Skocz do zawartości

Style is War!

  • wpisy
    44
  • komentarzy
    128
  • wyświetleń
    44729

Portal 2 - zapowiedź


JackReno

739 wyświetleń

W październiku 2007 roku na rynku ukazała się ciekawa kompilacja zwana The Orange Box. Paczka gier, w której prym miał wieść Half-Life 2 z dwoma epizodami, zawierała także dwie dodatkowe produkcje ? Team Fortress oraz Portal. Ku zaskoczeniu twórców, to właśnie ten ostatni produkt był najczęstszym powodem, dla którego gracze decydowali się na zakup Orange Boksa. Mimo że sam zamysł Portala skomplikowany nie jest i, jak sami twórcy przyznają, był to jedynie eksperyment, to jednak nie da się ukryć, iż gra miała w sobie ?to coś?. Druga część tego niesamowitego tytułu będzie już normalną, pełnoprawną produkcją, a nie żadnym zapychaczem jakiegoś większego pakietu.

AMBICJE VALVE

Fabuła produkcji będzie umiejscowiona 100 lat po zakończeniu ?jedynki?. Ponownie główną bohaterką zostanie Chell, która raz jeszcze zagości w progach Aperture Laboratories LLC, którego krajobraz dość mocno się zmienił ? laboratorium Aperture Science to ruina, choć jak się okazuje, niekoniecznie opuszczona. Szybko dołączy do nas moduł Wheatley przypominający przeciwników z ?jedynki?, których często-gęsto pozbywaliśmy się z GLaDOS. Celem dzielnego duetu będzie wydostanie się ze zniszczonego kompleksu. Fabuła w pierwowzorze była potraktowana dość marginalnie, tutaj Valve postanowił zdecydowanie bardziej się postarać. Opowieść ma być bardziej ambitna, sama rozgrywka natomiast ma wprowadzić widoczne zmiany, nie zrywając jednocześnie z najciekawszymi i najbardziej istotnymi elementami Portala.

portal2.01.jpg

DLA KAŻDEGO COŚ NOWEGO

Nowinki będą obecne niemal na każdym kroku. Jedną z nich jest Excursion Funnel ? bardzo ciekawe urządzenie przypominające tunel, którego bohaterka będzie mogła używać jako transportu zarówno dla siebie, jak i dla wieżyczek i przedmiotów. Tworząc portal wewnątrz takiego tunelu można w szybki sposób zmienić jego kierunek. Oczywiście, nadal będziemy posługiwali się bronią znaną z poprzedniej odsłony ? portal gunem. System błyskawicznego transportu będzie obecny niemal na każdym kroku, co da nam możliwość sprawnej eksterminacji wrogów w postaci wieżyczek ? te oczywiście będą nam uprzykrzać życie jak tylko się da. Na planszach powszechne także będą specjalne sześciokąty zwane Thermal Discouragement Beam, dzięki którym wiązka lasera posłana przez wieżyczkę może zostać odbita, co poskutkuje skierowaniem strumienia przeciw oponentowi. Fajne? A jakże!

Na tym nowości się nie kończą. W ?dwójce? będziemy mogli zastosować dwa rodzaje farby o unikalnych właściwościach dla każdej z nich. Pomarańczowa pozwoli nam natychmiastowo zwiększyć swoją prędkość , niebieska z kolei po pokryciu ściany nabiera niesamowitych właściwości i Chell może się od niej odbijać jak piłka. Na podobnej zasadzie działają specjalne kafelki na podłogach o nazwie Aerial Faith Plate, z którymi kontakt poskutkuje wybiciem się postaci w powietrze. Szkopuł jednak tkwi w tym, że każda kafelka ma z góry ustalony kierunek, w jaki wystrzeli naszą postać i nie będziemy w stanie go kontrolować.

portal202.jpg

JEDNA ZAGADKA, DWOJE GRACZY, CZTERY PORTALE?

Nie sposób pominąć bardzo ważnej informacji, jaką jest wprowadzenie trybu kooperacji do gry, która dostępna będzie w dwóch wariantach: na podzielonym ekranie oraz online. Zabawa z drugą osobą z pewnością nada atrakcyjności grze, wspólne główkowanie zapewne okaże się strzałem w dziesiątkę. Co ważne ? rozgrywka dwuosobowa będzie różniła się od tego, co zobaczymy w trybie dla pojedynczego gracza. Każdy z nich będzie animował zupełnie innego robota, natomiast stopień trudności zabawy zdecydowanie wzrośnie. Na szczęście do naszej dyspozycji oddane zostaną elementy ograniczające potencjalny chaos ? możliwa będzie komunikacja głosowa oraz umieszczanie znaczników na mapie wskazujące kompanowi, w jakim miejscu powinien postawić portal. Nie da się ukryć, że kooperacja zapowiada się naprawdę obiecująco.

Za grafikę odpowiedzialny będzie lekko zmodyfikowany Source Engine. Sami twórcy ostrzegają, że jakichś wyjątkowych doznań graficznych nie uświadczymy, ale możemy być pewni, iż strona wizualna nie będzie nas straszyć. Poza tym ? w tej produkcji grafika i tak zejdzie na dalszy plan. Kompozytorem muzyki ponownie jest Jonathan Coulton, co daje nadzieje na klimatyczną ścieżkę dźwiękową. Pierwotnie gra miała ukazać się na PC i konsolę Xbox360, jednak nieco później okazało się, że również posiadacze PlayStation 3 będą mogli cieszyć się portalowymi łamigłówkami. Fakt ten cieszy ? multiplatformowość to naprawdę świetne rozwiązanie. Pod warunkiem, że wersja na jedną platformę nie odbiega jakościowo od drugiej, Valve jednak uspokaja ? wszystkie edycje będą równie dobre. Czekamy!

PROGNOZA: 9

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...