Skocz do zawartości

Ravenholm

  • wpisy
    5
  • komentarzy
    82
  • wyświetleń
    7746

Half Life Mods #2 - Triage (Part One)


emqi

1181 wyświetleń

2013013000001y.jpg

Reckę może zacznę niecodziennie, od takiej refleksji, która mnie naszła gdy sprawdzałem w Tłumaczu Google (słownik nie dał rady), co do kija ciężkiego znaczy Triage. I doszedłem do wniosku, że Anglicy mają jedwabiste sposoby na skrócenie rozbudowanych znaczeń*.

Ale przejdżmy do rzeczy. Fabuła kryjąca się za Triage (a właściwie za jej pierwszą częścią) jest dość banalna, choć jest ciekawie poprowadzona. Otóż kierujemy anonimowym obywatelem X (to moja, nie autorów inwencja twórcza). Gra rozpoczyna się od flashbacka, w którym bohater pewnego dnia wraz z kumplem ze studii odwiedza lokalne jeziorko w celu poćwiczenia strzelania do kaczek (argh, kłusownicy tongue_prosty.gif), czy innego tam ptactwa (korzystamy ze strzelby bardzo ładnie przemodelowanej, szkoda, że nie jest dostępna później). Sekwencja kończy się pojawieniem uszkodzonej kanonierki niebezpiecznie szybko zbliżającej się do naszego herosa lotem opadającym. Bohater obrywa w głowę i pozostaje zdany na przyjaciela, który osłania go od nacierających Vortigauntów (walić niezgodność z kanonem bo w 100% i tak znają go tylko totalne nołlajfy i skończeni fanboje tacy jak ja). To ta ciekawsza część fabuły, reszta to totalny gruntfest. Ale jeden z takich, który przypadł mi do gustu.

2013013000002.jpg

A to za sprawą wprowadzonej mechaniki. Bohater to nie Freeman uzbrojony w kombinezon HEV, jest wrażliwy na ostrzał i może (na wzór współczasnych FPSów) mieć przy sobie tylko jedną broń, główną, pistolet, łom i granaty. Skoro już jesteśmy przy broni sprawa ma się całkiem ciekawie. Autorzy oddali nam do dyspozycji shotguna, smg, rewolwer i Overwatch Rifle (znane z oryginału) oraz dwa pistolety i? kałasza. Tego ostatniego od momentu znalezienia nie zmieniłem ani na chwilę jest wręcz przedobrzony. Zatrzymam się też przy mechanizmie strzelania. W oryginale jedynie Freeman i niektórzy przeciwnicy (Overwatch) mogli używać alternatywnych ataków broni ? zgodnie z tym nie są dla nas dostępne. Autorzy dodali jednak możliwość? przycelowania do każdej broni. Osobiście, gdyby Valve dodało taką opcję do Half Life?a 3 (I want to believe?), tego bym nie przeżył, bo dla mnie to cecha charakterystyczna serii, ale tu sprawdza się nieźle.

2013013000011.jpg

Twórcy chwalili się dopracowaną AI sojuszników i wrogów, którzy nauczyli się korzystać z osłon i używać ognia zaporowego, ale podczas rozgrywki tego nie zauważyłem. Zombi również pozostały tak głupie jak były. Trochę boli brak cięższych maszyn, z których w grze występują tylko helikopter (niszczony przez kompana gracza) oraz wóz opancerzony.

2013013000020.jpg

Teraz słówko o lokacjach. O ile jeszcze wnętrza, podziemia, kanały trzymają poziom, to plenery stricte miastowe ssą? Ulice ograniczają się do a) drogi; b) pierwszej linii budynków c) przeraźliwej pustki. Rzuca się to w oczy podczas paru momentów, bo pustka jest naprawdę niezręczna. Zupełnie nie czuć, że akcja gry rozgrywa się w znanym z oryginału City 17 (jedyną poszlaką jest majacząca niedaleko Cytadela).

2013013100002f.jpg

Reasumując mimo drobnych bugów i paru niedopracowań, nieistniejącej fabule przy Triage?u bawiłem się całkiem nieźle, miło jest spojrzeć na Powstanie okiem jednego z mieszkańców (choć w grze pojawia się ich tak absurdalna ilość, że problemem nie byłoby wywołanie i dwóch powstań). To gruntfest, ale zrobiony umiejętnie i czuć, że autorzy czerpali wzór z możnych świata FPS, a modowi wyszło to na dobre. Ah, byłbym zapomniał. Bohater cierpi na tajemniczą dolegliwość (zatwardzenie?), która sprawia, że piekielnie wolno porusza się, w bok, a jeśli robi to kucając mógłby w ogóle się nie ruszać. To na pewno sprawka Combinatu?

*Mam teraz pewność, że choć połowa z was sprawdziła teraz w Google co znaczy to słowo.

2013013100023.jpg

Notka od autora:

Following the destruction of Nova Prospekt, Gordon Freeman has abruptly disappeared and is presumed dead. The city has no hero and morale is low. The fate of City 17 now rests on the resistance fighters. You are Matthew, a citizen who lost his family and home during the invasion. After barely escaping with your life when the police raid your apartment, you are recruited into the resistance and must prove yourself on the wartorn streets of City 17. Triage shows the darker, grittier side of the conflict between the combine and the resistance from the perspective of a common citizen. Witness the horrors of the combine-human war and the devastating toll it takes on both sides.Triage is an expansion to Half-Life 2's single player experience. New weapons, upgraded AI, large scale firefights and a mature story are only a few things to look forward to in this mod. The mod takes place after Gordon Freeman's teleporter malfunction in Nova Prospekt, causing him to disappear for a week. Triage tells the story about the turn of events allowing the resistance to regain control of City 17 in his absence.

Features include:

A whole new high quality campaign, with new characters, locations and a storyline set within the HL2 universe.

Completely rebalanced explosive and tactical combat

Tougher, smarter NPCs who take cover and use advanced tactics such as bounding overwatch and suppressive fire.

Updated graphics and audio for a more realistic cinematic experience

Tekst notki od autora

Technikalia:

Do uruchomienia dodatku wymagany jest: HL2:EP2

Tytuł: Triage (part one)

Data publikacji: 09.01.2013

Autor: Half Life 2 Triage team

Strona domowa: http://www.moddb.com/mods/triage (modDB)

Nazwa Pliku: triage.zip

Rozmiar: 576MB

Download: http://www.moddb.com...s/triage-part-1

Ocena: 7/10

Plusy:

+wiele nowości

+zakończenie mnie zaskoczyło (czekam na część drugą)

+jeden z najprzyjemniejszych gruntfestów

+podrasowana grafika podbita miejscami cel-shadingiem

+ciekawie poprowadzona fabuła?

Wady:

- szkoda, że szczątkowa

- mimo wszystko to gruntfest

- pustawo w tym mieście

- absurdalna liczba sojuszników

- drobne bugi i niedoróbki

- miejscami jest ciemno jak w chacie u murzyna, a latarki brak

----------------------------------------------------------------------------------------------

Więcej ? Nie zapomnijcie odwiedzić strony grinder74.com - największego polskiego portalu o modyfikacjach do serii Half Life.

Sam chcesz napisać reckę moda ? Nie ma sprawy, wyślij maila do grindera - na adres grinder@o2.pl, nie czekaj, każdy ma szansę się wykazać wink_prosty.gif

Jeśli ktoś chce pooglądać więcej screenów z Shadow Over Innsmouth, na portalu ukazała się recenzja z większą ich ilością - http://www.grinder74...-innsmouth-ep2/

Piszcie w komentarzach, jeśli popełniam jakieś błędy lub coś Wam się nie podoba (np. moje suchary) wink_prosty.gif

6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Ja nie wiem czemu, ale Half-Life to jedyna gra, w którą nie mogę grać.

Po około godzinie za każdym razem jak w nią grałem to zaczynała mnie tak ciężko boleć głowa jak nigdy.

Nigdy więcej przy żadnym innym tytule tak nie miałem i wciąż nie mam.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...