Skocz do zawartości

Crysis (seria)


Polecane posty

(...) Do tego jeszcze ta historia z tym całym DX10...Którego można odpalić na DX9c przy odrobinie inwencji twórczej. Co świadczy dobitnie, że DX10 i Vista to nie potrzeba ściema wymyślona przez M$.

Też tak sądzę.. jak przeczytałem ten artykuł to normalnie załamka... coo oni kombinują. Ale i tak nic nie przebije tego, że niby Halo2 wymaga DX10.. rozumiem, że to b.grywalna gra.. ale dość.. hmm.. brzydka :P - już wtedy było wiadomo, że ten DX10 to coś dziwnego. Widać CZAS dx10 jeszcze nie nadszedł.

Jakby jeszcze tego było mało to chłopaki z Nvision.pl znacznie przyspieszyli demko. Dziwne zabiegi twórców?

Zapomniałeś dodać, że to znaczne przyśpieszenie demka dotyczy GeForców serii 8xxx.

Niestety Crysis będzie miał ciężkie życie w obliczu takich gierek jak UT3, CoD4, GoW, Bioschock, Timeshift czy OrangeB. To wyjątkowo ciężki okres. Mimo wszystko życzę temu tytułowi jak najlepiej.

Ja tak już od dawna czułem. Owszem Crysis w full detalach prezentuje sie cudownie - tyle tylko, że chyba większość jednak w tych detalach go nie odpali. Bo poza grafiką jest to normalny FPS -> owszem całkiem przyjemny, ale na pewno nie deklasujący ww. rywali.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź
Ja tak już od dawna czułem. Owszem Crysis w full detalach prezentuje się cudownie - tyle tylko że chyba większość jednak w tych detalach go nie odpali. Bo poza grafiką jest to normalny FPS -> owszem całkiem przyjemny, ale niedeklasujący ww. rywali.

Dokładnie grafa jest cudowna...Ale poza tym ciężko znaleźć coś co by potwierdzało wyjątkowość tej gry. To co dwa lata temu zachwycało w FC dziś już tak nie błyszczy...Mowa o olbrzymich mapach itd. Za mało nowości w tej grze. Wracając do grafy jak patrzę na takiego UT3 i to co wyprawia jego silnik graficzny na relatywnie słabszych maszynach...To muszę stwierdzić, że cryengine 2 też chyba nie wyszedł tak jak powinien. Ja rozumiem, że bajery potrzebują maszyny...Ale żeby na CD i 8800GTX były problemy jest chyba wielką przesadą. Pamiętam jak w FC mogłem zagrać na takim A3000 R9700pro ciesząc się pełnią możliwości graficznych i to w rozdziałce sporo wyższej niż 1024x768...A tu można o takich trybach zapomnieć. A technologia UT3 coraz bliżej w postaci Gears of War, który to klimę będzie miał rewelacyjną...W połączeniu z dobrą optymalizacją (silnik UT3 ją ma) może Crysisowi ostro zaszkodzić

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zmieniać coś co jest znakomite ? W Crysisie gameplay jest typowo FarCry'owy, rewolucja jest technologiczna. Ciekawe jak będą wyglądały etapy lodowe swoją drogą... W Crysisie jest ciekawy nanosuit, co otwiera masę możliwości, świetne AI wroga i wszystko to, co świetny FPS powinien mieć. Ocenić będziemy mogli dopiero po pełnej wersji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zmieniać coś co jest znakomite ? W Crysisie gameplay jest typowo FarCry'owy, rewolucja jest technologiczna. Ciekawe jak będą wyglądały etapy lodowe swoją drogą... W Crysisie jest ciekawy nanosuit, co otwiera masę możliwości, świetne AI wroga i wszystko to, co świetny FPS powinien mieć. Ocenić będziemy mogli dopiero po pełnej wersji.

No i racja - poza grafiką cóż rewolucyjnego można wymyślić w tego typu grach.

A co jeśli ktoś nie może sobie pozwolić na włączenie wszystkich bajerków graficznych? Dostanie właśnie powtórkę z far cry + mix z innych gier (np Aliens vs. Predator <- kamuflaż i te sprawy)

Ja nie twierdzę, że gra jest słaba. Wręcz przeciwnie, ale no hola... o rewolucji nie ma mowy. Jak do tej pory :)

Faktycznie o etapach lodowych też można było się nasłuchać. Odpryski z trafionych drzew raniące przeciwników itd.. No zobaczymy. Całość fajnie wygląda, ale chyba poczeka do okolic świąt kiedy to wymienię sobie procka na c2d e6550 + parę zmian.. Wtedy może GeForce7900 pociągnie całość na medium (a raczej shader detail na medium, bo reszta zbytniego wpływu nie ma) - i poczuję tą "rewolucję" tak jak to planowali twórcy :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbekbear. A na jakich ustawieniach łazi płynnie i komfortowo Tobie. Chodzi mi oczywiście o te jak najbardziej maksymalne. Bo na sprzęcie da się to nawet odpalić ze wszystkim na maksa. No ale wtedy gorzej z płynnością.

------------------------------------------

No dobra. Ja to w sumie mam poustawiane na High, zmniejszyłem te shadery na medium, antyaliasing wyłączony i rozdziałka ta sama co Quba ustawił.

No i w sumie komp wykonuje swoją normę. Jest co podziwiać i myślę, że można jeszcze się pobawić opcjami i podwyższyć jakieś, te co mi zostały.

Grafa fenomenalna. Moja karta graficzna też (za taką cenę :-O).

Jeszcze nie przeszedłem etapu, bo w takim czymś to ja mogę i 2 godziny siedzieć i podziwiać.

Myślałem, że cały etap będzie w mroku, a tu nagle ujrzałem wschód słońca i sobie przypomniałem o dobowych zmianach zaimplementowanych w gierce.

Jak się wyjdzie z tego mroku lasu na otwartą przestrzeń plaż to dopiero jest radość.

Mamy te bronie, a jak sie skończą to zabawę możliwościami oferowanymi przez nanosuit.

To tyle na teraz.

Na razie gram na poziomie najłatwiejszym, żeby sie z tym wszystkim oswoić, ale mówię Wam. Wróg jest dość bystry (oprócz tego incydentu ze wskoczeniem na motorówę).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zmieniać coś co jest znakomite? W Crysisie gameplay jest typowo FarCry'owy, rewolucja jest technologiczna.

Podobnie jak AdeKK również jestem tego zdania. Rzeczywiście tak jest i mi to odpowiada ponieważ jestem fanem FarCry'a. Ale nazywanie rewolucji graficznej mianem rewolucji jako całość jest również nie na miejscu. Że będzie to niewątpliwy hit - zgoda. Ale rewolucja? Zresztą wstrzymam się z końcowymi wnioskami do premiery...Wszak gierka może mnie jeszcze zachwycić. Cóż poczekamy zobaczymy.

@Martin

Działanie zależy głównie od grafy...Np GF7900GS średnio się spisuję podczas gdy seria 1950 już sobie radzi bardzo przyzwoicie. IMO najbardziej mogą być zawiedzeni gracze posiadający 8800.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Martin - płynnie chodzi mi na 1280/1024 bez AA wszystko Very High (tak, "vistowo-directx10-owe ustawienia"), shadery na low; albo 1024/768 bez AA wszystko Very High, shadery na medium. Nie mierzyłem FPSów, ale tak na oko to ze 20 jest.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Very High to są tak zablokowane i to są te "vistowo-directx10-owe ustawienia". Trzeba tam jakiś plik zmodyfikować.

Jak se włączyłem te shadery na high oraz rozdziałkę na maksa plus AA to trochę spowolniło, chociaż nie jestem takim estetą, żeby wypunktować jakieś różnice w obrazie w porównaniu z brakiem włączonych tych opcji.

Czym się różnią te Very High od High, bo jeśli Ci płynie chodzi to chyba tak dużo pamięci nie zużywają. Najwięcej idzie na to AA i shadery.

Działanie zależy głównie od grafy...Np GF7900GS średnio się spisuję podczas gdy seria 1950 już sobie radzi bardzo przyzwoicie. IMO najbardziej mogą być zawiedzeni gracze posiadający 8800.

W czym się to objawia odnośnie dla 8800 i jak wygląda te średniospisujace się 7900.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się robi, żeby odblokować te opcje graficzne "very high"?

A tak w sumie to grafa jest olśniewająca i nie jestem takim estetą, żeby wyłapywać jeszcze jakieś dodatkowe zmiany związane z shaderami i tym całym AA (co to właściwie robi?).

A jak masz z teksturami, bo mi jakoś się ustawiają na "custom", nawet jeśli zmienię je na high i wcisnę "Apply".

Co do rozdziałki to również dla mnie przy całym bogactwie świata Crysisa jakoś nie robi wizualnej różnicy między najwyższą, a 1024/768.

Dostrzegam różnice tylko w płynności.

-------------------------------------------

Dodam jeszcze, że wyspa tętni życiem. Na niebie mewy, po lądzie biegają żółwie, kraby i inne ptactwo. W oceanie są jakieś ryby?

A co do dema. To czy ta mapa jest czymś ograniczona? No bo są te markery na mapie dotyczące celów, ale jest też jakaś droga i jakbym nie rozwalił wozu to by się można było przejechać. W oddali jest jakaś motorówka i statek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się roi, żeby odblokować te opcje graficzne "very high"?

W tym temacie masz wszystko opisane:

http://nvision.pl/forum/index.php?showtopi...572&st=2300

Co do różnicy pomiędzy very a samym high to nie jest ona aż tak duża.

W czym sie to objawia odnośnie dla 8800...

8800 po prostu jak na kartę z high-endu ma delikatnie mówiąc trochę słabe wyniki w tej gierce...Na tym forum do którego dałem link kolesie starają się z tym walczyć. Jeśli chodzi o radka to mile zaskakuje wydajnością natomiast 7900GS już nie. Chodziło mi o stosunek wydajności do ceny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,wyspa ma ograniczenia. Gdy wypłyniemy poza "obszar demowy" gra nas po prostu usmierca,tzn.wystrzeliwane są w nas rakiety z korańskich niszczycieli wokół :roll:

A różnica w rozdzielczości-jeśli grasz na mniejszej niż natywna monitora,widać wyraźne ząbki na obiektach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,wyspa ma ograniczenia. Gdy wypłyniemy poza "obszar demowy" gra nas po prostu usmierca,tzn.wystrzeliwane są w nas rakiety z korańskich niszczycieli wokół Rolling Eyes

Tak się domyślałem, jaka jest rola tych statków w oddali.

A różnica w rozdzielczości-jeśli grasz na mniejszej niż natywna monitora,widać wyraźne ząbki na obiektach.

Fakt. A te AA i shadery to wizualnie jakie diametralne różnice powodują.

-----------------------------------------

Te motorówki to działają na zasadzie Gun Boat z Command&Conquer. Sieją ogniem na pewnym zasięgu, a tak to nic ich nie obchodzi. Załoga na plażę nie wyskoczy. Jak się wskoczy to sternik dalje niewzruszony siedzi, a koleś z KMem ma ograniczoną manewrowość i do tyłu odwrócić się nie może. I co oni by mieli zrobić? Jak się kieruje łódką to można tylko nacisnąć F i wpadamy do wody.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli motorówki miały by takie ograniczenia...To IMO byłby to krok wstecz względem FC. W FC motorówki spełniały całkiem nieźle swą role więc wątpliwe jest ograniczenie ich funkcji w Crysis. Zresztą mój przedmówca rozwiał właśnie wątpliwości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. A te AA i shadery to wizualnie jakie diametralne różnice powodują.

Shadery odpowiadaja za modelowanie oswietlenia i cieniowania obiektow. Dziela sie na dwa rodzaje:

Pixel shader- odpowiada za liczenie koloru pikseli

Vertex shader- odpowiada za liczenie położenia wierzchołków wielokątów w przestrzeni.

DX10 zamiast dzielenia shaderow na te dwa rodzaje, oferuje mozliwosc przydzielenia tych zadan jednemu programowi "w locie" czyli to co w danym momencie jest potrzebne- tak zwany streaming.

AA czyli antyaliasing to stopniowane wygladzanie krawedzi. Bez AA masz bardzo widoczne ząbki na krawedziach a im lepszy AA tym zabkow mniej.

Zarowno AA jaki shadery maja ogromny wplyw na jakosc grafiki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura! Zdarzyło mi się, że zabiłem kolesia obsługującego działko, kierujący łodzią od razu pognał do brzegu, wyskoczył z łódki i zaczął do mnie strzelać z broni ręcznej!

No bo jak ja wskoczyłem na łódź to szybo jakoś zabijałem załogantów i nie mieli okazji zaprezentować swojej reakcji.

A co oni robią jak się wskoczy na tą łódź i się nic z nimi nie robi tylko siedzi między nimi?

----------------------------------------

Bardzo ciekawa była sytuacja, jak podjeżdżałem do postu koreańskiego wozem i z daleka wyskoczył koleś na drogę. Nie widział dokładnie kto siedzi za kółkiem, więc zaczął zachęcająco machać ręką, a wtedy się rozpędziłem i biedak miał przez kilka sekund świadomość pomyłki...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem wskakiwać na łódź, ale podobno niestety nie reagują...

Ja miałem inną ciekawą sytuację, w której nastąpiła świetna reakcja gościa - podszedłem mu prawie pod sam nos w trybie "Cloak Mode". Popatrzył się mniej więcej w tym kierunku, z którego nadchodziłem, a gdy się nagle pojawiłem, zrobił wielkie oczy, powiedział "What the..." i urwał, cofnął się troszkę i zaczął strzelać. Bardzo mi się to spodobało.

A wracając do rewolucji w Crysisie - była wcześniej gra, w której wrogowie tak świetnie reagowali na zaistniałą sytuację, można było podnieść każdy przedmiot i dowolnie go użyć, a drzewka można było ścinać ołowiem ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do rewolucji w Crysisie - była wcześniej gra, w której wrogowie tak świetnie reagowali na zaistniałą sytuację, można było podnieść każdy przedmiot i dowolnie go użyć, a drzewka można było ścinać ołowiem?

Hmm...Te rzeczy, które wymieniłeś składają się na Al, silnik graficzny i fizykę . Nikt nie neguje, że Crysis to technologiczny wypas...Co więcej to będzie hit. Ale rewolucji w tej grze jako całości nadal nie widzę owszem rozgrywka jest bardzo dobra ale relatywnie niewiele wnosi świeżości...Jest już kilka fps'ów, które mogą w tej kwestii z powodzeniem konkurować. Zresztą poczekajmy na końcowy efekt pracy wtedy zobaczymy jaki klimat ma gra jako całość...Po samym demku trudno jest oceniać grę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,wyspa ma ograniczenia. Gdy wypłyniemy poza "obszar demowy" gra nas po prostu usmierca,tzn.wystrzeliwane są w nas rakiety z korańskich niszczycieli wokół :roll:

W jakiś sposób trzeba graczowi uniemożliwić opuszczenie wyspy. W Far Cry niespodziewanie pojawiał się helikopter, który nas zabijał tutaj zastosowano nieco inne rozwiązanie, które IMO jest do przyjęcia.

Demko mi się bardzo spodobało. Korzystanie z właściwości kombinezonu jest dziecinnie łatwe i daje wiele frajdy. Fakt nie jest to żadna rewolucja (od dawna przestałem wierzyć, że jakiś FPS jest w stanie wprowadzić rewolucyjne zmiany), ale gra wygląda pięknie i jest bardzo grywalna. Tego od niej oczekiwałem i się nie zawiodłem :) .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle czytam o tej rewolucji w waszych postach. Ludzie! Jakby rewolucje były ciągle to by na nikim nie wywierały wrażeń. Jak się eksploatuje dość długo jakiś gatunek medialny to ciężko być innowacyjnym. pomysły są po części czerpane z "życia codziennego", a ono też po jakimś czasie obojętnieje.

Dla mnie wystarczy, jeśli sprawdzona forma zostanie treściwie wykorzystana.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty pierd....

jakiego"życia codziennego", właśnie te rewolucje mają na celu osiągnięcie tego poziomu, życia codziennego, by cichcem spowodować prawdziwą rewolucję

taką, od której spadną ci kapcie i nie tylko,

to co ty nazywasz rewolucją

to dopiero początek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty pierd....

jakiego"życia codziennego", właśnie te rewolucje mają na celu osiągnięcie tego poziomu, życia codziennego, by cichcem spowodować prawdziwą rewolucję

taką, od której spadną ci kapcie i nie tylko,

to co ty nazywasz rewolucją

to dopiero początek

Mozsz sprecyzowac ten " niekontrolowany potok myslowy"? :shock:

:P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawa grafiki to tylko ewolucja, a diametralne zmiany w sposobie rozgrywki to rewolucja. To co było w demie niczym się nie różniło od takiego "Chrome", no bo też idziemy do punku A potem do A' następnie do B i B'. Rozwalamy resistance na drodze i wciskamy jakiś guzik.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...