Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Papercat

Komputer do grania

Polecane posty

Witajcie

Postanowiłem zakupić komputer do grania, gdyż po paru latach używania konsol zapragnąłem w końcu wrócić do świata PC-gamingu. Nie znam się za bardzo na składaniu kompa, ale udało mi się coś takiego sklecić. Koszt jest niestety cokolwiek duży(jak na moją kieszeń) i zastanawiam się, czy istnieje możliwość znalezienia jakiejś tańszej konfiguracji, która jednak sprawdziłaby się do odpalenia nowszych gier.

Płyta główna: MSI z97-G55 SLI

Procesor: Intel Core i7 4790k 4,4 GHz

Karta graficzna: MSI Radeon R9 270x 4GB DDR5 256 bit

Dysk: SeaGate 1 TB

Pamięć: 16GB

Z obudową i z chłodzeniem wychodzi ~3600 zł. Brak Windowsa, monitora, myszki czy klawiatury, co również swoje kosztuje.

Dodatkowe pytanie: skąd najlepiej czerpać swoją wiedzę nt. hardware'u?

Tak precyzując: jeżeli będzie trzeba to wydam i te >4000zł. Miło by było zagrać w Wiedźmina 3 na średnich detalach. Monitora nie mam i dopiero będę jakiś wybierał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podany przez Ciebie zestaw zbyt przemyślany nie jest - zostawiłbym z niego tylko HDD. Chciałbyś komputera w jakimś konkretnym budżecie, czy najbardziej opłacalny zestaw w okolicach 3,5-4k? Na monitor będziesz miał osobny budżet (jeżeli tak, to jaki)?

EDIT: zapomniałem o najważniejszym - zamierzasz podkręcać procesor?

Wiedzę możesz pozyskiwać z portali pokroju pclab.pl lub po prostu przeglądając fora (np. to).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem, że to, co stworzę będzie mało praktyczne. Mój budżet na komputer zasadniczo jest dość elastyczny. Preferowałbym zmieścić się w granicach 3k - 3,5k. Mogę wydać do 4000, co najwyżej dzieciaki nie pojedzą przez miesiąc biggrin_prosty.gif. Nie no, taki żart. Po prostu nie chcę wydawać od razu wszystkiego, co mam.