Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Vanguard1990

Jak sprawdzić czy to CPU czy GPU?

Polecane posty

Gdy gra nam nie wyrabia na max detalach jak sprawdzić czy to wina GPU czy CPU? Dokładnie chodzi metro 2033, które chodzi płynnie na max ustawieniach - 1pkt od AA i filtrowania textur ale na pelnym full DX10 nie tyle tnie co baardzo zwaaaalniaaa :). PC mam w miare dobry Xeon X3450 taktujacy na 3.2 z tbost (jeszcze nie podkrecalem) i Asus GTX 275 896MB (zastanawiam się nad sprzedażą tej karty i kupnem, któregoś radeona lub GTX 470 za 1400zł)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji, żeby Metro poszło na maksymalnych detalach. Ta gra jest Crysisem czasów obecnych i nawet GTX480 i HD5870 nie zapewnią Ci płynnej rozgrywki na najwyższych ustawieniach. Ale jeśli coś ma być winne, to karta :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh to i tak jest elegancko :) bo jak napisałem wyżej all na max tylko po jednym kliku odjełem z AA i filtrowania textur :). Grałem w to jeszcze na starym kompie i różnica jest nieziemska.

Pójdzie zobaczysz, że pójdzie jak tylko wykręce mojego Xeona do niemoźliwości i wymienie GTX 275 na HD5850- a moze HD5870 - wszystko zależy jak się gtx sprzeda i jak ja się nakręcę :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah, zobaczysz, że nie da rady. Pokusisz się o wykorzystanie DX11, bo skoro jest, to czemu nie, prawda? A wtedy przeżyjesz drobny szok. Niby można pograć na maks, ale trochę mija się to z celem :P

No i pamiętaj o tym, że dobrym zamiennikiem dla 5850 jest GTX470, jeśli oczywiście będzie kosztował rozsądne pieniądze. Kiedy sprawdzałem to ostatnio, to jego ceny dochodziły do poziomu 5870, z którym wydajnościowo przegrywa... No poza tesalacją, bo akurat to jest moc Fermiego, tesalatory ATI niezbyt sobie radzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karty ATI mają po prostu mało tesselatorów i tu pewnie jest główny problem. Poczekaj aż ceny nowych kart spadną do rozsądnego pułapu i wtedy rozważaj zmianę, obecnie nie ma sensu. Wina jest raczej po stronie grafiki, wyjaśnienie podał Gofer.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teselacja to nic innego jak wykonanie bardzo dużej ilości obliczeń na sekunde. A więc czym mocniejsza teselacja tym większe zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Geforce wspierają physix, a on potrafi wykorzystać nawet całą moc obliczeniową karty graficznej. Dzięki czemu gry mogą szybciej chodzić. Ja w swojej karcie choć mam niemal trzykrotnie większą moc obliczeniową od GTX 470 to radeon bez odpowiedniej aplikacji, której jeszcze nie ma to chodzi coraz słabiej przy coraz mocniejszej teselacji. a co do gry to z tego co mi wiadomo to jest ona żle zoptymalizowana. Więc jset dziwna, bo jak na takie wymagania to nie ma aż takiej grafiki

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PhysX w to nie mieszaj, bo ta technologia nie ma tu nic do rzeczy. PhysX to tylko silnik do obliczeń fizycznych.

Za tesselację odpowiadają tesselatory, karty nVidii mają ich więcej niż karty ATI, aczkolwiek ich konstrukcja również nie jest ujednolicona. Więc może być też tak, że nVidia nie dość, że włożyła ich więcej, to jeszcze są one szybsze. Tak naprawdę odpowiedź na to pytanie uzyskamy, gdy ATI wyda nową rodzinę kart, bo jednak seria 5xxx to tak naprawdę to samo, co 4xxx po drobnym retuszu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adrianie, powtórz proszę raz jeszcze i po polsku, bo niestety nie zrozumiałem nic z Twojego posta.

Chyba mylisz PhysX i CUDA, ten pierwszy nie ma zupełnie nic wspólnego z tesalacją, to silnik do obliczeń fizycznych. Drugi nie służy do gier, a do przekazania obliczeń z procesora na kartę graficzną (w dużym uproszczeniu), dzięki czemu można wykorzystać moc karty do takich zastosowań, jak np. konwersja filmów, szyfrowanie danych itp. Ale ATI też ma coś takiego i zwie się to Stream, a odpowiednikiem PhysX dla czerwonych kart jest Havoc (poniekąd). Więc w sumie żadne z 'bonusowych' technologii nie mają z tesalacją nic wspólnego. Niewiele wspólnego mają też z ogólną wydajnością gry, ba, PhysX nawet ją zmniejsza, ponieważ karta musi wykonać dodatkowe obliczenia fizyki.

Tesalacja jest zależna od (uwaga, niespodzianka!) tesalatorów. Niestety Radeony posiadają ich stosunkowo mało, ale wystarczy to do takich gier jak chociażby Dirt 2, Metro korzysta w pełni z dobrodziejstwa tej technologii, katując nawet najmocniejsze pod tym względem karty, takie jak właśnie GTX480. Stawić czoła rosyjskiej produkcji mogą dopiero kolejne generacje kart graficznych, czyli Radeony HD6 i zapewne GTX6xx (chociaż to odleeegła przyszłość).

PS - o jakiej tajemniczej aplikacji, której nie ma, mowa?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...