Stworzenie gry. Przemyślenia newbie-programisty. Żale i bóle.
Stworzenie gry. Przemyślenia newbie-programisty. Żale i bóle.
Od dłuższego czasu przymierzam się do napisania gry w C++ ale zawsze w jakieś fazie tworzenia brakuje mi zachęty ;P zapewne stawiam sobie za wysoki mur w postaci gry RPG z wymarzonym systemem dupereli i nic z tego nie wychodzi... pewnie powinieniem zacząć od klasycznego snejka albo kółka i krzyżyk... niestety motywacja kończy się tuż po uruchomieniu IDE i wtedy zaczynają się przemyślenia: "ale przecież snejka już dawno zrobili. Po co klepać to samo. Może jeszcze mam kalkulator napisać w C++??". Za snejka i tetrisa nie mam zamiaru się brać bo...... nikt w niego nie zagra, a ukończony projekt wraz z skompilowanym .exekiem umrze jak dinozaur w czeluściach mojego dysku twardego. Mógłbym obrać łatwiejszą ścieżkę i stworzyć grę w popularnym "Gamemaker" ale gryzło by mnie sumienie. Skrycie marzy mi się napisanie prostego space shootera, gdzie nasz kosmiczny wehikuł widzimy z lotu ptaka i kierując nim rozwalamy pociskami marsjański złom... na koniec doszłaby jeszcze fabuła i prymitywne upgrady naszego kosmicznego myśliwca... :@ "Lepsze to niż snejk."
A teraz uwaga... zaraz zobaczycie screena z mojego największego osiągnięcia w dziedzinie gamedevu...
<scroll down>
<... już prawie, jeszcze kilka ruchów scrollem >
- niesamowite rpg, AAA game
- fog of war
- soczysta grafika
Tadamm......!!!!!!!!
3 komentarze
Rekomendowane komentarze