Skocz do zawartości

Guild Wars (1, 2)


Polecane posty

Po pierwsze Thief ma mieć mniejszą wytrzymałość na ciosy i równą im przeżywalność.

No i ma. Jeszcze nigdy nie spotkałem się podczas wycieczek do dungów z tym żeby jakiś thief czy elementalista był głównym hamulcowym którego trzeba co chwile wskrzeszać. Może zamiast narzekać że ciągle giniesz i szukać problemów w klasie zacząłbyś od siebie? Przecież może być tak że...po prostu nie potrafisz nim grać? I nie piszę tego jako offens.

I tak, moje własne widzimisię jest dla mnie najważniejszym czynnikiem wyznaczającym czy granie daną klasą/rasą będzie mi pasować czy też nie.

Nie podoba ci się guardian? Twoje prawo, swoją drogą mi on też nie podchodzi. Ale nie wymagaj od niego bycia czymś czym w założeniach być nie może. Masz 8klas do wyboru które się między sobą dość znacznie różnią, wybierz sobie coś co ci podchodzi(skoro nie thief ani guardian). Przy takim wyborze praktycznie każdy znajdzie coś dla siebie. Nie licząc wiecznych narzekaczy. No chyba że oczekujesz złodzieja w pełnej płytówce miotającego fireballe, leczącego towarzyszy z niedźwiedziem pod pachą...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Nie wymagam od Guardiana bycia czymkolwiek. Jest jaki jest, napisałem co JA bym zmienił w tej klasie wizualnie a nie co ma zostać zmienione i już. Na pewno w końcu nim zagram, przełknąłem wygląd pancerzy na charrach to i przełknę parę światełek ;)

Thiefem umiem grać, jeżeli ginę to przez nieznajomość mechaniki z bossem, przegapię moment gdy trzeba uniknąć ataku, który od razu sprowadza do downed state'a lub gdy zwyczajnie zbytnio zaszarżuję. Chodzi mi po prostu o fakt, że grając nim nie ma miejsca na nawet najmniejszy błąd jak np w przypadku warriora (który zwyczajnie więcej wybacza). Jak pisałem będę teraz na nim testował nowy build nastawiony jedynie na walkę wręcz. Zobaczymy co będzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli boli cię to że thief jest bardziej wymagający bo podczas walki nie wybacza błędów przez mniejszą obronę, którą u warka zapewnia pancerz. O tyle jest to fajne że tak jak w życiu nie dostaniesz wszystkiego gras postacią która przeżywalność ma taką jak Warek z tym że to co nosi na sobie wymaga więcej uwagi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiłem najgłupszą rzecz od czasu kiedy zainstalowałem guild wars 2: po sześciu wizytach w twilight arbor wybrałem się zadowolony do kupca, i kupiłem lśniący pancrzyk na klatę. Po kolejnych pięciu udałem się po gacie. Przewijam browser pancerzy, i coś dużo ich jest - wydaje mi się, że powinny być trzy sety, light, medium i heavy, a tu jest ich znacznie więcej - i z przerażeniem zobaczyłem, że pancerze występują w różnych wersjach jeżeli chodzi o statystyki, a ja oczywiście kupiłem ten z najmniej pasującymi do mojej klasy - ARGH. Sześć runów w plecy. Można w ogóle zrobić z tym pancerzem coś sensownego, rozłożyć czymś na coś, są jakieś przepisy w mystic forge żeby z niego coś zrobić sensownego?

A poza tym, mam parę pytań, które nazbierały się sukcesywnie podczas gry:

- czy jest tak jak myślę, czyli crity stanowią jakiś % normalnego ataku, i precision zwiększa na nie szansę, a prowess właśnie ten procent?

- jest jakiś wzór na condition damage? Czyli przykładowo, policzę sobie, że mam 400 condition damage z wszystkch traitsów, run, sprzętu, biżuterii etc - czy mogę obliczyć ile obrażeń będzie dawał jeden stack np. bleeding?

- pytanie a propos klasy: czy trait nekromanty dający mu spectral armor jeżeli życie spadnie mu do 50% automatycznie wyrwie go ze stuna (bo ponoć sam w sobie skill jest stun breakerem)

- jak rozpoznajecie klony mesmera w pvp?

...tyle mi przyszło na szybko do głowy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanse na krytyka zwiększa Ci precision, crit dmg zwiększa Ci stats o tej samej nazwie. Podstawowo to chyba jest 30% więcej obrażeń przy krytyku.

Mesmer w pvp powinien mieć nad głową czerwoną strzałkę.

Co do necro to nie jestem pewien ale wydaje mi się, że stun breaker to użycie skilla a nie skill sam w sobie. Np mesmerowski chaos armor odpalony z laski daje tego buffa -33% obrażeń a chaos armor odpalony z combo fielda już nie. Także musiałbyć potestować ale nie wydaje mi się.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięks Aliven, jeszcze dopytam - z tą czerwoną strzałką to mówisz o sPvP czy 3w, czy obydwóch? Bo sPvP zasadniczo nie gram, a w 3W nie rzuciła mi się w oczy żadna strzłka, ale może źle patrzę.

Co do Conditions damage, to zrobiłem sam risercz, i znalazłem tak:

DoTy mają zafixowane procentowo obrażenia. Procent naliczany jest od całości punktów włożonych w "conditions damage". Przykładowo:

Poison 10% CD / sekundę

Bleeding 5% CD /sekundę

Czyli rozumiem, że jeżeli przykładowo dodam sobie runami, traitami et dodatkowo 400 CD, to nakładając 1 stack Bleed-a dostaję extra 20 demedżu na sekundę - to jest chyba rozsądne. Bazowe obrażenia dla przykładwo bleeda to 0,5 * lvl - czyli na osiemdziesiątym lvlu wyciągam jakieś 64 demedżu na sekundę - czyli przy średnio 8 stackach zabieram 512 Hp-ków co sekundę - i teraz mam zgryz, bo z tego wychodzi, że gdybym chcia kogoś zabić dot-ą, to przykładowo Woja z 20k hp-ków morduję przez 40 sekund....

Da się gdzieś podjerzeć na panlu postaci sumę punktów które mamy włożone w conditions dmage? Nie mam gry przed sobą, więc nie sprawdzę, a ciekaw jestem ile można maksymalnie wyciągnąć...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mesmer w pvp powinien mieć nad głową czerwoną strzałkę.
No ale to tylko w statusie downed, jeśli powalisz jakąś postać, to na chwilę nad głową tejże postaci pojawia się owa czerwona strzałka. Tak da się odróżnić mesmera od stworzonego downed klona. Normalnie w PvP nie ma na to jakiegoś technicznego sposobu. Co to by był za iluzjonista, jeśli każdy głupi odróżniłby go od jego klona ^_^ Co do chaos armor, to ten skill wrzuca ci losowe buffy (podobnie, jak chaos storm), ten ze staffa też nie musi zawsze dać ci Protection.

Żeby zobaczyć swoje Conditon Damage, wystarczy w menu postaci najechać na Attack. No nie licz na to, że rozwalisz kogoś krwawieniem w 5 sekund, same DoT to jakby dodatek do ataków bezpośrednich.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do condition DMG to nie mam pojęcia ad formułek i przeliczników. Trzeba by było sprawdzić na manekinach gołą postacią bez traitów a potem np założyć przedmiot/y z condition dmg ok 100 pkt.

Co do mesmera to wydaje mi się, że to dotyczy spvp bo wvw nie jest nawet ujęty jako pvp (chociażby zmiany typu -15% dmg w pvp w wvw nie działają). Moja rada na mesmera to uzywać jakiegoś ataku aoe a najlepiej bounców (thief sb autoattack np). Przewaznie 2-3 sec i mamy wyczyszczone z klonów i phantasmów tongue_prosty.gif

EDIT - Skill chaos armor daje Ci chaos armor (oddzielny buff) i protectcion. Dwa efekty odpalane jednym skillem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia, tam już byłem, właśnie stamtąd czerpię swoje mądrości. Co do Doty jako dodatku do obrażeń to łątwo mówić rangerowi, albo wojowi, ale nie Necro, gdzie dla niego to podstawa - dlatego tak kombinuję.

Co do tych klonów Mesmera, to miałem nadzieję, że jest jakiś sposób jak przykładowo w League of Legends - klony nie mają na sobie buffów etc Ale widzę, że trzeba je po prostu obserwować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Aliven - no niby Dot-y fajne, ale w momencie kiedy każda klasa ma możliwość dość łatwego usunięcia ich z siebie, to już nie jest tak ok. A wydaje mi się, że z condition removal-ami Arena net przesadziła w GW2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@iHS

No co racja to racja, łatwo jest je usunąć ale na szczęście specjalizacje bazujące na nie mogą je jeszcze łatwiej nałozyć :P Dużo klas ma poza tym, że np usuwa jedną kondycję i jest fajnie jak się ma jedynie bleed na sobie ale co jak jest powiedzmy bleed, chill, blind i poison? ;P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko należy się modlić, żeby nie wpadł wtedy necro ze swoim Putrid Mark albo Plauge signet, Elem z Healing Rain, Inżynier z Healing Turret, Ranger z healing spring, Mesmer z Null field, Guardian który ma ich w duckę i trochę - i żegnamy się z wszystkimi kondycjami które nałożyliśmy na wszystkich wrogów - dla mnie za dużo jest możliwości pozbycia się tych kondycji... Ale z tego co widzę, najmniej ma ich wój.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego zamiaru noszę się z zamiarem kupna GW2 ale nigdy nie grałem w MMO i mam pewne wątpliowści. Czy granie się nie nudzi po dłuższym czasie? Warto wydać 200 zł? Czt ktoś z was żaluje zakupu? Czy ta gra będzię ciekawa dla mnie (preferuję grę jako samotnik)? Możecie wydać opinie? Przeczytałem kilka rezencji, ale dla mnie najbardziej wiarygodne są głosy graczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym tak: są osoby którym gra nie przypadła do gustu. Jako najczęstszy powód wymieniane jest brak motywacji do dalszej gry po wbiciu maksymalnego poziomu i grind wymagany aby zdobyć najcenniejsze przedmioty w grze - gra jako taka nie posiada waściwego end-game'u, nie ma eksluzywnych rajdów dla postaci na 80 lvl-u, a legendarne przedmioty różnią się od swoich gorszych odpowiedników właściwie tylko skórkami i efektami graficznymi.

Są osoby, którym gra przypadła do gustu i które nadal grają: jak niżej wymieniony.Gram od premiery, i jeszcze nie widziałem wszystkiego, nie bylem w połowie lochów - bo lubię zwiedzać, każdą krainę kończę w 100%, lubię odkryć wszystki meta eventy. Powiem, że system rozoju postaci, design krain, dynamiczna walka, lochy - wszystko jest na poziomie wyższym niż w jakimkolwiek innym mmo w które grałem.

Jeżeli nigdy nie grałeś w MMO, to powinno ci być ją łatwiej polubić niż mmo hardkorom - gra parę rzeczy wywraca do góry nogami (każda klasa może pełnić inną rolę w walce w zależności od potrzeb, nie ma grindowania cennych przedmiotów w nieskończoność, bo bez ich dostaniemy bęcki pd każdego).

BTW , to klucze na Allegro są po 130 pln - więc nie tak źle jak 200 pln.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@iHS

A po wszystkim necro popatrzy, walnie corrupt boon na guardzie i epidemic :P

@Seba77

Noszę się z zamiarem porównania tej gry do WoWa, do którego obecnie wróciłem z uwagi na 10 dniowy trial. Także na świeżo sobie porównuję co mi nie halo i tu i tu. Na teraz mogę Ci powiedzieć, że jeżeli nie chcesz się nudzić weź jakąś klasą, która ma wbudowaną wielozadaniowość w swoją strukturę jak Inżynier czy Elementalista. Wszędzie biega kupa graczy więc jak Ci to nie przeszkadza to można grać solo chociaż gra na prawdę CUDOWNIE wprowadza współpracę między graczami. Gorzej w wielkich eventach typu 100 chłopa na spawnowalne moby ale te są rzadkie. Ogólnie to jak nie chcesz płacić miesięcznego abonamentu i szukasz rozrywki na długo to GW2 jak najbardziej jest na miejscu bo koszt = czas gry (o ile się nie znudzi) jest bardzo dobry.

Co do nudy w samej grze to podobno po osiągnięciu maksymalnego poziomu gra się potrafi szybko nudzić. I pamiętaj, że historia w tej grze jest w najlepszym razie sztampowa do bólu. Ma lepsze i gorsze momenty ale tak poza tym to taki pomysł z generatora przygód fantasy. Nie musi Ci też przypaść do gustu schemat "wbiegam na mapę i szukam serduszek, punktów i w ogóle wszystkiego". Jedni go sobie chwalą, inni z kolei wolą stare, dobre fetch questy. Gra jest również trudniejsza od większości MMO, bossowie w podziemiach (o ile planujesz grać w nich bo tam się łazi grupą) są często zero - jedynkowi tzn unik przed ciosem albo śmierć. Wymaga solidnego kompa, szczególnie na WvWvW. PvP jeśli Cię interesuję jest dla mego niewprawnego oka bardzo "uczciwe" bo zrównuje graczy w sprzęcie. Liczą się umiejętności, build postaci i to jaka to postać.

Długo wyszło ale to tak na szybkiego tyle z niektórych wad (łatwiej mi je wymienić niż to co mi się podoba ale zapewniam, że plusów jest kilkadziesiąt razy więcej :P) jakie mi się nasuwają na myśl.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanie natury ogólnej: wiadomo coś na temat następnego trail weekndu, albo stworzenia jakiegokolwiek stałego triala? Nie uśmiecha mi się wydawać ponad 100 zl na key nie mając pojęcia z czym to się je, a pierwszy weekend kiedy mógłbym przetestować grę oczywiście przegapiłem ;/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś mi wytłumaczyć jak zwiększyć obrażenia np. na miotaczu ognia czy granatach? GW2 mam od premiery, ale dopiero teraz mam czas, aby trochę więcej w niego pograć niż godzinka tygodniowo. Próbowałem szukać jakiś informacji na przeróżnych stronach poświęconych GW2, jednak nigdzie nie mogę znaleźć, na czym polegają obrażenia od umiejętności (a szczególnie od wyposażenia i wieżyczek w przypadku inżyniera).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...