RPG idealny?
Jaka powinna być idealna gra RPG? Jakie powinna mieć cechy? Co powinna zawierać?
- duży, ciekawy, zróżnicowany świat
- interesującą, wielowątkową fabułę z nieprzewidzianymi zwrotami akcji i sporo zadań pobocznych, również ciekawych i przejmujących
- ciekawego głównego bohatera i postacie drugo- i trzecioplanowe
- duży wybór oręża, pancerzy (hełmów, zbroi, tarcz)
- ciekawe czary/moce
- rozbudowany rozwój bohatera, który nie pozawala się specjalizować w każdej dziedzinie
- dużo czynności, które można robić poza głównym wątkiem (np. walka na arenie, śledztwo, poszukiwanie skarbów, wizyta w domu publicznym, gotowanie, kucie broni itd.)
- kontynuację, w której bohater nie traci pamięci
- coś, co umożliwia szybsze podróżowanie po tym dużym świecie (np. koń, łódź, teleporty), ale bez przymusu korzystania z tego
- KLIMAT
- ciekawe dialogi
- to "coś"
- normalne animacje (puszczam oczko do słynnego "księżycowego skoku*)
- wymagającą chociaż trochę finezji walkę** i dobrze zbalansowany poziom trudności
Jeśli coś jeszcze wymyślę, to dopiszę. Wy też dopisujcie w komentarzach cechy idealnego RPG. Odwołując się do klimatu, to w takim Gothicu III gdy zbliżała się noc, starałem się znaleźć jakieś obozowisko, albo pustą jaskinię, by bezpiecznie spędzić noc. Niestety robiłem to tylko dlatego, ze mam zbyt bujną wyobraźnię i w nocy wcale nie jest trudniej na bezdrożach niż w dzień... Dobrze by też było, gdyby to co napisane w instrukcji (że zwykły człowiek na pustynie bez wody nie może przeżyć dłużej niż jeden dzień - jakoś tak to było), było prawdziwe.
Swoją drogą, to cechy wypisane powyżej przypominają mi jak nic serię Gothic i grę Risen.
* Ile razy dzięki niemu nie spadłem w przepaść...
** W Gothicu 3 walczyłem trzymając jedną ręką myszkę, a drugą jedząc obiad.
7 komentarzy
Rekomendowane komentarze