Skocz do zawartości
  • wpis
    1
  • komentarzy
    0
  • wyświetleń
    560

O blogu

Age of Empire; Halo; Gears of War to serie udane ale studia które zastąpiły poprzedników nie potrafią zrobić tego lepiej technicznie oraz rozbudować lub wprowadzić zmiany znaczące gdyż mija się z ich celem niekiedy ambicje nie pokrywają się z procesem tworzenia.

Niestety Age of Empires DE nie jest udaną grą technicznie podsumowując. Pomijając ograniczenia oryginalnego AoE względem kolejnej odsłony które zostały na premierę w swojej dawnej formie. Łatki do AoE DE nie były polepszającymi rozgrywkę tylko psuły jeszcze bardziej np. w trybie potyczki z przeciwnikiem AI się zawieszała i nie rozwijała się. Kilka poprawek było już ale zapowiedź kolejnych od premiery luty 2018 mija już rok a są i były już znane błędy konieczne do naprawy od premiery. Brak wiadomości po zapowiedzi AoE 2 DE czy AoE 3 czy Aoe 4 świadczy że są problemy z ukończeniem AoE DE bo to Beta niż ukończona gra. Studio odpowiedzialne za remastery nie remake co warto p[odkreślić to fani nie czysto ludzie odpowiedzialni za coś więcej w tej branży. Dev AoE DE ma na koncie AoE 2 HD i tyle w temacie. Tani i długi proces tworzenia w połączeniu z brakiem wiedzy, doświadczenia ale z ambicjami, wizją i dobrą sprzedażą AoE 2 HD MS dało zielone światło na powrót serii i  zleceniu również AoE 4 dla Relica weteranów branży.

Niestety to samo spotkało Halo Master Chief Collection jak i Halo 5. Przy porcie HMCC nie działał multiplayer poprawnie pojawiały się błędy i artefakty dla Halo 4 które było tworzone przez te same studio co za kolekcję Halo. Po premierze Halo 5 miał słabą kampanie podział scenariusza na Master Chiefa z Lockiem był chybiony. Niedawna zapowiedzieć Halo Infinity była określana przez Phila Spencera jako powrót legendy w sensie Mastera Chiefa. Tylko HMCC ukazało się w listopadzie 2014 a gra oficjalnie była załatana publicznie pod koniec 2018 roku. Projekt łatania był długi i dostępny dla wąskiej grupy Insiders ale dopiero zaczął się tak naprawdę w połowie 2018 roku dostępny dla większej grupy niż testerów wewnętrznych. Co ciekawe to Halo 5 miało problem z multiplayerem również oraz brakiem ikonicznego podziału ekranu co tłumaczono lepszym działaniem gry i lepszą grafiką a tryby sieciowe są lepszym trybem niż gra kanapowa ze znajomymi. Wnioski wyciągną dopiero przy Halo Infinity co wróci po staremu zarówno główny bohater jak i tryby rozgrywki kanapowej oraz działający tryb sieciowy. Halo Infinity będzie na nową generację konsol ale studio się nie spieszy z produkcją bo nie chce crunchu. PR studio mówi również że przy Halo 4 mieli trudności z bardzo technicznym silnikiem gry a przy Halo 5 nie udało im się tego przebudować. Halo Infinity zatem będzie na tym samym ale przebudowanym silniku a to wymaga czasu. Po Halo 5 studio pracowało nad automatem dla Halo z pistoletami tylko dostępne w U.S.A. czyli nad niczym dla fanów domowych gier czy konsol.

Gears of War to dobra poprawna gra. Tylko ze słabą kampanią i źle zarysowanymi głównymi bohaterami skierowanymi do graczy każualowych. Pod względem rozgrywki na najwyższym poziomie przebija poziomem trudności poprzednie części a tryb sieciowy jest bardziej płynny w rozgrywce jak i kodzie sieciowy. Tylko brakuje czegoś od siebie zmian na tyle istotnych w tej skostniałej już i powtarzalnej rozgrywce gdzie przy każdej odsłonie czuć to samo tylko płynniej się gra. Mniej toporna niż poprzednie części nie nagradza niczym nowym zarówno w kampanii jak i trybach sieciowych nawet mapy są powtórką z poprzednich gier 1:1 tak te same mapy były w takiej ilości większej niż nowe.

Wszystkie wspomniane gry to nie blockbustery a każda odsłona jest co kilku letnich odstępach więc dlaczego zmiany są mało istotne jak usprawnienia w Forza ? Tam ważna jest społeczność ale AoE; Halo; Gears to gry gdzie zawsze były identyczne ale ileż można zawyżać oceny za powtórki z rozgrywki czas je zaniżać za to co działa ale bez efektu zaskoczenia.

Wpisy w tym blogu

Na szybko

Komentarz był pisany bezpośrednio na stronie i od razu zamieszczony więc nie sprawdzałem błędów czy konstrukcji zdań z braku czasu.

cali

cali

×
×
  • Utwórz nowe...