Skocz do zawartości

Lordowski Blog

  • wpisy
    4
  • komentarzy
    29
  • wyświetleń
    8742

TES V: Skyrim- garść informacji


LordRahl

2539 wyświetleń

15861.2.jpg

Ze względu na zbliżającą się premierę The elder scrolls: Skyrim, a także na małe zainteresowanie Cd-action tą produkcją, podzielę się z Wami moimi dotychczasowymi informacjami i spostrzeżeniami dotyczącymi TES-a V

Źródłem informacji jest w strona Polski Serwis The Elder Schrolls: Skyrim oraz masa przecieków.

Dark elf rulez!

Skyrim%20Races.JPG

Ilość, konfiguracja, zalety i wady klas pozostały niezmienne, nie potwierdziły się także pogłoski jakoby o tajemniczy Falmerzy(którzy to mieli być zepsutymi do szpiku kości istotami zamieszkującymi najgłębsze zakamarki Skyrim, z wyglądu przypominające nieco gobliny noszące hełmy w kształcie pajęczych łbów) mieli zostać kolejną rasą, może to i dobrze?

Zastanawia mnie czy wzmianka o Argonianach

CYTAT "Podróż do Skyrim stanowi dla nich straszne przeżycie - nie dość, że po opuszczeniu Argonii słabnie więź, jaka łączy ich z drzewami Hist, to jeszcze jako istoty zmiennocieplne mają spore problemy z utrzymaniem odpowiedniej ciepłoty ciała."

Ciekawe czy to będzie to miało odzwierciedlenie w rozgrywce czy to tylko taki "chwyt".

powrót do przyszłości czyli inspiracja falloutem

W Skyrim wprowadzono rozwiązanie doskonale sprawdzające się w

Fallout3 czyli perki. Poprawiają one zdolności wspomagają um. i są przypisane do specjalizacji naszego herosa czyli do SIŁY, MAGII i SPRYTU.

Niepokoi mnie, że perki są zdecydowanie za dobre!!

Pozwalają Zwiększają pojemność plecaka o 100 jednostek, dają 99% szans na okradzenie śpiącego lub 10% szans na uderzenie krytyczne z broni dwuręcznej(10% sic!).

Warto także dodać, że nastąpi rozróżnienie na broń jedno i dwuręczna(szkoda, że nie na długie i krótkie).

Skyrim-3.jpg

Fight for your rights...

W sumie warto rozwinąć temat broni i walki gdyż to na niej przyjdzie nam spędzić większość czasu.

Do dyspozycji dostaniemy miecze jedno/dwuręczne, topory jedno/dwuręczne, buławy, pochodnie, czary ofensywne(ZMIANY!, ale o tym później),

oraz oczywiście łuki(znów zabraknie moich ukochanym włóczni oraz kuszy:/), których użytkowanie stanie się bardziej realistyczne i efektowne(dłużej naciąga się cięciwę, lecz w opozycji do Obliviona strzał w głowę zabija wrogich humanoidów).

Małą rewolucją jest możliwość walki dwiema broniami jednocześnie(jednoręcznymi oczywiście, a nie niczym barb z Diablo z dwoma dwuręcznymi).

otwiera to masę możliwości łączenia broni obuchowych, mieczów, sztyletów,a nawet pochodni, przy pomocy której podpalamy oponentów(trochę nierealistyczne no, ale cóż).

Jednak coś za coś mając zajęte obie ręce broniami nie można parować ciosów, co sprawia, że jest to opcja dla "ofensywnych" graczy.

Skyrim-Bosmer.jpg

W skyrim skończą się znane z Obliviona taktyki typu atak-ucieczka(cofanie się jest dużo wolniejsze), chowanie się za tarcza i czekanie na dogodny moment do kontry(aby zablokować uderzenie trzeba wcisnąć odpowiedni klawisz, jego wciśniecie spowoduje cios tarczą),

zlikwidowano także możliwość atakowania podczas skoku.

Gra otrzyma znaczek PEGI +18 zapewne ze względu na brutalność starć, potężne ciosy i krwawe finishery, których efektowność częstotliwość i skuteczność zależy od wyżej wspomnianych perków.

Zaciekawiła mnie także informacja o możliwości wygenerowania przez grę NPC o podobnych um.i ekwipunku, co będzie pretekstem do pojedynku!

...and for equipment

Pisząc o broniach nie można zapominać o drugiej stronie medalu, a mianowicie o pancerzach.

Mówić wprost jestem zawiedziony i niemile zaskoczony, ponieważ zbroje są JEDNOCZĘŚCIOWE(sic!), to naprawdę wprawiło mnie w osłupienie, choć tłumaczenia, że w ten sposób zbroje będą wyglądały ładnie, będą bardziej dopracowane,

a przede wszystkim gra będzie mogła wygenerować więcej npc(w zbrojach oczywiście[czyżby jakieś bitwy?]), wydaje się całkiem sensowne.

Sądzę, że hełmy i tarcze będzie można zbierać osobno, ale to moje przypuszczenie, nie potwierdzone żadną wzmianką.

Elder-Scrolls-5-Skyrim-Trailer-Screensho

zainwestuj we mnie kochanie!

Walka to najlepszy, choć nie jedyny sposób na rozwiązywanie konfliktów co pokazują zadania poboczne, które ze względu na jednotorowość fabuły są wielowątkowe i według zapewnień twórców bardziej ciekawe i ekscytujące niż w Oblivionie.To one będą decydowały twojej sławie i reputacji, na którą wpłynie także dołączenie do Gidli(tu standardowo Wojownicy, magowie, złodzieje, mroczne bractwo oraz parę pomniejszych jak rebelianci czy tarczownicy). Zadania przytrafiające się graczowi będą niemal losowe dzięki Radiant Story jego działanie widać na poniższym przykładzie:

CYTAT

"Porwanie dziecka jakiegoś NPCa. Gdy gracz wkroczy do miasta, system sprawdzi, z którym bohaterem niezależnym ma przyjazne stosunki i sprawi, że ten podejdzie do nas i opowie o porwaniu swojej pociechy (którą mogliśmy wcześniej spotkać). W tym czasie wybrana zostanie jakaś pobliska jaskinia, której zawartość zostanie dostosowana do naszego poziomu."

Gra pozwoli na dużo lepszą interakcję z NPC, co pozwoli nam zapraszać ich na łowy, kupować od nich domy, inwestować w ich sklepy a nawet zawierać małżeństwa(współmałżonek pomoże ci w walce oraz będzie niósł część twojego eq, lecz o jakichś scenach intymnych możemy zapomnieć!

z9461084X,The-Elder-Scrolls-V--Skyrim.jp

dance with dragons

Przejdźmy do tego co kochamy w fantasy najbardziej, a zarazem do do osi fabularnej a mianowicie do smoków!

Tych prastarych inteligentnych jaszczurów chyba przedstawiać nikomu, ten jednak kto uważa się za "speca" od smoków, będzie musiał trochę się napocić, ponieważ chłopcy z Bethesda Softworks odwalili kawał dobrej roboty tworząc nie tylko smoczy język(którym nasz heros jako jeden z ostatnich Dovahkiin[zrodzony ze smoka] rzuca potężne czary m.in. manipulujące czasem i tworzące burzę z piorunami), ale i cały alfabet!

Alfabet został zaprojektowany specjalnie, aby posługiwać się nim mogły smoki to znaczy trzema pazurami, i czwartym"przeciwstawnym"(przepraszam, ale nie wiem jak to się nazywa, popatrzcie na swojego psa, ma tak jakby pietę i o to właśnie mi chodzi:), którym robi "kropki" cały alfabet w kolejności(made by myself, więc się nie śmiać!) widać na screenie poniżej.

Smoki będą zasadniczo wrogo nastawione, choć pewne jest, że jeden ze smoczych okrzyków pozwoli nam przyzwać "oswojonego/zaprzyjaźnionego" smoka(ciekawe czy będą walki powietrzne!).

Może jeszcze parę słów a propos okrzyków. Każdy jest składa się z trzech słów, słowa "zbieramy" czytając smocze runy wyryte w starych jaskiniach, legowiskach lub po prostu zabijając smoka. gdy uzbieramy cały okrzyk długość wciśnięcia odpowiedniego klawisza, będzie odpowiadać ilości wypowiedzianych słów, co przekłada się na siłę zaklęcia. Oczywiście mając jedno słowo czar także można rzucić, ale efekt będzie zapewne będzie nieporównywalnie mniejszy(pewnie i tak lepszy od średniopoziomowych czarów szkoły zniszczenia:P).

skyrim-dragon-quest.jpg

Wiadomo, że walka ze smokami będzie dwuetapowa, najpierw trzeba strącić potwora z firmamentu czarami lub łukami, potem, gdy efektownie wyrżnie w ziemię osłabiony smok będzie walczył głównie ogniem okazjonalnie wykonując finishery na co słabszych npc. Wiadomo także, że smoki będą atakować miasta i niszczyć budynki(choć na pewno nie w takim stopniu jak w red faction). Oglądając trailer smoczy ogień nie wyrządził nam zbyt dużych szkód, mam nadzieję, że to ze względu na niski poziom trudności lub dużą ilość punktów życia, gdyż wiadomo, że do pokazu udostępniono Norda czyli obok Orka swoistego tanka.

"might&magic"

Warto wspomnieć o zmianach w Magii.

W rękach można "trzymać" czar oraz broń, czar oraz tarczę lub dwa czary, zarówno takie same jak i różne przy czym, gdy w obie ręce "wsadzimy" ten sam czar jego siła będzie adekwatnie większa, czar będzie wtedy także efektowniejszy wizualnie.Zlikwidowano także szkołę mistycyzmu czyli czary typu : Rozproszenie, Chwytanie dusz,Telekineza, wykrycie życia,Absorpcje i Odbicia, zostaną one rozdane miedzy inne szkoły lub usunięte.

Wiadomo, że w grze ponownie pojawią się kostury, potwierdzono także, że zabraknie możliwości tworzenia własnych zaklęć.

Skyrim-Magic-Spells.jpg

Alchemia królowa nauk

Pozostała nam jeszcze kwestia craftingu.

Została ona zaprojektowana od podstaw dzięki czemu otrzymamy 17 surowców do wytworzenia broni i pancerzy.

Będzie możliwość własnoręcznego ścięcia drzewa, a pozyskane drewno będzie można sprzedać lub wykorzystać do rozgrzania pieca w którym będziesz rozgrzewał stal! Gdy oskórujesz wilka jego skórę możesz zanieść do garbarza a po obróbce zrobić z niej rękojeść do miecza!

Ale przecież pod terminem crafting chowa się coś więcej niż kowalstwo! To również zaklinanie czyli, aby zaczarować broń nie trzeba znać zaklęcia, wystarczy rozebrać magiczny przedmiot na czynniki pierwsze a zaklęcie zostanie zapamiętane aby móc później zaczarować nasz oręż!

Alchemia(moja ulubiona forma craftingowania[przynajmniej dotychczas]), również zyskała ponieważ twórcy zapowiadają możliwość zerwania prawie każdej rośliny! Zrezygnowano niestety z retor, moździerzy itp. zastąpią je znane z serii gothic stoły alchemiczne, trochę szkoda;(

20110609143242.jpg

Dobrze,lepiej,Skyrim

1364.jpg

W sferze graficznej TES V prezentuje się o niebo lepiej od poprzedniczki z której śmieją się nawet ich twórcy, mówiąc cytat:"Oblivion byłby lepszy, gdyby przycisk "losowy" przy tworzeniu postaci opisać jako "brzydki".

Twarze są miłe dla oka, ale niektóre grzeszki obliviona przekładają się na skyrim na przykład kamienie woda i inne obiekty świecą się nienaturalnie, co kojarzy się z high fantasy od którego Bethesda Softworks zdecydowanie się odcina. Gra będzie dobrze zoptymalizowana, mam nadzieję, że równie dobrze jak poprzedniczka, która była perfekcyjna pod tym względem. Nie ma co liczyć na graficzny next-gen, ponieważ gra wyjdzie również na konsole, które od jakiegoś czasu nie nadążają za grafiką PC jednocześnie ją ograniczając, choć twórcy zarzekają się, że pecetowcy będą usatysfakcjonowani.

Mój ideał

z9758732X.jpg

No cóż ja już po pierwszych większych informacjach na tema Skyrim, wiedziałem, że zagram mrocznym elfem w średnim wieku(oczywiście tatuaże i blizny!), z mieczem w jednej i lewakiem w drugiej, zainwestuje w zniszczenie, lekki pancerz i bosmerską żonę-łuczniczkę:), a Wy?

[komentując moja pracę proszę o ocenę w skali 1-10 dziękuję!]

7 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Wygląd tego Argoniana to jakiś żart? Przecież on wygląda paskudnie, a w Oblivionie tak lubiłem tą rasę... :(

Ale przecież oni mają wyglądać paskudnie - tylko w pozytywny sposób :D. Jak dla mnie w TESV wyglądają lepiej niż w TESIV.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...