Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

buczek93

Upgrade komputera do komfortowego grania w 4K

Polecane posty

Tak, jak w tytule - mój obecny komputer z sygnaturki nie jest zły, ale uznałem, że przypływ gotówki może skłonić mnie do jego ulepszenia.

  • Zastosowanie komputera : gry, więcej gier, jeszcze więcej gier (czyt. studia wyższe).
  • Maksymalna kwota : jeszcze nieokreślona, nakreślą ją wymagania
  • Których części potrzebuję : zestaw, bez napędów, obudowy, ale z monitorem 4K 27"
  • Czy będę podkręcać sprzęt? : jak najbardziej
  • Rozdzielczość mojego monitora i model: zostawiam Della U2311H (FHD)
  • Specjalne wymagania : aby GTA V poszło w 4K na średnich, albo w FullHD na wysokich/b. wysokich + Tomb Raider i Civ V na jak najlepszych w 4K
    Jeszcze słów kilka ode mnie - nie znam się już w chwili obecnej na procesorach, ale z tego, co można wyczytać na pclab.pl, albo tu, Intele cieszą się większą popularnością, niż AMD. Nie chcę płacić za markę, ale skoro najlepsze AMD wypadają w testach wielozadaniowości...średnio, to może jednak warto się przeprosić z niebieskimi?
    RAM - koniecznie 8GB+. Moje pytanie - czy warto iść w DDR4? Technologia jest już na tyle dostępna, niezawodna, długowieczna i...tania, by było warto się nią interesować? DDR3 prędzej czy później wyginie śmiercią naturalną.
    Grafika - używałem przez lata AMD, ale (delikatnie mówiąc) wkurza mnie to, że pewnych gier do tej pory nie można odpalić, bo AMD. Z kolei, nVidia się ceni na moje oko za bardzo. Jak wybrnąć z tej sytuacji? I jaką kartę wziąć, żeby spokojnie te 4K w systemie i przy średnich ustawieniach w grach obsłużyła wszystko, jak należy? Bo 2/3GB DDR5 to zapewne wymóg.