Skocz do zawartości

S.T.A.L.K.E.R. (seria)


RoZy

Polecane posty

uważam, że Stalker powinien się skończyć

Racja. Cien Czarnobyla przyciaga na dlugie godziny(dni) dzieki wspanialemu klimatowi panujacemu w Zonie i grywalnosci. Czyste Niebo... coz, gra dobra, ale to juz nie to samo co w poprzedniej czesci. Prequel jest mniej grywalny, klimat lepiej czuc w Cieniu(z wyjatkiem naprawde ciemnych nocy...), za to grafika wyglada przepieknie. W Zew Prypeci nie gralem, ale z tego co widzialem na rozmaitych gameplayach, gra zapowiada sie ciekawie. Tyle, ze z kazda nowa czescia Stalkera widac, ze GSC ma coraz mniej pomyslow na dobra fabule.

Zgadzam sie w pelni ze Spilnerem co do tego, ze GSC powinnno zrobic nowa gre, w ktorej akcja powinna dziac sie w postnuklearnej Rosji, posiadac ten sam klimat, no i oczywiscie z Mirkiem Utta w roli lektora :smile:

Edytowano przez Thi3f
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że akcja nie będzie się działa tylko w tytułowym Metrze, na to wskazują screeny. Być może metro będzie, dla nas tylko azylem. W dzień będziemy zwiedzać opustoszałe tereny Rosji a w nocy, żeby się np. wyspać będziemy schodzić do bazy utworzonej w podziemnych tunelach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zew Prypeci

Gra niespecjalnie mi się spodobała. Oto kilka wada które w taki czy owaki sposób uprzykrzały rozgrywkę:

a) poziom trudności:

-niziutko w dole. Grałem na poziomie Stalker i taki egzoszkielet skołowałem praktycznie na początku gry. Wystarczyły dwie wyprawy do anomalii Sosnodąb po "Świetliki"<21tys. za sztukę> aby już po jakimś czasie mieć egzoszkielet.

B) bugi związane z ekwipunkiem... grrr

C) wątek główny:

-niezbyt pociągający jednak tu gra wychodzi na zero ponieważ rekonpensują to wszystkie misje poboczne.

d)zdobywanie narzędzi:

- to zabolało mnie akurat najmniej, ale wyprawy do Jupitera czy tartaku do przyjemnych nie zależały...

Ale chrzanić to ważne że to Stalker, że trzyma klimat...

Ekhem.. odejdę od tematu. Chodzi mi o Monolit. Wie ktoś o co z nimi chodzi? Kto nimi kieruje przez te anteny?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źródło www.stalker.pl

W tej grupie można zauważyć wiele cech sekty religijnej. Jej członkowie wierzą w istnienie jakiegoś złożonego kryształu z kosmosu, Monolitu, znajdującego się gdzieś w centrum Zony. Większość stalkerów traktuje członków Monolitu z pogardą i uważa ich za szaleńców. Od swego powstania grupa ta usiłuje zapobiec wszelkim próbom dotarcia do centrum Zony, by chronić Monolit przed innymi stalkerami. Jeśli wierzyć plotkom, mają dużą bazę w głębi Zony, ale jej dokładna lokalizacja znana jest jedynie członkom frakcji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie ?

Otóz zanim udałem się do labolatorium wskazanym przez barmana po raz pierszy, udałem się do Mrocznej Doliny, i tam :P spodkałem oprycha to chciał mi opylić tanio Karabin gaussa, wiedziałem że to ściema :P, i jak odpowiedziałem Czekam, to mnie cała banda zatakowała w tym z Wampirem na czele, ok całe towarzystwo padło po 3min walki, wtym zabiając Wampira i zdobywając jego tłumiony Viper-5, i tu pytanie z tego co wyczytałem http://stalker.wikia.com/wiki/Vampire, jest quest z zabiciem go, a ja tego questu nie wziołem, czy coś się stanie jak to go zabiłem zanim ten quest wziołem, bo akurat od Lisa miałem zdobyć informacje o Strieloku a go znalazłem gdzieś samego już zabitego koło zawalonego mostu kolejowego w Kordonie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dotarłem do Mrocznej Doliny, ale przedtem chciałem wykonać wszystkie misje w barze. Lecz główna atrakcja - arena, której chyba nie uświadczę. Gra strasznie mi się na niej tnie, chodzi tak wolno, że przeszedłem tylko pierwsze dwie rundy. Nie brałem oprócz tego żadnych misji, podczas których należy chodzić do Doliny Mroku. Teraz tam jestem i jak wrócę do baru to wszystkie wykonam. Po prostu miałem obawy, że roi się tam od wojska.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Jeśli osoba z qustem nie żyje, to raczej nie dostaniesz nagrody. Ale jeśli by żyła zabłaciła by ci w podanej sytuacji.

Baza Monolitu jestna lewo od Hotelu jest tam strasznie trudno. Przywódca Monolitu Charon ma przy sobie bardzo rzadką snajperkę Vintar BC

Edytowano przez Osiris
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w Cieniu Czarnobyla jest czas wolny na ukończenie areny i wszystkich misji pobocznych po przejściu wątku fabularnego? Czy misja na zabicie Wampira była w Barze?

@CobraCommander - ja uratowałem Lisa. Przecież on zawsze potem siedzi sobie w chatce, nigdzie się stamtąd nie rusza.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ukonczysz watek glowny nie ma juz wolnego czasu. Po prostu game over i tyle. Przynajmniej tak bylo w moim przypadku ale jest ponoc siedem roznych zakonczen. Ja ukonczylem dwa razy i zadne nie pozwalalo na dalsza gre. Btw zadne tez nie bylo za wesole ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem, że jest możliwość kontynuowania gry po ukończniu wątku głównego. Jest jakiś specjalny plik (widziałem filmik na youtube'ie).

Jest tylko jedno "ale". Świat jest praktycznie pusty.-bug gry. Niemniej można, ale na co komu takie coś?

A jak wam się podoba ZP? Fajne to to? Bo nie wiem, czy kupić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontynuowania gry po zakończeniu - są mody które na to pozwalają (jak i co CC, tak i do CN).

A jak wam się podoba ZP? Fajne to to? Bo nie wiem, czy kupić.

Mi się bardzo podoba. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że jest najlepszą częścią serii.

Brak tych samych lokacji, jak w poprzednich częściach, wychodzi ZP na dobre. Szczerze mówiąc byłbym znudzony widząc kolejny raz to samo. Co prawda jest ich (poziomów) tylko trzy, ale moim zdaniem to wystarczy.

Pojawia się też parę (naście?) całkiem nowych przedmiotów. Głównie niespodzianką były różne pigółki podnoszące atrybuty, oraz graty (np. druty), które trza zanosić mechanikom.

Jak jesteśmy przy postaciach... Prawie każdy ma jakąś osobowość, co bardzo mi się spodobało. Jest i więcej i naprawdę różnią się od siebie. Jeden jest gruby, drugi chudy, jeden wysoki, drugi niski, jeden ma krótkie włosy, drugi ma kucyka itd. ;p

Również misje poboczne (które są znacznie lepsze od głównego wątku) były/są ogromnym zaskoczeniem. Są one... Oryginalne. I klimatyczne. Np. skradanie się miedzy śpiącymi... Nie, więcej nie powiem. ;)

Ech, mógłbym się rozpisywać... Naprawdę, polecam grę. Warto.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A duże są te poziomy?

Pierwsza lokacja (Zaton) jest gdzieś tak ok. 3 razy większa od Kordonu (może nawet 4). Druga (Jupiter) lokacja jest chyba jeszcze większa od pierwszej. A do Prypeci nie doszedłem jeszcze. ;p

Czy gra jest bardzo zabugowana, że trzeba patchować, czy wystarczą tylko te z pudełka?

Zabugowana? Nie miałem jeszcze żadnego buga, choć podobno ekwipunek jest zabugowany. Ale nowy patch już wyszedł.

Problemem jest tryb multiplayer, którego odpalić nie mogę, ale to inna bajka.

Edytowano przez Vinnie_Bloodsucker
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, to spoko. Bałem się, że są one rozmiaru Agropromu z Cienia Czarnobyla. Własnie czytałem w CDA, ze ten ekwipunek jakiś zabugowany, ale za bardzo nie wiem co tam da się zabugowac. A multiplayera nie będę ruszał, ja gram w Stalkera dla singla nie multi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie nie widziałem większych błędów w ekwipunku. Jeden taki tylko błąd wychwyciłem, występuje przy przeszukiwaniu ciał, gdy klikamy na zwłoki i patrzmy na ekwipunek to po wyjściu z niego zabieramy broń leżącą koło naszego nie dawnego przeciwnika. Trzeba potem ją ręcznie wyrzucić, bo zabiera miejsce w ekwipunku. Czasami się dziwłem skąd mam jakaś broni albo dlaczego jestem przeciążony. Tylko taki jeden mały szczegół przykul moja uwagę.

Edytowano przez Tiger98
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że ciała nie znikają, nie chodzi o płynosć tempa gry, po prostu :P po jakimś czasie obmacne ciała znów zalegają się przedmiotami(nie zawsze tymi saymi jak przed śmiercią) a tak nie wiesz czy danego trupa już ograbiłeś, są jak magiczny bagaż Rincewinda :P, warto ograbiać już zabitych wojskoych bo ich apteczki są lepsze od zwykłych jak nie mamy jeszcze dostępu do apteczek naukowców, poza tym informacje o skrytach się znów pojawiają :P już 6 raz tą skrzynkę na dachu w obozie kotów z apteczkami odkrywałem.

Edytowano przez CobraCommander
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ostatnio miałem buga, albo była tak misja zaprojektowana. Wychodziłem z X18, wojsko przybyło no to se ich pozabijałem. A tu nagle zaczynają się odradzać za moimi plecami w tym samym miejscu. Myślę, że to był jakiś bug, choć wcześniej też tak miałem, jak musiałem ratować członka Powinności z obozu bandytów - kilku gości złaziło się z balkonu, z którego było tylko jedno wyjście. Widać, ta gra tak ma.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...