Skocz do zawartości

Silnik z gry


Polecane posty

Mam parę pytań odnośnie QUAKE Source. Silnik został wydany na licencji GPL i można go pobrać z id Software:

1.Czy można używać go z C++? (Napisany był na C)

2.Gdyby chciałbym zarabiać na grze na tym silniku, byłoby to legalne?

3.W QUAKE Source są modele z gry QUAKE?

4.Ewentualnie: jak zacząć pisać przy pomocy tego silnika.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na tym konkretnym przypadku, ale tak ogólnie:

1. Prawie zawsze kod w C da się skompilować pod C++. Raz na chiński rok pojawi się coś, co działało w C, a w C++ już nie, ale zwykle nie wymaga to wielkich zmian w kodzie. Ot na przykład taka konstrukcja w C jest OK:

int x=5;
void* v=&x;
int* i=v;

To w C++ trzeba by już ostatnią linijkę trzeba by zamienić na

int* i=static_cast<int*>(v);

Działa tak samo, a jak się wie o co chodzi w rzutowaniu to można to naprawić bez trudności.

2. Niezbyt. O ile mi wiadomo, GPL pozwala na wszystko, pod warunkiem że twory bazujące na czymś stworzonym na GPL też będą miały licencję GPL, co wyklucza możliwość zarabiania na tym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licencja GPL nie zabrania sprzedaży oprogramowania, które jest nią objęte, więc możesz na takiej aplikacji zarabiać, ale musisz publicznie udostępnić kod. Tzn. możesz np. sprzedawać wersję binarną, a gdzies na jakiejś stronie umieścić kod.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.W QUAKE Source są modele z gry QUAKE?

4.Ewentualnie: jak zacząć pisać przy pomocy tego silnika.

Nie, w QUAKE Source nie ma modeli z gry. Rób jak uważasz ale ja osobiście nie zacząłbym robić teraz gry na tym silniku ponieważ jest on za stary. Lubię grać np. w "Medal of Honor Allied Assault", grafa mi się tam podoba i w ogóle ale przy porównaniu z dzisiejszą technologią to jest przepaść. Widziałeś id Tech 5? Taką decyzję powinno się poważnie rozważyć tym bardziej, że istnieją silniki o dużo większych możliwościach niż ten Quake'a. Poza tym posiadają dość dużo sampli dzięki, którym szybko zaczaisz jak danym silnikiem się posługuje. Np. darmowy Ogre albo niedrogi Esenthel. Oczywiście wszystko też zależy od zapotrzebowań. :smile:

Nie wiem jak z tym Doomem III czy też w końcu udostępnią jego kod. Podobno jakieś problemy z prawami miały być. Orientuje się ktoś?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by wykorzystać silnik Quake w C# ale byłoby z tym bardzo dużo zachodu. Musiałbyś skompilować cały silnik do DLL i następnie z niej importować wszystkie funkcje (dużo ich) za pomocą DllImport. Poza tym C++ jest do gier wydajniejszy. C# możesz sobie zostawić do edytora np. :smile:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carmack od dawna chce udostępnić id tech 4, ale jakoś nie dawno sprzedali komuś licencję i muszą się z tym wstrzymać.

Silnik Quake'a powinien mieć jedną ogromną zaletę. Tak na oko będzie bardzo prosty w obsłudze. Znaczy ja go nie używałem, ale brak tych wszystkich dzisiejszych bajerów powinien bardzo uprościć jego budowę. Na początek powinien być w sam raz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, popróbuje, poszukam, i jak coś wykombinuje z tym silnikiem to napiszę. Ściągnąłem go, i jest masa plików, pierwszy raz takie coś robię, i może trochę potrwać. Aha, jeszcze jedno pytanie. Czy za pomocą np. edytora programowania można dodać opcję (w sensie napisać) do edytora np. Far Crya, albo Unreal Editor i go zmodyfikować?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...