tak jak z Last Stand która dal

Giimper

Giimper

Postępy w projekcie

Dzisiaj znowu pracowałem. Chyba nikogo to nie zdziwi? I ch** że sobota - kampania to kampania. A że mi się chcę - to robię. Co dzisiaj poszło do przodu. Przede wszystkim porozmieszczałem na mapie obrazy - i przy okazji dorobiłem kilka nowych. Oto próbki: Ładne, nie? Takich obrazków będzie pełno w zamku Wolfenstein, a szczególnie w biurach oficerskich. Przysiadłem też trochę nad sekretami - jest ich już 6, a to dopiero 1/3 mapy! Możemy w nich znaleźć głównie amunicję, pajpy, mołotowy i

Giimper

Giimper

Wygodne cele

Dopiero dziesiąta a ja już siedzę nad drugim poziomem. Cóż, wczoraj musiałem kończyć w najmniej odpowiednim do tego momencie. Ale teraz mogę się już pochwalić - odwzorowałem układ poziomu identycznie z oryginałem. Sekrety i pomieszczenia są na swoim miejscu. Teraz tylko ładnie go udekorować, oświetlić, nakląć się przy navach i można robić następny. Dla uzasadnienia czemu jestem taki hepi. Oryginalny poziom z Wolfensteina 3D: Ten sam poziom w rzucie izometrycznym: Mapa w mojej wersji wyk

Giimper

Giimper

Navy FTW!

Link do tematu o kampanii na oficjalnym forum, wraz ze screenami: http://left4dead.org.pl/forum/viewtopic.ph...724&start=0 Pierwszy (właściwie drugi) post będzie o tym co mnie dzisiaj ostro wpieniło. A mianowicie straszliwy twór zwany navami. Do czego są one potrzebne? Żeby boty wiedziały gdzie iść. Żeby zombie mogły atakować przetrwańców. Dlaczego są takie wkurzające? Bo najmniejszy nawet błąd sprawia że cała mapa się sypie, a nawet gdy wszystko sprawdziłeś już 3 raz i wygląda w porządk

Giimper

Giimper

×
×
  • Utwórz nowe...