Skocz do zawartości

Dota 2


Bethezer

Polecane posty

@FaceDancer

Owszem, to jest taka mała nieprzystępność. Właśnie dlatego ja zazwyczaj buduję go na bohaterach którzy mają jakiś mechanizm ucieczki, i do tego Phase Boots. Że nawet jak mi się od bohatera oberwie to szybka ewakuacja a potem Mrugnięcie w drzewa i teleport do innego miejsca.

Blinka dla niektórych bohaterów to, powiedziałbym, wręcz trzeba budować. Tam gdzie potrzeba natychmiastowego pozycjonowania. Tidehunter, Venomancer, Enigma, Magnus i tak dalej.

@Alpharadious

Buduję go jako drugi poważniejszy item. Zazwyczaj w takiej kolejności: startowe itemy -> Phase Boots -> Blink Dagger. Przez przedmioty startowe, mam na myśli tarczę, set tango oraz TP scroll. Potem, buduję na nim Desolatora a dopiero potem Vladimir's Offering. Jeszcze nie mam konkretnie pojęcia co na nim budować ale te trzy itemy to dla mnie są core. Nigdy na nim nie budowałem przedmiotów jak Skull Basher/Abyssal Blade. Dlatego że on nie atakuje wystarczająco szybko by z tych przedmiotów zrobić użytek. MKB to owszem, ale Basher/Abyssalka odpada dla mnie. A co do Sange i Yasha, kiedy ja ostatnio te itemy używałem to pojęcia brak :P Kiedyś to budowałem, teraz zawsze Manta lub Motylek. Swoją drogą, co uważacie za lepszy wybór? Motylka czy Mantę? Jeśli to zrobi jakąś różnicę, mowa o Lanayi której zadaniem jest atakować szybko i wymierzać potężne obrażenia. Póki co, zawsze buduję na niej Mantę bo raz że łatwiej a dwa że daje mały bonus do statystyk i ułatwia pchanie wież.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

@TimeX

Jeszcze bym dorzucił Axe'a. Ostatnio nawet miałem taką grę, gdzie poszedłem szybko w Blink Daggera. Co chwila skakałem w przeciwników i łapałem ich berserkiem. Do tego jeszcze włączony blademail i do widzenia. Skończyłem grę mając jakieś 15-8, ale nawet jeśli w jakimś teamfighcie zginąłem, to carry w postaci Terrorblade'a miał niezłą pożywkę. BTW ostatnio miałem taką śmieszną sytuację, że podczas teamfighta zginęła cała 10-tka bohaterów. Nie wiem czy zdarzyła wam się kiedyś podobnie śmieszna sytuacja smile_prosty.gif

PS Odnośnie Gondara, to czy opłaca się na nim budować Battle Fury, bo często widziałem graczy, którzy idą w ten przedmiot. Zresztą BF jest w polecanych itemach, ale w sumie nie wiem czy jest to aż tak ważny item dla tego bohatera.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FaceDancer

10 bohaterów w jednej walce zginęła? To co to się tam działo :D

A do do Battle Fury na nim: powiedziałbym że zależy. Niektórzy nazywają to itemem do farmienia który jest przydatny do czyszczenia fal creepów/sprawnego czyszczenia zestackowanych obozów/szybkiego posyłania w piach wrogów którzy są blisko siebie. I rzekłbym że Gondar naprawdę potrzebuje tego przedmiotu. Mając maksymalnie rozwiniętą Jinadę, Desolatora i Battle Fury, Gondar może bardzo sprawnie pchać wieże w pojedynkę. Do tego regeneracja many i zdrowia też jest niczego sobie. Jeśli brakuje wam dobrych pusherów, item ten dla Gondara jest dobrym wyborem. No i przyspiesza jego farmę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TimeX

To był taki przedłużający się teamfight. Na jego końcu zostali tylko Pudge po jednej stronie i Keeper of the Light, po drugiej. Pudge uciekał i dokonał samobójstwa, a Kotla zabiły creepy xD Wszyscy zginęli w jednej walce. Czasem zdarza się, że ktoś ginie, wykupuje się i szybko wraca, ale tutaj nie było takiej sytuacji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BF na hunterze jest bezużyteczny, też przez duży czas swojej gry ciągle go budowalem na tej postaci z powodu regenu many, BH nie jest carry więc nie powinien zabierać farmy i ma dużo ważniejszą rolę w grze czyli trzymanie presji na przeciwniku tak by on bał się odchodzić od grupy/ wieży co się przekłada na stracony gold i exp (tego nie widać w końcowych statystykach ale jest jednym z najwazniejszych elementów). Jedyny sens budowania tego itemu jest wstedy gdy jest on gdzieś w okolicy trzeciego a my mamy kogoś łapiącego w grupe (enigma magnus) jednak cena + bonusy z niego nie są tak efektywne jak inne rzeczy dla tej postaci. Tak przynajmniej to wygląda na wyższych poziomach jak nie ufasz carry to rób cokolwiek by wygrać. (ps. na mane i życie możesz się zatrzymać przy pierścieniu a w razie jakbyś potrzebował więcej żyć/ ochrony przed stunami to przekształcić go w linken)

I skoro już męczycie tą postać tak w tym temacie to spróbujcie kiedyś zagrać na shiruken + dagon.

A co do manty czy motylka to jest sytuacyjne i zależne od bohatera, na pewno dwa dobre itemy na bohaterach agi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robienie z Gondara nukera z tylko jednym przedmiotem do mnie nie przemawia. Kiedy się wystrzelasz z Dagona to pozostaje tylko, kiepski z powodu braku przedmiotów, atak fizyczny. Dla mnie Gondar winien być nukerem czysto fizycznym, jakkolwiek to śmiesznie brzmi, z małym dodatkiem zaklęć i/lub przedmiotów potęgujących obrażenia magicznie. A z kolei ten fragment o niezabieraniu farmy to: dlaczego uważasz że by to miało zabierać komuś farmę? Dwa obozowiska Ancient Creepów, dwie dżungle, możliwość stackowania obozów i do tego fale creepów. Miejsc na farmę bardzo dużo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, ze gondar jest farmerem wyjątkowo słabym i itemy jak battlefury mu w tym za bardzo nie pomagają, są to wyrzucone pieniądze w błoto. Za to jest on bardzo dobrym gankerem, do tego służy jego ulti żeby nie farmić creepów tylko przeciwnych bohaterów. Dlatego zamiast battlefury polecam kupować desolator, który jest tańszy od bf, a daje więcej dmg w single target, a dzięki pasywie gondara i ujemnemu armorowi z deso, pozwala on łatwo nuke'ować miękkie cele.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniał kebubibbo, hunter nie farmi na creepach a na udanych gankach, teamfightach. Twoim celem jest utrzymanie ulti na ludziach, w który leci właśnie główny focus (ew mają jakiś mechanizm ucieczki jak sb), lepiej jest wrzucić ulti niż "zabezpieczyć killa". Ta postać to idealny zabójca bohaterów z niskim hp i na tym się powinien skupić - nikt Ci nie będzie miał za złe, że nie zabiłeś w walce drużynowej axa, brisa czy dk... ale jak pozwolisz latać dezlowi, enigmie, linie to mogą się pojawić zgrzyty na czacie.

To i fakt, że w capmod gra on zawsze offa powoduje, że masz przewagę poziomu i tutaj się pojawia właśnie ta dygresja na temat robienia go nukera 600 z dagona i 300 z shirukena w dużej części jest więcej niż potrzebne by kogoś zabić ( z tym, że musisz być pewien iż zdobędziesz ten dagon w miare szybko i wiąże się to z killem czy też dwoma) - dzięki temu combo możesz zamykać nawet str carry w early game a jak wymkniesz się spod kontroli to jest po grze ponieważ będziesz wstanie wyeliminować 1-2 ludzi zanim oni w ogóle coś zrobią. W końcowych fazach BH i tak zaczyna odstawać od prawdziwych carry jakby się go nie budowało. Z czystej ciekawości polecam Ci to przetestować. Ja sam tak może zagrałem nim 2-3 mecze ale wszystkie wygralem z dość wysokim wynikiem gre kończąć gdzies w okolicach 30- 35 minuty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie twierdzę że Gondar winien się farmić wyłącznie z creepów. Ja na nim zawsze kupuję, po Blink Daggerze, Desolatora. Znam jego rolę że winien wywierać presję z gatunku "odejdź na chwilę a obudzisz się z nożem w plecach". Twierdzę natomiast, że Battle Fury, jako dodatek do jego itemów pozwala mu stać się dobrym pusherem i umożliwić efektywne farmienie również z creepów/zestackowanych obozów. A że odstaje od true carry w late game to dla mnie żadna nowość. Tak jak Templar Assassin, on jest jedynie semi-carry z gatunku tych których rola ogranicza się do wyrządzania sporych obrażeń pojedynczymi atakami. Ani on ani Lanaya nie są stworzeni do tego by się wymieniać uprzejmościami z innymi. A o ile Lanaya może czyścić fale creepów jednym atakiem, tak Gondar by to robić potrzebuje Battle Fury.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak Gondar by to robić potrzebuje Battle Fury.

Tylko, że gdy to Gondar ma pushować linie to jest coś nie tak z waszą drużyną. On powinien biegać po mapie i szukać łatwych zabójstw (ewentualnie jeszcze może zabierać tranquil boots Axe'owi :D). Już ten blink dagger jest lepszy dla niego, chociaż też nie jestem do tego przekonany.

A co do wyboru Butterfly vs Manta na TA to ja w 8/10 przypadków bym wziął mantę. Dodatkowa szybkość ruchu pomaga w pozycjonowaniu się, a i staty są niezłe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie twierdzę że Gondar winien się farmić wyłącznie z creepów. Ja na nim zawsze kupuję, po Blink Daggerze, Desolatora. Znam jego rolę że winien wywierać presję z gatunku "odejdź na chwilę a obudzisz się z nożem w plecach". Twierdzę natomiast, że Battle Fury, jako dodatek do jego itemów pozwala mu stać się dobrym pusherem i umożliwić efektywne farmienie również z creepów/zestackowanych obozów.

Samo kupowanie Battle Fury dla Gondara dla mnie nie jest głupie. Jest to dość sytuacyjne i moim zdaniem BF raczej nie stanowi core tej postaci. Sam nie raz ratowałem się Battle Fury, gdy coś nie tak się układało w meczu i potrzebowałem przedmiotu, który dałby dodatkowego kopa w farmieniu. Raz ta taktyka się opłacała, raz nie.

Ale już składanie BF po Desolatorze jest niemal bezsensu (są oczywiście wyjątki - Meepo ^^). Ja jak już gram Gondarem, staram się w trakcie meczu wysondować, co się bardziej mi przyda - BF czy Deso. Zdarzało się, że składałem oba przedmioty, ale chyba nigdy nie składałem BFa po Desolatorze. Mając już ten drugi lepiej go wesprzeć czymś co w pełni wykorzysta jego potencjał. Coś do szybkości ataku, szybkości poruszania, żeby bardziej pognębić uciekających czy stawiających czoło przeciwników. Wtedy zazwyczaj dobrze się sprawdza Sange & Yasha, Manta też nie jest głupim wyborem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardziej skłaniam się ku BF dla Gondara również dlatego że jeśli nikt tego nie robi, ja zajmuje się pchaniem wież. A Desolator w połączeniu z szybkim czyszczeniem fal creepów umożliwia wykonanie tego zadania, w nawet dość szybkim tempie.

I, jak już wiadomo, w Docie trwa wyprzedaż skrzynek. Zamiast normalnej ceny 1,79?, są przecenianie na 0.35?. Jak na moje, biorąc pod uwagę przedmioty które traktowane są jako "bardzo rzadkie" przy czym wypadają często, bardzo sensowny układ.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna cholera... póki nie podjąłem ponownie próby grania jako support na linii, tym razem jako Rubick, nie miałem bladego pojęcia jak rola supporta może denerwować. Kiedy ja widzę, w moim mniemaniu, głupotę innych podczas gry jako carry to krew mnie zalewa... Ogólnie to support w dużej części ma przekichane... Często się zdarza że jak ktoś ginie w głupi sposób (nurkowanie, brak prób last hittowania) to bardzo często się obwinia supporta... To jest po prostu wybitnie wkurzające. Niektórzy nie radzą sobie z rolą carry i obwiniają supporta. Ja sobie nie radzę z rolą supporta bo trafiają mi się kiepscy carry. Smutne, z lekka. Nie wiem, może to jest wina tego że jeno wybieram Rubicka... Ale za głupotę carrych już nie mogę odpowiadać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowszy patch z dużą ilością świetnych setów i kurierów (patrz beaver knight). Dodatkowo patch temu dodali pogodę (Moonbeam jest piękne), kuriera pudge'a, 2 i 3 styl kuriera papugi, emotikony czatu (:crazy:) i coś co będzie bardzo przydatne za tydzień na TI, czyli "live rewind". Już nie mogę się doczekać jak to wspaniale będzie wyglądało podczas International :)

A co do TI4, to na blogu dodali dziś trochę informacji.

http://www.dota2.com/international/overview/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

International już praktycznie po fazie grupowej a w temacie cicho, czas to zmnienić.

Tak jak w przypadku mundialu obrońcy tytułu nie wychodzą z grupy, najwyżej z europejskich drużyn jest NaVi na 5 miejscu, Chińczycy jak zwykle rozwalają każdego jak leci, mam nadzieje że nie uda im sie wygrać i zwycięstwo rzypadnie jakiejś europejskiej drużynie ewentualnie C9.

Co do wybieranych bohaterów, void sieje zniszczenie na offie, lycan banowany w każdej grze, zaskoczyło mnie że zagrali necro w jedenj grze i przeprowadzili nim gwałt na przeciwnikach (w końcu może zauważą jego siłe), tak samo cieszy pojawianie się skywrath mage, tylko niech jeszcze nauczą się nim grać :P (btw eblade na nim niszczy, czekam aż się ci prosi to zauważą), CM wypadła z łask i nic w tym dziwnego, słaby bohater i tyle.

Potem może napisze coś jeszcze, zobaczy kto wejdzie do głównego turnieju i jak drabinka będzie się przedstawiać. Moim zdaniem wygra pewnie jakiś Chiński team, a tego bym nie chciał (nudny styl gry maja, 40min gry 10 killi). A jak wasze typy??

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, na razie oglądałem tylko NaVi vs. C9, ale coś czuję, że od jutra (dziś Wielki Finał!) zacznę oglądać więcej tych meczy. :P

Zobaczyłem teraz jakąś tabelkę, w której pokazane jest kto i z kim będzie grał itp. ale nie wiem na jakiej zasadzie oni tam grają. Powinni zrobić normalne grupy po kilka drużyn i by było przejrzyście. :D

Void na offlane? Wow.

A czemu Lycana banują w każdej grze? (Ostatnimi miesiącami bardzo rzadko miałem kontakt z Dotą, dopiero od 2-3 tygodni powoli wracam do grania)

Poza tym chciałbym zobaczyć Brewmastera, bezapelacyjnie mojego ulubieńca wśród herosów. Słyszałem, że któraś drużyna raz nim grała, prawda? :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pandą graja często na midzie, więc jak go lubisz to będziesz go widział gdzieś w co 3 grze. Lycana banują bo jest za silny, jeden z najlepszych carry obecnie w grze (najlepszy pusher w grze, więc wystarczy chwila nieuwag i nie masz raxów. Nie mówiec już że same jego wilki zabijają suportów, 80%magic resa i nic spelle im nie robią).

Tutaj jest wszystko wyjaśnione [http://wiki.teamliquid.net/dota2/The_International/2014] co jak z drabinką i kiedy kto gra.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasady turnieju The International 4

Sposób rozgrywania w tym roku jest diametralnie inny niż ten z TI4. Główna różnica polega na zmianie formatu fazy Playoffs (która jest podzielona na trzy części) i jej wpływu na Main Event.

Pierwsza faza Playoffs była walką o ostatni slot w TI4 miedzy drużynami, które zajęły drugie miejsce (tzw. Runner-Up) w czterech Qualifiers (z czterech regionów, Ameryka, Chiny, Europa i SEA). Wygrał ją Team Liquid!

W drugiej fazie jest jedna wielka grupa złożona z 16 drużyn, które walcząc każda z każdą w formacie Best of One, starają się zająć jak najwyższe miejsce.

W trzeciej fazie (o której nieco napiszę za moment) odpadną jeszcze dwie drużyny, tak by do Main Eventu w KeyArena przeszło dokładnie 8 drużyn.

Sam Main Event to "standardowa" drabinka z podwójną eliminacją (dla wtajemniczonych, Upper i Lower Brackets, czy też Winners i Losers Brackets)

Za sobą mamy już pierwsze dwie fazy Playoffs, po których odpadło sześć drużyn. Dwa ostatnie miejsca są niestety bez nagrody pieniężnej (rozkład zebranej puli nagród można zobaczyć tutaj: http://dota2.cyborgm...ternational2014)

Format został zmieniony względem tego z poprzedniego roku, ponieważ wtedy po przejściu fazy grupowej nie miało się korzyści z zajęcia w niej wysokiego miejsca (zakwalifikowane drużyny trafiały na ten sam poziom w drabince Main Eventu).

Teraz jest tak, że im wyższe miejsce zajęło się w tej jednej wielkiej grupie 16 drużyn w trakcie drugiej fazy Playoffs, tym wyżej jest się w drabince Main Eventu.

Dokładnie jest to rozpisane na stronie http://wiki.teamliqu...ernational/2014, gdzie można też doczytać o zasadach rozstrzygania remisów przy końcówce drugiej fazy Playoffs.

Co przed nami?

Generalnie przed nami zostały dwa dni trzeciej fazy Playoffs, po której odpadną jeszcze dwie drużyny.

Zasada rozgrywania jest dość prosta. Pierwszy i drugi dzień to jednocześnie podział na dwie grupy po czteru drużyny.

W pierwszym dniu zagrają: Team Liquid, LGD Gaming, Cloud 9 i Team DK.

W drugim Titan, Newbee, NaVi i Invictus Gaming.

Wszystkie mecze tej fazy są w formacie Best of three.

Nie jest to standardowa drabinka, ponieważ jest podzielona na trzy rundy. Dla przykładu, pierwszy dzień otwiera mecz Team Liquid vs LGD Gaming - przegrany odpada z turnieju, zwycięsca przechodzi do drugiej rundy i walczy z Cloud 9. Przegrany tego meczu już nie odpada, lecz trafia do Losers/Lower Bracket Main Eventu. Zwycięsca przechodzi do ostatniej rundy i walczy o miejsce w Winners/Upper Bracket Main Eventu.

To, w którym miejscu tej drabinki znajduje się drużyna jest bezpośrednim skutkiem miejsca zajętego w drugiej fazie Playoffs. Generalnie, im słabszy wynik, tym dłuższa droga do zdobycia Aegisa : )

Trzecia faza Playoffs jest dla drużyn, które zajęły miejsca 3 do 10 w drabince drugiej fazy Playoffs.

Pierwsze dwa miejsca - Vici Gaming i EG trafiły od razu do Upper/Winners Bracket Main Eventu i od finału dzielą je tylko dwa mecze (półfinały, finały Upper/Winner Brackets i wreszcie Grand Finals TI4).

Mam nadzieję, że byłem pomocny xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lycana banują bo jest za silny, jeden z najlepszych carry obecnie w grze

Przystopuj nieco, bo zaraz wyjdzie że to "broken hero". Jego siłą jest to, że jest najlepszym carry* do solowania roshana (dlatego też banuje się go najczęściej drużynie mrocznych), a nikt nie chce patrzeć jak w 10 minucie przeciwny carry ma 1-2 lvl więcej od własnego carry. A co do jego pushowania to... jest ok, ale nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Mocy nabiera dopiero przy Necro 3, a gdy porównujemy już kto szybciej zniszczy wieżę mając core itemy to Lycan raczej przegrywa np. z Tinym.

*Ursy profesjonaliści jakoś nie lubią, nie wiem dokładnie czemu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam że tiny jest dobrym pusherem ale mówienie że lycan jest ok, to ignorancja. Jest nawet lepszym bo tiny sam nie może pushować bo go zabiją, nie ma on żadnej ucieczki. Jataman moim zdaniem mało wiesz na temat tej gry, co sam nawet przyznałeś przy ursie. Ursa jest kontrowany przez force staffa, nawet w pubach nim nie graja bo za słaby jest.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, że trzeba się tak stopować z oceną Lycana.

Fakt, że bohater sam potrafi zrobić Roshana (z Vlads, które w linii ma bardzo szybko), to tylko drobne udogodnienie.

Postać to first ban/first pick materiał, bo cała jego moc to nieuchwytność i absurdalna zdolność do zjadania baraków. Kiedy przeciwnik ma dobry draft, gra kończy się na ciuciubabce, gdzie 4 opóźnia push przeciwnego teamu, a Lycan w pół minuty sprząta całą linię wież i baraków. A kiedy chcą go złapać, odpala swoje ulti i znika. Nie daj też, żeby dorobił się tego Necro 3 i BKB, wtedy już nie ma go kompletnie jak zatrzymać.

Nie należy zapominać o jego skillu Howl, który daje bonusowe obrażenia całej drużynie i summonom. Kiedyś grałem pub, a że była to droga A do Z, to wybrałem Lycana. Tak się złożyło, że wrzuciło mnie do gry z czteroosobowym party. Po chwili zastanowienia wybrali Dragon Knighta, Vengful Spirit, Chena i Natures Prophetę. Co by się nie rozpisywać, gra skończyła się w 23 minuty. Każda wieża padała po kilku sekundach, bo siła naszego pushu była nieograniczona (moje wilki, creepy Chena, Treanty Prophety, rightclick Dragon Knighta i wszystko wzmocnione przez Howl i aurę Vengful Spirit . Jeden z najlepszych pubów, jakie grałem xD (w sensie spontanicznego draftu, który definiuje strategię i jej wykonanie w praktyce ; )

Porównałeś Lycana do Tonego, ale to też średnio trafnie. Tiny do split pushu potrzebuje Wispa i/lub mnóstwo farmy. Lycan jest aktywny duużo wcześniej.

(ups, fejron mnie uprzedził, trudno ; )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...