Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Shielder

Upgrade Sprzętu

Polecane posty

Witam serdecznie, piszę bo zastanawiam się nad podkręceniem komputera, zaznaczę że służy mi on przede wszystkim do grania, lecz niestety nie daje on już rady nowszym produkcjom, i z tego względu myślę o wymianie karty graficznej lub procesora, ale nie znam się na sprzęcie za dobrze i tak naprawdę nie wiem co byłoby najlepszym rozwiązaniem, byłbym wdzięczny za pomoc i przedstawienie w poście wydajniejszych zamienników, konfiguracja sprzętu w sygnaturce, z góry dziękuje za pomoc i poświęcony czas. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematy o zakupach komputerów i podzespołów do nich zakładamy w dziale "Komputery i podzespoły".
Wątek przeniosłem.

Jeżeli nie byłbyś w stanie wykosztować się na coś w stylu i5-6600K (1100) + cooler (170+) + porządna płyta (500+) + 8-16GB RAM (180-400) + porządna karta (1100-1500) + obudowa (?), to tak właściwie ciężko jednoznacznie powiedzieć, co tu począć - ładowanie mocniejszej karty do tego procesora raczej nie ma zbyt wiele sensu (no chyba, że poszukałbyś używanego GTX 970 za 800, góra 900 zł). Procesor niby można wymienić, ale:

  • zauważalną przewagę we właściwie każdej grze zauważysz właściwie dopiero po zdecydowaniu się na podkręconą i5, a z kolei i5-6600K do R9 280 to lekka przesada (choć jeżeli za jakiś czas miałbyś wymienić kartę, to byłaby to jakaś opcja)
  • niepodkręcalna i5 (czy to w postaci i5-6400/6402P/6500/6600 (770-1000) + znośna płyta (230-380) + 8-16GB RAM (160-340), czy używany i5@LGA1150 (600) + znośna płyta (200-300/350(?))) z jednej strony będzie znacznie bardziej energooszczędna (odsyłam tu) i w znacznej części gier wyraźnie szybsza (dzięki wyższej wydajności pojedynczego wątku), ale w niektórych grach przewaga nad FXem wcale przesadnie spektakularna nie będzie (w podlinkowanym teście np. BF4, Crysis 3, czy Watch_Dogs)