Skocz do zawartości

Guild Wars (1, 2)


Polecane posty

Początkowo miało być 3000 banów perma i 1000 na 72 godziny, ale jednak zamienili wszystkie bany tylko na 72-godzinne.

Ja wyczytałem, że ci co dostali perma muszą się zgłosić do supportu, żeby im zmniejszyli do 72 godzin. A ich konta mają być monitorowane, żeby nie próbowali znowu oszukiwać :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Ebon Hawke... Ależ się jaram widokami i całym tym światem, masakra. To miasto to też ciekawa odmiana - trochę inne eventy, fajne rzeczy ukryte. BTW, miła niespodzianka, kiedy próbowałem przejść z Lion's Arch do krainy obok i przez przypadek wyskakałem jumping puzzla :P

Co do traitów - kupujemy od trenera. Książka pozwalająca rozdać traity do 10 punktów w każdym szeregu to 10 srebra, następna to 1 gold.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fajdos

Guild Wars jako seria to gry typu B2P(buy to play), czyli raz kupujesz i już nie płacisz. W grze co prawda występuje store, jednak przedmioty z niego można zakupić też przy użyciu waluty z gry i do tego nie wpływają one zbytnio na rozgrywkę(w sensie gracz z dużym zasobem realnej gotówki i tak nie będzie od ciebie lepszy, może tylko lepiej wyglądać- kosmetyczne sprawy itd).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up Nie jest ani bardziej, ani mniej dynamiczna. W sumie całe gadanie twórców przed premierą, jak to GW 2 różni się od innych MMORPG pod względem walki to jedno wielkie kłamstwo. Ale to nie znaczy, że system walki jest zły. Z tego co zauważyłem, to ArenaNet na razie idzie tokiem małych, ale często pojawiających się patchy, więc twój internet raczej udźwignie patchowanie. Nie wiem jednak czy dasz radę grać tongue_prosty.gif.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie system walki jest znacznie bardziej dynamiczny, niż to co widzieliśmy w WoW'ie. Pierwsze co, to to, że opóźnienia naliczane są w czasie trwania animacji, czyli jeśli wystarczająco szybko się usuniemy przed lecącym na nas pociskiem, unikniemy opóźnień. Jest to mała zmiana, a niezwykle ważna, gdyż umożliwia do gry wprowadzenie wszelkiego rodzaju uników, oraz niweluje sytuacje, kiedy to stoimy od kogoś 3 metry, a i tak obrywamy. To już jest dobry powód, żeby nazwać GW2 grą chociaż trochę bardziej dynamiczną od innych mmo (chociaż głównie porównują tu do WoW'a, czy innych gier działających na podobnym systemie). Do tego dochodzą wszelakie skille obszarowe (takie jak na przykład granaty dla inżyniera) dla których nie trzeba namierzać przeciwnika. Rewolucji może nie ma, ale jest jakaś ewolucja w stosunku do "sztywnego" (chociaż jak dla mnie) systemu WoW'a. Oczywiście, zależy to również co rozumiemy przez słowo "dynamiczny". Bo można przez to rozumieć, że system walki jest bardziej "otwarty" (o ile można tak to nazwać) i płynniejszy od tego z innych mmo, albo to, że po prostu wymaga naciśnięcia większej ilości klawiszy jednocześnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Altair25

Zależy, co przyjmiesz za punkt odniesienia. Jest bardziej dynamiczna, niż na przykład WoW, jednak nie tak dynamiczna, jak jakiś action RPG. Większość skilli można używać w ruchu i np. uniki czasem się przydają( jak nie walczysz z wrogiem na dystans, chociaż i tu można uniknąć pocisków), np. w przypadku potworów z Group Eventów, gdzie jeden cios z początku może powalić twoją postać na ziemię(potem zabiera ci np. ponad połowę życia, no ale o tym nie mówmy). Obecnie folder gry waży 16,1 GB. Nie wiem ile jest na płytkach, no ale zakładając, że około 14 GB to już wiesz ile masz do ściągnięcia.

@ShadowNinja

System walki jest inny. Drugiego takiego samego nie znajdziesz, dlatego proszę nie pleć bzdur. Oczywiście, że walka podlega tym samym podstawowym założeniom, bo nie wiem, jak inaczej możnaby to zrobić. Jednak to nie jest kolejny klasyczny sposób prowadzenia walki, inne zasady tu obowiązują i tym się wyróżnia(skille elitki, pasek inicjatywy dla złodzieja, czy pasek furii itd.).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do WoWa lub kilku innych MMORPG, w które grałem to GW2 jest dosyć trudna. W innych mmo można było spokojnie 1-5 mobów brać i walczyć z nimi wszystkimi na raz, a tutaj żeby pokonać nawet 2 moby jednocześnie trzeba się napocić. Oczywiście mówię o grze solo.

Btw. znowu problem z zalogowaniem się do gry...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ShadowNinja

System walki jest inny. Drugiego takiego samego nie znajdziesz, dlatego proszę nie pleć bzdur. Oczywiście, że walka podlega tym samym podstawowym założeniom, bo nie wiem, jak inaczej możnaby to zrobić. Jednak to nie jest kolejny klasyczny sposób prowadzenia walki, inne zasady tu obowiązują i tym się wyróżnia(skille elitki, pasek inicjatywy dla złodzieja, czy pasek furii itd.).

Wiadomo, że ten system różni się od innych, bo każde - podkreślam KAŻDE - MMO ma coś czego inne nie mają. Ale z drugiej strony to ty nie pleć bzdur - sam system walki miał ponoć wyeliminować sztywne "wciśnij 1 i zapomnij", a tak nie jest. O to mi tylko chodzi, że wcale wielkiej rewolucji nie ma. W większych grupach nie trzeba jakoś przejmować się dodatkowymi zdolnościami. Wystarczy wcisnąć podstawowy atak i od czasu do czasu zrobić unik. Oczywiście na jakichś bossach to nie działa, no i oczywiście w PvP, ale wydawało mi się, że ArenaNet mierzy stworzenie wyzwania przy walce z nawet podstawowymi przeciwnikami. W każdym bądź razie takie wrażenie odniosłem oglądając wywiady z twórcami (najwidoczniej trochę inaczej sobie wyobrażałem dwójkę, cały czas pamiętając jak wyglądała jedynka). Ogólnie nie narzekam przecież. Ba! Cały ten system nawet mi się bardzo podoba, bo przypomina połączenie MMO z MOBĄ.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ShadowNinja

Co do waszej dyskusji dodam od siebie że faktycznie rewolucji ni ma ponieważ w przypadku takich postaci jak Guardian walka sprowadza się w większości przypadków do stania w miejscu i wciśnięciu RAZ klwisza "1" . . . i to wszystko biggrin_prosty.gif Ja mam swojego Guardiana z masą stat do leczenia i tak samo jest z bronią i skillami co w praktyce pozwala mi na stanie jak kołek i pochłanianie masy obrażeń. Jeżeli walczę z normalnym mobem to wystarcza mi autoatak, jeżeli z silniejszym to jakiegoś tam skilla używam, walki z dużo silniejszymi mobami/bossami już wymagają jakiegoś tam wysiłku. Nawet walka z kilkoma normalnymi mobami sprowadza się do komba "pull>AoE>heal>pull>AoE>heal" xD

Krótko mówiąc walka i używanie skillów nie specjalnie się różni od innych mmo, jedyne różnice to możliwość łączenia ataków jednego gracza z drugim i jakiś tam jeszcze drobiazg lub dwa.

Osobiście czuję spory niedosyt jeżeli chodzi o umiejętności postaci, przesadne uproszczenia tak jak przesadne napakowanie gry skillami wpływa negatywnie na przyjemność z gry. Taki Aion pokazał że co za dużo to nie zdrowo, a teraz GW2 pokazuje mi że za mało też nie cieszy :<

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zależy to od tego, jak kto woli grać. Moim zdaniem skille zostały dopasowane do lore i pasują idealnie, jeśli rozważyć fakt możliwośći zmiany bronii. To nie jest MMO fantasy typu Cabal online, gdzie masz dziesiątki różnych skillów, czy WoW. Może niektórym spodobałaby się bardziej lista skillów z GW 1, jednak to nie byłoby to samo. Zgodzę się, że kompletnej rewolucji nie ma w walce.

Tutaj wybijał się kiedyś moim zdaniem przynajmniej z początku Metin(atakowanie wielu przeciwników naraz samym machaniem miecza), a teraz Continent of Ninth lub Tera etc. Przechodzenie w kierunku action MMORPG jest moim zdaniem pozytywnym zjawiskiem, bo więcej się dzieje i czujemy, że tak naprawdę mamy tą kontrolę nad postacią.

Mi się ta walka w GW 2 bardziej podoba, niż w GW 1, gdzie miałem skille kupowane za dosyć dużo kasy. Na pewno wolę to, niż rzucanie czarów i umiejętności, a potem picie masy potionów ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walka jest moim zdaniem super zrobiona. Gram obecnie warriorem i naprawdę czuć tę moc postaci gdy biegasz dookoła przeciwników, i siekasz ich wszystkich mieczem. Sam pomysł z atakowaniem wielu celów na raz bez używania skilli jest naprawdę genialny. Widać że ten miecz, topór itd. który nosimy jest na tyle długi, żeby zaatakować kilka celów, a nie jest jakąś zabawką mogącą atakować tylko jeden cel.

Broń dystansowa + możliwość ruchu - piękna sprawa. Wreszcie wszyscy łucznicy i strzelcy nie dają się tłuc jak mięso. Można biegać dookoła przeciwników, unieruchamiać ich lub odrzucać - samemu nie dając się trafić. Oczywiście nie jest tak łatwo jak mogło by się wydawać, ale przecież o to chodzi.

To co mnie zawsze bolało to właśnie niemożność ruchu podczas ataku lub czarowania. Tutaj jak widać twórcy pomyśleli jak to zrobić rewelacyjnie.

Co do ilości skilli jak np. w GW1 czy WoW. Jest ich zdecydowanie mniej, ale czy to wada. W tamtych była ich cała masa, ale co z tego jak większości się nie używało wcale lub strasznie rzadko. Już wolę żeby to było kilka naprawdę dobrych i użytecznych skilli niż masa "ikonek" na ekranie bez jakiegoś większego zastosowania.

No i oczywiście gigantyczny plus za rozgrywkę i trudność. Wreszcie coś co cieszy - a nie wkurza łatwością i brakiem wyzwań.

@KewL

Zmień postać i po problemie, skoro guardian za nudny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym spytać czy jeśli kupię gw2 teraz i grając wcześniej w weekendową betę z czerwca (chyba ta przedostatnia) zauważe jakieś wielkie zmiany?

Kurcze, bardzo kusi mnie gw2, chociaż prawie 200zł to sporo kasy ;) Lecz jeśli wziąć pod uwagę brak abonamentu to i tak chyba warto wydać takie pieniądze

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CriX

To nie jest rozwiązanie, ale już się trochę uporałem z monotonią walki, a mianowicie zacząłem dynamicznie zmieniać broń podczas wali. Tak dla przykładu jeżeli jako pierwszy set mam Miecz + Tarcza to zaczynam walkę kombinacją ataków z tego setu po czym przełączam od razu na np: 2h miecz i ładuję następną salwę ataków. Trochę jest problem bo dużo ataków Guardiana to AoE >.< Ale przynajmniej jest frajda z lania sporej grupki mobów na raz i wręcz pozorom ta klasa ma horrendalny burst-dmg jeżeli cała kombinacja dobrze wejdzie xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...