Skocz do zawartości

Guild Wars (1, 2)


Polecane posty

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Restrykcje do skakania z serwera na serwer są na tyle małe, że można bez problemu pograć z kumplami na innych serwerach - nie można chyba skakać za często, ale za to można grać jako gość na innym serwerze (zachowując przykładowo buffy ze swojego macierzystego serwera).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Welki respekt dla Areny, ale jestem przez nich dziś nie wyspany - przegapiłem ostatnie dwa stress testy, więc stwerdziłem, że w ten gram do oporu. Naprzeciw moim oczekiwaniom wyszła Arena, dwukrotnie przedłużając jego trwanie o godzinę - i zamiast o 1 a.m. skończyłem o 3 a.m. Wziąłem się za mojego Mesmera Sylvari pdciągnąłem go do 11 lvl-u a potem puściłem na WvWvW. Szło mi znacznie lepiej niż ostatnio, i parę razy udało mi się kogoś nawet pokonać - zauważyłem, że bardzo dużą rolę gra agresywne nastawienie, jeżeli rzucam się na jakąś postać, to przeciwnik z reguły zakłada, że wiem co robię i zaczyna uciekać - i vice versa. Spróbowałem zbudować balisę, i boleśnie się przekonałem że za pomocą jednego zasobu "supply" nie pójdzie - a standardowo nikt w okolicy nie miał żadnego supply. Jaki jest w ogóle limit na gracza - 50 jednostek?

Nie całkiem jarzę też mechanizm shatter klonów mesmera - przy naciśnięciu F1 wszystkie klony i phantasmy eksplodują tam gdzie stoją, czy się najpierw "naprowadzają" na przeciwnika? Nie udało mi się zauważyć żadnego znaczącego obrażenia przy dobych paru razach jak wybuchłem wszystkie trzy klony, w opisie skilla pisało bodaj że przy trzech klonach to jest jakieś 700 obrażeń - co przy 20k zdrowia jest jakąś kosmicznie małą ilością, po co je w ogóle marnować na taką bzdurę?

Czy mesmer za pomocą swojego teleportu, nie pomnę nazwy skilla, ale jeden z utility, może się teleportować na blanki oblężonego zamku, jeżeli stoi tam pzeciwnik? Jeżeli by tak było, to byłby niesamowity mechanizm do nadużyć - za pomocą swojego portalu mógłby w jed nej chwili przerzucić na mury setkę obrońców z pominięciem szturmu bramy - więc domyślam się że nie.

A, i gdzie umieszcza się Orb of power? Odkryłem już chyba gdzie jest, ale nie bardzo wiem gdzie go zanieść. Odkryłem też gdzie są NPC-e ze schematami machin oblężniczych, skąd dokąd idzie supply, gdzie jest gość od ulepszeń, i gdzie są handlarze z najlepszymi przedmiotmi/zbrojami. Pozostaje obczaić o co biega w tych eventach na jeziorze - chyba za to przybywają później posiłki w parę miejsc, ale muszę to sprawdzić. A, czy zawsze tak jest, że każda z frakcji dostaje na sam początek jeden zamek w borderlands wroga? Też właśnie sobie uświadomiłem że ani razu nie byłem w centralnej mapie.

Kwestią podsumowania - i love this game. Stykłoby same WvWvW i sPVP, a tutaj jest jeszcze tyle PvE....życia nie starczy żeby wszystko spawdzić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jedną rzecz, na jakiej zasadzie oni utrzymują te serwery skoro nie ma abonamentu. To jest model Free to play? Bo wtedy rozumiem, że za różne bonusy się płaci i są pieniążki na utrzymanie. Tyle, że każdy tak chwali pierwszą część właśnie m.in. za to że płaci się raz a potem gra ile chce bez żadnych dopłat. Więc z czego oni żyją :) ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sprzedanych kopii gry? Poza tym będzie jakiś tam item shop, ale nie będzie tam żadnych bordowych kalesonów, które pomagają w grze. Będzie można na przykład przenieść statystyki danej broni do jakiejś z ładniejszym wyglądem. Będą jeszcze jakieś gemy, ale nie za bardzo wiem do czego to będzie służyło.

To jest model Free to play?

Buy2play, czyli raz kupujesz grę plus ewentualne rozszerzenia jak w jedynce i grasz do woli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaż Guild Wars jedynki trzyma serwery do momentu obecnego - co jakiś czas wypuszczają dodatek, bądź też rozszerzenie, istnieje też item shop umożliwiający kosmetyczne zmiany swojej postaci, boosty, generalnie duperele nie wpływające na balans, dla maniaków dość atrakcyjne aby spędzali tam trochę grosza, i , co najważniejsze, taki model jak widać umożliwia wypracowanie zysku bez abonamentu. Zapewne nie osiągają takiego poziomu zysków jak WoW, ale widać po ostatnich newsach branżowych, że to może lepiej - Blizzard ewoluuje w Activision II, niech Arena zostanie taką miłą firmą jak obecnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wernetto - Mamy rok 2012, koszty utrzymania serwerów znacznie się zmniejszyły, w porównaniu z czasami, w których debiutowały największe abonamentowe MMO. Dlatego coraz trudniej wcisnąć graczom kit, że "Abonament w MMO to zapewnienie najwyższej jakośći" :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wernetto

Mówienie, że utrzymanie serwerów to ogromny koszt jest wierutnym kłamstwem i już to dawno stwierdzono. Bez problemu można utrzymać serwery ze 150 lat z reszty kasy, która zostanie po opłaceniu produkcji i płac oraz innych wydatków. Na utrzymanie serwerów nie potrzeba tyle kasy i każdy kto powtarza tą głupotę, że płacenie abonamentu pomaga w opłaceniu utrzymania serwerów, bo inaczej je wyłączą, jest kłamcą.

PS. Oczywiście abonament daje zastrzyk gotówki twórcom, ale tak naprawdę nie przyczynia się do faktycznego utrzymania serwerów. Guild Wars 2 będzie zarabiało na pełnoprawnych dodatkach, tak jak przy GW 1.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jedyne co trzeba przy takim serwerze robić to trzymać go w klimatyzowanym pomieszczeniu podłączony do prądu i restartować co jakiś czas przy konserwacji, względnie robić kopie zapasowe danych na wypadek awarii. Więcej pożerają pewnie pensje dla personelu obsługującego bazę serwerów niż utrzymanie serwera jako takiego.

Jest jakiś temat, w którym można się organizować do słynnej gildii FA, z info na jakim serwerze i w ogóle?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sanchez

Grałem chwilę w TERĘ (dokładnie tydzień, bo był event z kodami do 7-dniowego triala) i w moim odczuciu jest to MMO jak każde inne pod względem mechaniki, tyle że z walką wykorzystującą fizykę. A reszcie patronuje kultowy Pan Zenek z Wykrzyknikiem.

@GW2

W folderze z grę mają być tylko 4 pliki (crash.dmp, GW2.dat, GW2.exe i GW2.tmp) a całość ma ważyć 14,3 GB czy mi się przekłamania podczas ściągania na raty zrobiły?

No i nie uruchamiając nawet gry znalazłem pierwszy bug - w okienku patchera w tabelkę "Account Name" trzeba wbić adres e-mail, a nie nazwę konta ^_^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jaki ta gra ma progres? Skoro w grze najbardziej liczy się skill na pvp wszystkim zrównuje się lvl i skille, sprzęt nie gra głównej roli to co zyskuję wygrywając? W innych mmo zdobywa się sety, wierzchowce i inne pierdoły a jak to wygląda tutaj?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...