Skocz do zawartości

Guild Wars (1, 2)


Polecane posty

(...)Jak to jest, że szary śmiertelnik nie może nawet, wedle NDA - i tego co niektórzy tutaj piszą - podać nawet tego, że dostał się do bety a ludzie z Yogcasta albo nawet ten w powyższym linku spokojnie uploadują video bezpośrednio z gry? Odwieczna zasada równych i równiejszych FTW? ;p

Tak jak wspomniał KewL - prasę i media dotyczy inna NDA. Stanowi to właściwie darmową reklamę dla twórców gry. Głowę daję, że również na prasę nałożone są pewne ograniczenia, na zasadzie "OK, wolno wam pokazać to i to, pod żadnym pozorem nie wolno wam nawet wspomnieć o tym czy tamtym". Poza darmową reklamą inna NDA ma sens również dlatego, że łatwiej wyegzekwować konsekwencje jej złamania od znanych osób typu Totalbiscuit czy Yogscast niż od jakiegoś szaraczka, którego dane ograniczają się do adresu email.

Z drugiej strony, kto zabroni Ci pogadać o becie ze znajomymi, czy nawet tutaj, na forum CDA. Szczerze wątpię, że pracownicy arenanet monitorują wszystkie fora dotyczące GW2, a nawet jeśli - jak niby dopasują nick osoby na forum do danego posiadacza wersji beta? Co najwyżej mogliby poprosić admina forum o zbanowanie/udostępnienie danych danego użytkownika.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Pojawiła się lista sprzedawców pre-orderu na guild wars 2:

http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Steph..._retailers_list

Oczywiście, co nas najbardziej interesuje - nie ma Polski, ale na początku jest napisane, że lista to jest "work in progress" i będzie sukcesywnie uaktualniania do 10 kwietnia. Mam szczerą nadzieję, że nieobecność polski jest przejściowym niedopatrzeniem. (jest serbia, cypr, turcja i południowa afryka do jasnej!)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu filmiku prezentującego to całe world vs world czy jak to się powinno nazywać mam wątpliwości co do tego czy wszystko będzie takie fajne jak się mówiło.

Przyznam że nie mogę się doczekać aby móc zagrać wreszcie w GW2 razem ze znajomymi, ale gdy oglądam coraz to nowsze gameplay'e nie jestem w stanie dostrzec tej całej innowacyjności którą oferować ma ta gra.

Wspomniane wyżej pvp do bólu przypominało mi to samo co widziałem w WoWie.

Wielki chaos powodował sprawiał wrażenie że to jakieś nowe BG od Blizzarda a nie zupełnie nowa gra.

Wiem że to za wcześnie aby oceniać grę, ale jak wyobrażę sobie takie ilości graczy latające, jak to zawsze bywa w multi, bez większego sensu to jedyne czego się mogę spodziewać to frustracji. No i znacznych spadków fpsów.

Co by tu nie mówić, pozostaje mi czekać na kolejne filmiki z gry bo jak na razie nie widzę niczego co by zrobiło większe wrażenie. Na razie jest to interesujący mix "daja vu" z różnych gier w które dane mi było grać przez ostatnie kilka lat =)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tiloren

Jeśli dużo graczy się zbierze to tak będzie wyglądać WvsWvsW w każdej grze. Nie ma przebacz, jednak na szczęście mapy do tych wielkich wojen są ogromne, więc ludzie będą walczyć wszędzie, a nie tylko skupiać się na twierdzach, dlatego moim zdaniem będzie dobrze. Nie trzeba pchać się w największe piekło. Można przejąć karawany itd i tym osłabić przeciwnika. Ewentualnie zostaje mniejsze PvP ;]

Na razie jest to interesujący mix "daja vu" z różnych gier w które dane mi było grać przez ostatnie kilka lat

W jakiej grze miałeś tak różnorodne dynamic events? Jaka gra B2P oferowała tyle możliwości? Jaka gra MMO tak pięknie wygląda, przy tak wielkim rozmachu, jak w GW?

Tryb WvsWvsW jest moim zdaniem dodatkiem do całej treści. Esencja Guild Wars jest w trybie fabularnym gry, który był mocną stroną GW 1 i sądzę, że nadal będzie. Tak samo tryb PvP 5vs5 etc. bardziej pasuje do GW i na szczęście będzie też ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie rozumiem o co ten hałas odnośnie oficjalnych dystrybutorów gry, jak uczy nas historia będą to sklepy takie jak Gram.pl i Ultima, a wielu pewnie kupi grę na Allegro co kompletnie mija się z zapoznawaniem się z listą polskich dystrybutorów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KewL

Coś mi się wydaje, że się dowiemy 10 kwietnia lub coś koło tego. Oby gram.pl miał gotowe serwery :] Zamierzam zamówić kolekcjonerkę i o wyprzedaniu mowy nie ma...

@down

Jestem pewien, że w Polsce cena kolekcjonerki będzie niższa. Pre-order na ultimie już wynosi 179zł, co jest dosyć normalną ceną za podstawkę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym ja widział ile kolekcjonerka kosztuje to bym się na to przygotował, wydatki mnie gonią zresztą jak każdego z nas, więc chyba Delux przewiduje dla siebie, tylko że to chyba nie ma sensu bo dodatki do gry są tylko na jakiś kilka dni, a potem poof ni ma, jak i kasy też ni ma. Czyli albo standard, albo kolekcjonerka, tylko kurrrde ile ona dokładnie będzie kosztować :E

PS. Ahh nvm, przecież cena jest podana w $ i wynosi 149$ xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Shaker

Jeśli chodzi o dynamic events to mówiąc krótko: WAR

Działały tam chyba na tej samem zasadzie. Jeśli coś się działo w pobliżu, to dostawało się o tym informacje i można było się włączyć do eventu. Myślę że w GW2 będą lepsze ale nie jest to w żadnym razie jakaś nowość.

Co do grafiki... właśnie tego nie rozumiem najbardziej. Postacie wyglądają ładnie, świetne animacje... ale całość nie rzuca na kolana tak jak się tego spodziewałem. Lokacje wydają mi się zwyczajnie ubogie, może to kwestia ustawień na jakich grały osoby nagrywające gameplay'e.

A może to kwestia tego że spodziewałem się po całym tym hypie czegoś więcej.

Pozostaje mi poczekać i przekonać się na własnej skórze, na razie wygląda dla mnie jak zwyczajne MMO :X

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tiloren

Jak każdy lubi. Grałem w wiele MMO i szczerze mówiąc najbardziej do gustu mi przypadło Guild Wars. Dlatego też czekam z utęskinieniem ;] Dla mnie GW ma tą swoją swoistą atmosferę ładu i jest przyjemne w odbiorze. W takim WAR, czy AOC lub WOW tego nie doświadczyłem. Pewnie SWTOR jest też przyjemny w odbiorze, jednak nie zakupie kolejnej gry, za którą po okresie darmowego grania musiałbym znowu płacić(jak będę zarabiał, czemu nie, ale teraz nie mam na to pieniędzy).

Ja nie oczekiwałem czegoś wybitego w kosmos. Po prostu wierzyłem, że panowie z ArenaNet dadzą z siebie wszystko, co najlepsze. W okresie panujących wszędzie praw autorskich etc jest trudno stworzyć coś orginalnego, bo orginalność zwykle wypływa już z istniejących wzorców, które są rozwijane. Gdy zaś zabroni się dostępu do tych wzorców to hamuje się rozwój i tak właśnie w dzisiejszych czasach jest.

Po gameplayu GW 2 widzę, że dostanę to czego oczekiwałem. Oby tylko serwery GW 1 jeszcze działały dosyć długo :P

PS. Był Hype na ME 3 i wyszło, jak wyszło ;P( a miała być to najlepsza część xD)

Wierzę, że GW2 ma szansę dobić do magicznej 10(mln) graczy :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ją po obejrzeniu trailera zacząłem na poważnie interesować się grą. Nie interesuje mnie WoW czy SWTOR, na dłużej przysiadłem tylko do Conana i Allods, a Guild Wars mam ochotę spróbować i zastanawiam się nad kupnem w dniu premiery. Grafika mi się podoba, GW 2 jest całkiem ładne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, znowu w pracy nie przejrzę, po cholera do niej chodzę ;) Zauważyłem, że grafika bardzo różni się w zależności od filmików nagrywających - dużą rolę gra pewnie ustawiony poziom detali i poziom kompresji programu nagrywającego.

co do tematu innowacyjności GW2 -- jest to jak najbardziej prawda, że dynamic events były w WAR, ale z tego co pamiętam nie łączyły się tam w łańcuchy przyczynowo skutkowe.

Ładnym przykładem innowacyjności jest dla mnie kwestia skilli zaleznych od aktualnie dzierżonej broni - w ogóle same mechaniki skilli (death shroud necromancera przykładowo, klony mesmera i jego teleport, umiejętności thiefa "kradnięcia" oręża etc.) są chyba też dość jak na gatunek odkrywcze.

A, i oczywiście cross profession combos - tego też nigdzie nie widziałem.

Ale i tak największym osiągnięciem, które obstawiam że będzie sprawiało że GW 2 będzie żyło latami, jest WvWvW - correct me jeżeli się mylę, ale czegoś takiego jeszcze nie było. Były battlegroundsy, zdobywanie zamków było już w DAOC, ale tak komplekswoego elemtnu rozgrywki, jak cztery ogromne mapy z dziesiątkami celów pobocznych łączących się w jedną całość - mmmhmmmm. To mnie wciągnie na długie miesiące (w GW 1 w gildii grałem dwa lata z niesłabnącym zainteresowaniem - zresztą nawet teraz mam jeszcze niepokonanego Abbadona, i bodajże NOX-a ale już chyba im odpuszczę)

@ KEWL - te strony o których mówisz to nie sa licencjonowani dystrybutorzy - i też mogę się mylić, ale wydaje mi się, ża kupując u nich cokolwiek nie zapewniasz sobie przykładowo udziału w beta events do dnia premiery. A strona z tego linku co go podałem była zalinkowanan przez Arenę wczoraj - więc wygląda na to, że jest dość aktualna. Innymi słowy - nadal nie ma w Polsce jednego dystrybutora...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamiczne eventy w WAR działały inaczej, właściwie nie były "dynamiczne". Trzeba było wejść w konkretną granicę eventu, natomiast w GW2 widzimy je z trochę dalszej odległości. W WAR kończył się event i zaraz zaczynał się następny, taki sam. W GW2 odstępy są dłuższe, a dużo eventów to chain-eventy (bronimy młyna->nie udaje się nam->kontratak z NPC-ami->pomoc w odbudowie).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guild Wars 2 zapowiada się coraz lepiej ale nie umiem znaleźć odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań. Mam głęboką nadzieję, że na nie odpowiecie :tongue:

1. Ile można posiadać maksymalnie postaci na jednym koncie ?

2. Czy można później zmienić zestawy broni ? Jeśli tak to są jakieś wymagania by to zrobić ?

3. Czy można później zmienić skille utility, leczące, rasowe na inne na danej postaci, czy jest to niemożliwe ?

4. Czy te bannery warriora mogą podnosić inni gracze ? Jeśli tak to z dowolną profesją czy tylko warrior ?

Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pięć postaci, później możesz sobie dokupić dodatkowe sloty.

2. Możesz cały czas zmieniać bronie, przy czym masz opcję szybkiego zmieniania zestawu przy pomocy jednego przycisku - to już dotyczy tylko dwóch zestawów. To jest do zastosowania na szybko w trakcie walki. Natomiast poza tym możesz po prostu otworzyć ekwipunek i wybrać jaką chcesz broń. Elementalista i Inżynier nie posiadają przycisku szybkiej zmiany zestawu broni z racji tego, że jeden ma pod ręką zawsze 4 żywioły, a drugi ma zestawy umiejętności przypisane np. do miotacza ognia czy zestawu bomb.

3. Cały czas możesz wybierać dowolne skille użytkowe.

4. Banner może podnieść każdy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i najważniejsze, nie możesz zmieniać sobie skilli podczas walki. To samo ze zmianą broni, wkładasz do EQ postaci tylko dwa zestawy broni (elemki i inżynierki jeden zestaw), pomiędzy którymi możesz dowolnie "swapować" podczas walki. Modyfikowanie zestawów broni (czyli zamiast Greatsworda z zestawu 1, wrzucasz tam Sword i Shield z plecaka) i skilli 6-10 może odbywać się tylko out-of-combat.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że walki serwerów będą zrobione dobrze, i że nie będzie przy nich lagów, i wszystko będzie ok tylko ta cena... 600 za kolekcjonerke

A jak się gra nekromantą to czy jest jakiś limit na przywołane sług czy można ile się chce?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mastergame

Mówię cały czas, że kolekcjonerka w naszym kraju będzie tańsza...

Co do pytania o sługi to tak. Każda umiejętność daje dwie albo jednego sługę, jednak możesz mieć kilka takich różnych umiejętności od przywołania. W sumie widziałem, że można mieć nawet pięciu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem wiele nagrań i wypowiedzi na temat GW2 i doszedłem do wniosku, że brak "mount'ów" zabije sporą część frajdy, jeżeli chodzi o grę w MMO. Fakt, mamy swego rodzaju teleporty i każdy wie ze ludzie lubią "easy-mode", ale wydaje mi się, że prawdziwi fani MMO naprawdę ucierpią na takim rozwiązaniu. Ja sam odnoszę wrażenie, że GW2 pomimo tego, że nie miało oryginalnie "mount'ów" zostało pozbawione pewnego ważnego elementu dobrego MMO, jeżeli mówimy o ogólnej rozrywce w grze.

Mam nadzieję ze może w przyszłości coś się zmieni w tym aspekcie, tak jak to się stało np: z AIon'em.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...