Sign in to follow this  
Followers 0
M@TH3V

Word, i taki problem z pisaniem...

Kolega ma dziwaczny problem, ja czegoś takiego nie miałem nigdy nawet nie wiem o co chodzi :shock: więc pisze tu, może ktoś się z tym spotkał i wie o co chodzi... Mianowicie:

Po wejsciu w Worda, twierdzi, że ukazuje mu się ten znak "¶" a raczej paręnaście, (oczywiscie jak wchodzi w nowy dokument) i że może wykasować wszystkie po za ostatnim, i nie może nic pisać... nic, ten znaczek tylko jest i tyle...

Czy ktoś w ogóle wie o co chodzi?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten znak oznacza akapit. Jest jeszcze kilka innych znaczków (na przykład oznaczających odstęp). Drukując dokument są niewidoczne, mają tylko pomóc w formatowaniu tekstu, dzięki nim dokładnie wiadomo co gdzie jest (kolejny akapit, przypadkowy podwójny odstęp itp.).

Można to włączyć / wyłączyć skrótem: SHIFT + CTRL + *.

Ostatniego nie można usunąć, bo każdy dokument ma chociaż jeden akapit.

Jednak napisałeś, że otwierając nowy dokument jest dużo tych znaczków, normalnie powinien być tylko jeden (pierwszy akapit). W Microsoft Word są szablony dokumentów, które można edytować, więc możliwe, że ktoś zedytował szablon Normalny i go zapisał.

Tylko, że jeszcze napisałeś, że nie można nic pisać. Dziwne skoro można kasować. (Ktoś podrzucił plik czcionki bez liter?).

Jeżeli po sprawdzeniu szablonu i wyłączeniu tych znaczków nadal nie da rady pisać to chyba najłatwiej jeszcze raz zainstalować lub wybrać naprawienie instalacji i przywrócić domyślne ustawienia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki własnie mu to przekazałem i okazało się że to czcionkę taką ściągnął....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi drodzy czy wiecie jak oddzielić nagłówek i stopkę taką poziomą linią? Ponoć można to gdzieś znaleźć w opcjach ale mnie się nie udało. Ma to postać takiej linii jak np. oddzielenie przypisu, tylko że na całą szerokość strony.

I druga sprawa -> Mam kawałek tekstu, tworzę akapit przez Menu: Format -> Akapit -> Pierwszy wiersz i jest ok. I teraz jak zrobić, aby kolejny akapit utworzyć bez korzystania z Entera? Bawiłem się odstępami przed i po ale nic z tego. Normalnie robię tak, że umieszczam kursor w żądanym miejscu w tekście i daję Enter, następnie albo tabulatorem albo przez ww. menu i potem za każdym razem jak dam Enter to edytor sam mi ustawia ładnie akapit. A da się inaczej aby nie było ręcznie zrobionego odstępu?

Używam Word'a 2003.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tej linii to po co komplikować sobie życie. Machnij parenaście takich znaczków: "_" i będzie Gitez Majonez.

________________________________________________________________________________

_____

Widzisz jakie to proste? :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, do użytku domowego nie ma sprawy i często stosuję ale muszę wykonać porządny dokument i wysłać w pewne miejsce a tam taki kit nie przejdzie ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up

Najpierw na górnej linijce ustawiasz tabulator tam, gdzie ma się kończyć linia, potem wbijasz w menu Format/Tabulatory i tam powinieneś mieć "Znaki wiodące", a w nich m.in. linię. Klikasz Ustaw, następnie OK, a potem po prostu wciskasz TAB x]

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze tylko trzeba określić położenie tabulatorów i jest tak jak powinno być.

Dziękuje. :P

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiecie jak oddzielić nagłówek i stopkę taką poziomą linią? Ma to postać takiej linii jak np. oddzielenie przypisu, tylko że na całą szerokość strony.

Na całą szerokość to chyba nie ma sensu ustawiać, ale jeżeli ma być pomiędzy marginesami to możesz jeszcze użyć obramowania.

Nagłówek i stopka - Ustawienia strony / Układ - Obramowanie... / Krawędzie

Zaznaczasz po których stronach ma być kreska i pojawi się taka nad / pod całym nagłówkiem lub stopką.

A jeżeli chcesz dokładniej ustawić gdzie ma być ta kreska (np. nie nad całym nagłówkiem tylko np. nad jakimś jego kawałkiem) to użyj tabulatorów, tak jak już zrobiłeś.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za pomoc :P

Jeszcze tylko niewiadoma z tymi akapitami. Czy da się utowrzyć kolejny akapit bez naciaskania przycisku Enter? Ukażę problem na screenach:

Tutaj mamy przykład tekstu, w którym akapit wykonałem za pomocą opcji Format -> Akapit, a nie Tabem.

30661156va0.th.jpg

Teraz, czy da się tak zrobić, aby utworzyć kolejny akapit (od miejsca gdzie jest kursor) bez wciskania Enteru? Ma to wygladać tak jak na tym zdjęciu ->

11655108yk0.th.jpg

Załóżmy też, że mam już dwa akapity - czy aby zwiększyć odległość jednego od drugiego, np. w celu wstawienia Clipartu - trzeba się posłużyć menu Format -> Akapit -> Odstępy, czy istnieje jakiś inny sposób? Oczywiście nie ma mowy o Enterze.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co tak kombinujesz? :P

Do czego służy znacznik akapitu?

Jeżeli po utworzeniu nowego i pustego dokumentu kliknięty zostanie przycisk Pokaż/Ukryj ¶ na Standardowym pasku narzędzi, na ekranie widoczny będzie punkt wstawiania oraz znajdujący się za nim znacznik akapitu ¶. W znaczniku akapitu przechowywane są wszystkie informacje o formacie akapitu. Format akapitu można określić na dwa sposoby: zaznaczyć znacznik akapitu i ustawić jego atrybuty formatu jeszcze przed rozpoczęciem pisania lub wpisać tekst, zaznaczyć wpisany tekst razem ze znacznikiem akapitu i wtedy ustawić atrybuty formatu.

Po naciśnięciu klawisza ENTER w celu zakończenia jednego akapitu i rozpoczęcia następnego, nowo tworzony akapit będzie miał takie same atrybuty formatu, jak poprzedni.

Akapity muszą być rozdzielone znacznikiem akapitu, więc to raczej bez różnicy czy użyjesz ENTER czy czegoś innego (jeżeli w ogóle jest).

A do ustawiania odstępów między nimi to opcje w menu Odstępy są chyba wystarczające, ewentualnie możesz użyć, na przykład, skrótu: CTRL+0, który oddzieli akapity odstępem jednowierszowym.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po co tak kombinujesz? :P

Wiem, ale muszę to wiedzieć, bo to jedno z zadań egzaminacyjnych w mojej szkółce informatycznej - zrobić formatowanie z jak najmniejszą ilościa Enterów.

Dzięki wielkie za pomoc :P

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli polecenie jest dokładnie tak sformułowane to oczywiście możesz to obejść. Raczej nikt nie będzie pisał tekstów w taki dziwny sposób skoro jest ENTER, ale jak się komuś nudzi to może :P

Masz jeden akapit zakończony znacznikiem akapitu i chcesz go rozbić na kilka innych wraz z wcięciem w pierwszej linijce tekstu.

Możesz ustawić kursor przed jakimś zdaniem, które ma się znaleźć w nowym akapicie i wybrać:

Wstaw / Znak podziału... - Typy podziałów - Przerwa w zawijaniu tekstu

Masz już rozbity tekst na dwa niby akapity (właściwie to po prostu zaczyna się od nowej linii), teraz tylko wklej tabulator i będziesz mieć wcięcia.

Można też wybrać to:

Wstaw / Znak podziału... - Typy podziałów sekcji - W tym miejscu

Tu można robić odstępy i wcięcia tak samo jak w normalnych akapitach w menu Format / Akapit....

Jeżeli zamiast użycia użyjesz ::::::::::Podział sekcji (w tym miejscu):::::::::: to w dokumencie będzie tylko jeden znacznik akapitu, czyli użyty jeden ENTER. Może jak jeszcze poszukasz w pomocy i opcjach to znajdziesz inne metody na ominięcie ENTER, pewnie niedługo będziesz mógł wyrzucić ten klawisz z klawiatury :P

A w ogóle, jeżeli o to w tym zadaniu chodzi by wymyślać jakieś dziwne rzeczy w miejsce prostych to może chcieli byście poznali trochę opcji programu (w czasie szukania opcji, która da radę zastąpić ENTER), bo normalnie to bezsensu bawić się w coś takiego skoro efekt jest ten sam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

Od kilkunastu dni obserwuję podczas pracy z MS Word bardzo denerwujący (?) błąd.

Gdy pracuję na dokumencie liczącym wiele stron dokonam jakiejś zmiany ? np. dopiszę coś, podkreślę linijkę tekstu albo zaznaczę go kolorowym tłem to po zapisaniu dokumentu , jego zamknięciu i ponownym otworzeniu wszystko jest ok. Ale np. za dzień-dwa otwieram go i co widzę? Wszystkich zmian brak!! Ludzie no co się dzieje? Czasem praca całego dnia idzie na marne! Wykonuję sobie za każdym razem kopię zmodyfikowanego pliku ale to jest bardzo uciążliwe. Co może być tego przyczyną? Pracuje na MS Office 2007 Home & Student, MS Vista 32 bit. Dodam, że problemy pojawiły się po zgraniu jakiś czas temu aktualizacji do ww. pakietu. Czy mógł się on w jakiś sposób uszkodzić? Macie jakieś rady?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

SLuchaj, jedynym sensownym rozwiązaniem jest usuniecie tej aktualizacji.

Ms office 2007 ma taka mozliwosc .

"Narzędzie Dodaj lub usuń programy zawiera opcję usuwania aktualizacji przeznaczonych dla pakietu Office 2007"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewentualnie używaj jakiegoś innego formatu pliku, niż standardowy Worda (może być np. RTF), podobno te "firmowe" potrafią ulegać autodestrukcji ;).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.