Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

webtom

Poszukiwanie idealnego laptopa

Polecane posty

Witam,

od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem nowego laptopa i chyba zdecyduję się na zakup w przeciągu miesiąca.

Na samych laptopach nie znam się właściwie wcale, dlatego też byłbym wdzięczny, gdybyście podali mi kilka ofert, które będą (możliwie) zgodne z taką oto litanią wytycznych:

- laptop będzie używany głównie do programowania i przeglądania internetu

- dzięki DreamSparkowi mam dostęp do darmowego systemu, więc mimo, że docelowo na laptopie będzie śmigać Windows 8.1, sam laptop powinien być bez systemu

- rodzielczość powyżej 1366x768 - obecnie mam laptopa z taką właśnie rozdzielczością i mam jej serdecznie dosyć, pikseli brakuje mi przede wszystkim w pionie

- przekątna nie mniejsza niż 13 cali i nie większa niż 15,6 cala

- ze względu na częste i intensywne korzystanie z klawiatury, chciałbym, żeby miała możliwie standardowy układ i po prostu była wygodna

- ciche i wydajne chłodzenie - mój obecny laptop nawet bez obciążenia jest zauważalnie ciepły i dodatkowo co chwilę włącza denerwująco głośny wentylator. Szukam więc czegoś, co nawet pod niewielkim obciążeniem będzie chłodne i jednocześnie możliwie bezgłośne

- sam procesor nie musi być super wydajny, sądzę, że nawet niskonapięciowe Intele w zupełności mi wystarczą (a że dodatkowo pozwolą zbić temperaturę, to chyba byłyby nawet lepszym rozwiązaniem), jedyną dostępna opcją są chyba dwa rdzenie z HT, AMD właściwie w ogóle nie biorę pod uwagę

- musi posiadać albo 8GB RAM'u, albo 4 z możliwością rozbudowy do 8

- na pewno chcę w nim posiadać dysk SSD, ale raczej nie liczę, że będzie on dołączony do laptopa, więc chciałbym kupić go osobno i zastąpić fabrycznego HDD (którego chciałbym od razu sprzedać - nie będę miał z tego powodu problemów z gwarancją?)

- bardzo mile widziane będzie cyfrowe wyjście wideo