MatthewPL Posted January 25, 2011 Report Share Posted January 25, 2011 Więc mam taki program na zaliczenie, jeszcze nie sprawdzony. Ogólnie wszystko co ma być to chyba jest, tylko poprawiłbym w nim parę rzeczy a nie wiem za bardzo jak. Po pierwsze, nie ma mowy o użyciu tablic. Wcześniej trzeba stworzyć plik z zawartością. Jedna rzecz to: jak wczytuję plik gdzie każda liczba, litera lub słowo jest w oddzielnej linijce to przy wypisywaniu liczb zostają puste linie tam gdzie były litery. Niby ok, ale trochę brzydko wygląda i nie wiem jak to zlikwidować. Wydaje mi się, że problem tkwi w sposobie, który rozwiązuje problem i nie jest on chyba najlepszy bo jeśli w pliku będzie liczba zapisana w postaci 1e3, to e zostanie pominięte (chyba, że zrobię wyjątek). Da radę coś z tym zrobić czy muszę pisać od nowa innym sposobem? Jestem początkujący, a ktoś zaawansowany pewnie poradziłby sobie bez problemu. //--------------------------------------------------------------------------- #include <vcl.h> //w Dev-C++ jest blad w tym miejscu (?), usunac #pragma hdrstop #include <conio.h> #include <iostream.h> #include <fstream.h> //--------------------------------------------------------------------------- #pragma argsused void zapis() { //zapisanie liczb rzeczywistych z pliku do nowego pliku char liczba; ofstream zapis; ifstream odczyt; odczyt.open("plik.txt",ios::in); //plik z zawartoscia, musi byc przed uruchomieniem zapis.open("liczby.txt",ios::out); //plik, w ktorym sa zapisywane liczby while ((liczba=odczyt.get())!=EOF) //dopoki wczytywany znak nie jest znakiem konca pliku { if ((liczba>=48) && (liczba<=57) || (liczba==46) || (liczba==45) || (liczba==32) || (liczba==10)) //jesli kod ASCII znaku jest kodem cyfry, -, ., spacji lub entera zapis<<liczba; //zapisanie do pliku } odczyt.close(); zapis.close(); } void odczyt() { //odczyt z pliku i wybranie liczb rzeczywistych char liczba1, liczba2; ofstream zapis; ifstream odczyt1,odczyt2; odczyt1.open("plik.txt",ios::in); //do odczytania