Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

60Dogg

klawiatura Logitech K360 do grania?

Polecane posty

Mam pytanie, ponieważ nigdy nie miałem klawiatury bezprzewodowej. Jest sens kupować taką do grania? Konkretnie chodzi mi o reakcję po naciśnięciu przycisku, a jeszcze konkretniej o Logitech K360. W google nie znalazłem nic konkretnego co by mnie interesowało o tej klawiaturze.

Drugie pytanie to czemu jest taka rozbieżność cenowa na allegro? od 40 zł do 120 zł http://allegro.pl/klawiatury-bezprzewodowe-4573?order=p&string=logitech+k360

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie grasz w żadne starcrafty to możesz spokojnie brać klawiaturę bezprzewodową. W przeciwieństwie do myszek opóźnienia nie mają dużego znaczenia i jestem pewny, że nawet tego nie poczujesz. Z drugiej strony, jeśli masz zamiar po prostu postawić na biurku i nigdzie się z nią nie ruszać to równie dobrze możesz wziąć zwykłą klawiaturę. Jeden kabelek więcej, którym na dodatek nie trzeba ruszać raczej nie przeszkadza, a za to nie będziesz musiał bawić się z akumulatorami czy bateriami. No chyba, że estetyka ma dla Ciebie znaczenie.

Rozbieżność cen to standard. Z tego co wiem, ta klawiatura jest już chwilę na rynku. Niektóre sklepy obniżają cenę, a niektóre nie.

W każdym razie, ja bym raczej celował w inną klawiaturę. Podaj swoje wymagania i coś się znajdzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagań nie mam specjalnych oprócz tego, aby nie było opóźnień podczas grania i pisania. Estetyka jest również dla mnie ważna. Co do gier gram w różne: strategiczne, FPSy. K360 podoba mi się z racji tego, że jest bezprzewodowa, firma Logitech i odstępy między klawiszami (ludzie w internecie piszą, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, dzięki któremu nie klikamy podczas szybkiego pisania w dwa klawisze na raz), no i cena zaczynająca się od ~50 zł na allegro. Akumulatory w klawiaturze wystarczają na 3 lata normalnego użytkowania. Klawiatura byłaby na razie póki co używana jedynie do komputera, ale w przyszłości przyda mi się na bluetooth np. do telefonu albo aby usiąść na kanapie i mieć klawiaturę przy sobie i zmieniać np. utwory, coś przełączyć lub cokolwiek innego.

Szczerze myślałem nawet aby kupić dwie klawiatury. K360 do tego co napisałem wyżej i drugą Modecom MC-5005 tylko do grania. No ale jeśli na Logitechu nie występują opóźnienia to druga wydaje się zbędna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do grania bezprzewodowe się nie nadają. A raczej - nie w FPS'y. Przewodowe mają lepszy czas reakcji. Nie wiem, czemu QuadDamage pisze inaczej. W FPS'ach czas reakcji ma duże znaczenie. Do rozwiązań, jakie wymieniłeś to ten Logitech może być, bo bezprzewodowa rzeczywiście będzie wygodna. Ale nie do gier. Cena maksymalna, wysokość klawiszy, (niska - tak jak w laptopach lub tym Logitech'u, wysoka jak w standardowych klawiaturach lub średnia - kompromis pomiędzy nimi), makra, podświetlenie, klawisze multimedialne, podkładka pod nadgarstki?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do grania bezprzewodowe się nie nadają. A raczej - nie w FPS'y. Przewodowe mają lepszy czas reakcji. Nie wiem, czemu QuadDamage pisze inaczej. W FPS'ach czas reakcji ma duże znaczenie.

FPSy to jeszcze za niski poziom, żeby opóźnienia wynikające z używania klawiatury bezprzewodowej miały jakiekolwiek znaczenie. Owszem, lag jest na tyle duży, że przeszkadza przy celowaniu myszką. Ale przy poruszaniu się nie ma on żadnego znaczenia.

Dopiero w RTSach z nacikiem na micromanagment i bijatykach może zacząć to przeszkadzać. A autor tematu najwyraźniej nie gra w RTSy, a w bijatyki to już w ogóle nikt nie gra na klawiaturze (jeśli bierze się je na poważnie, do każualowego grania ujdzie). Nie widzę żadnego problemu, żeby nie dało się grać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie rozumiemy. Sam rzadko kiedy gram w FPS'y (mam to napisane w moim profilu), ale kiedy np. leci granat? Czas reakcji nie jest potrzebny? Lub kiedy wychylamy się zza jakiejś ściany i szukamy przeciwników, a nagle okazuje się, że na górze jest snajper, a do schowania się z powrotem lub kucnięcia potrzebne jest naciśnięcie klawisza? Mamy zgon, bo bez przycelowania snajpera nie trafimy, a snajper prawdopodobnie ma już nas na celowniku. Takich przykładów, gdzie klawisze muszą mieć szybki czas reakcji jest sporo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wezmę tego Modecoma MC-5005. Klawiatura dosyć tania, przewodowa i podoba mi się. Jedynie brakuje mi w niej podświetlenia, ale da się obejść. Może znacie jakieś alternatywy dla niej?

Co do K360, pomyślę o niej kiedyś indziej i jak będę miał więcej pieniędzy kupie jako drugą, bo naprawdę przydałaby mi się bezprzewodowa, ale póki co obejdę się bez niej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czemu odradzasz tego Modecoma? Obecnie mam jakąś najtańszą klawiaturę za 15 zł, więc obojętnie jaką kupię będzie lepsza. Ten Modecom tutaj jest wymieniony jako polecany http://www.purepc.pl..._2014?page=0,24

Co do wymagań. Ceny nie podam, po prostu jakaś nie za droga. Dobrze jakby była podświetlona. Reszta mniej istotna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie rozumiemy. Sam rzadko kiedy gram w FPS'y (mam to napisane w moim profilu), ale kiedy np. leci granat? Czas reakcji nie jest potrzebny? Lub kiedy wychylamy się zza jakiejś ściany i szukamy przeciwników, a nagle okazuje się, że na górze jest snajper, a do schowania się z powrotem lub kucnięcia potrzebne jest naciśnięcie klawisza? Mamy zgon, bo bez przycelowania snajpera nie trafimy, a snajper prawdopodobnie ma już nas na celowniku. Takich przykładów, gdzie klawisze muszą mieć szybki czas reakcji jest sporo.

Gdyby takie ułamki faktycznie miały znaczenie to nie dałoby się grać w sieci, bo sam ping doprowadziłby do niegrywalności.

W każdym razie i tak EOT, bo autor tematu zdecydował się jednak na klawiaturę przewodową.

Od siebie dodam, że warto zrezygnować z podświetlenia i brać Zalmana ZM-K200M. Jeszcze na dodatek jest tańszy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jestem niedoświadczony w FPS'ach, ale z tego co grałem, to według mnie w Deus Ex: Human Revolution AI trzymało jakiś poziom. Chodzi mi o to, że strzelając zza jednej zasłony, a potem zza drugiej to w miarę szybko przeciwnicy się odwracają, a nie jak w innych FPS'ach - najpierw muszą dostać 2-3 strzały, żeby się przestawić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...