Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

someone1989

seagate 7200.11 - znikająca partycja

Polecane posty

Witam .

Mam dysk firmy Seagate Barracuda 7200.11 SATA (ST3500320AS)

Poprzedni mi poprostu padł został wymieniony na nówke niewiem ten ma może z 6 miesięcy . Nie miałem z nim problemów było ok wczoraj wyłączyłem a jak go teraz włączyłem to znikła mi partycja D . Miałem tam sporo danych których nie chce stracic . Wie ktoś co jest przyczyną problemu i co zrobić ?? Za 1 razem odpusciłem komputronikowi ale teraz jak strace dane to niewiem co im zrobie bo to były ważne firmowe dane . Jest to już 3 naprawa zestawu ( raz obudowa i zaczepy , raz dysk i obudowa , a teraz znowu byłby dysk ) . Ostatnio czytałem w cd-actionie że oprucz gwarancji jest coś takigo jak nie zgodność z umowa jak zakupowałem sprawny zestaw ... Jak to wygląda prawnie jakie są szanse by została zwrócona mi gotówka za zestaw lub wymieniony cały zestaw a nie tylko znowu dysk . Komputer był dość drogi no i niechce się godzić z tym że co pare miesięcy trace go na miesiąc bo musi być wysłany do Poznania do serwisu Komputronika .

Pozdrawiam i z góry dziękuje za rady co z tym zrobić .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dysk firmy Seagate Barracuda 7200.11 SATA (ST3500320AS)

Wiesz że spora część dysków 7200.11 sprzedawanych u nas miała wadę fabryczną i były (są) wymieniane przez producenta? Sprawdź RMA na stronie Seagate, zdaje się że po wpisaniu numeru seryjnego z "trefnej" partii pojawia się dodatkowa informacja dla klientów (przynajmniej jakiś czas temu tak było).

Poprzedni mi poprostu padł został wymieniony na nówke niewiem ten ma może z 6 miesięcy . Nie miałem z nim problemów było ok wczoraj wyłączyłem a jak go teraz włączyłem to znikła mi partycja D .

Podaj pełną konfigurację komputera, w tym dokładny model zasilacza.

Miałem tam sporo danych których nie chce stracic .

"Ważne dane firmowe" bez kopii bezpieczeństwa? hardkor

Wie ktoś co jest przyczyną problemu i co zrobić ??
Co widać w zarządzaniu dyskami? partycja jest, ale jakiego typu?

Można odzyskać dane (trzeba będzie kupić nowy dysk), może się okazać że wystarczy odtworzyć partycję. W każdym razie dopóki nie zaczniesz kombinować szanse na odzyskanie danych są duże.

Za 1 razem odpusciłem komputronikowi ale teraz jak strace dane to niewiem co im zrobie bo to były ważne firmowe dane . Jest to już 3 naprawa zestawu ( raz obudowa i zaczepy , raz dysk i obudowa , a teraz znowu byłby dysk ) . Ostatnio czytałem w cd-actionie że oprucz gwarancji jest coś takigo jak nie zgodność z umowa jak zakupowałem sprawny zestaw ... Jak to wygląda prawnie jakie są szanse by została zwrócona mi gotówka za zestaw lub wymieniony cały zestaw a nie tylko znowu dysk . Komputer był dość drogi no i niechce się godzić z tym że co pare miesięcy trace go na miesiąc bo musi być wysłany do Poznania do serwisu Komputronika .

Tak, można sie powołać na "niezgodność z umową", ale ta procedura też trwa kilka tygodni w przypadku Komputronika.

Nie musisz tracić całego kompa na miesiąc, trzeba zadzwonić do Komputronika i uzgodnić wysłanie samego dysku. To znaczy jeśli jest uszkodzony, użyj programu HD Tune i wklej na forum obrazki z zakładek "Health" i "Error Scan" (po wykonaniu testu)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD 1 . Tak wiem ale za 1 razem został wymieniony na niby te już nie wadliwe bo szybciej mi padł ale tak że komp już nie widział go a teraz w Biosie widzi tylko 1 partycja NTFS znikła . Na partycji C jest sama vista i ta partycja jest widoczna .

AD 2 .

Intel Core 2 Duo E8400 3.0 ( nie podkrenacany )

Asus P5K

Pamieci to DDR2 2x2GB bodajże 800 mhz i firmy OCZ

Asus GF 9600 Top 1GB

Zasilacz to Chieftec (CFT-650-14C) 650W kupiłem taki mocny mimo ze zestaw bierze ok 300W dla bezpieczeństwa

AD 3 . To co było ważne z plików mam na pendrive ale fakt faktem płace 3000 zł za coś co ma mi działać a nigdzie nie pisze proszę co 5 min robić kopie bezpieczeństwa .

AD 4 . Bios wykrywa mi dysk prawidłowo . Natomiast juz po uruchomieniu jest widoczna tylko partycja NTFS z systemem oznaczona jako C natomiast D poprostu znikła .

AD 5 . Musze wysłać cały gdyż on ma plomby a jak je zerwe to strace gwarancje . Śmieszne jest też to że w sklepie tego nie zrobią bo mają plomby sklepowe a te są serwisowe bo kupiłem przez sklep internetowy . Czas trwania reklamacji wiadomo bywa różny . Poprostu niewiem jak to zrobić by dali albo nowy komp ale z innym dyskiem ( nigdy więcej seagate ) albo poprostu gotówke za którą zapewne i tak u nich kupie nowy komputer jako zestaw a nie części .

W załącznikach jest scan z Hd tune 2.55 :

Health , Error scan , Info

Health jest ok a error scan też wyszedł ok

post-46852-1254395033_thumb.jpg

post-46852-1254395071_thumb.jpg

post-46852-1254395090_thumb.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na status podawany przez program, bo on nie zawsze jest zgodny ze stanem faktycznym. Jeden realokowany sektor jednak jest. Są programy, które pozwalają przywrócić partycję, która zniknęła np. Testdisk, ale jednak lepiej, żeby zajęła się tym osoba, która ma jakieś doświadczenie z takimi zabawami.

Sprawdź dla świętego spokoju RMA na stronie Seagate, w Komputroniku mogli jednak się pomylić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak dysk jest uszkodzony i mogę starać się o wymiane na nowy bądz zwrot pieniędzy ? Czy poprostu uszkodzenie nie jest poważne i zostanie ten dysk naprawiony ? Nie mam jak spr na seagate rma bo niemam nr seryjnego dysku mam tylko pudełko po płycie głównej i tam instrukcje od płyty głównej , ulotki procka czy karty graficznej i tyle nic od dysku a na fakturze niema nr seryjnego tylko nazwa i nr modelu . Niewiem co z tym zrobić bo w sumie jest to 3 naprawa a jeżeli chodzi o dysk to będzie 2 .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturka 29 stopni jak chodzi dłużej to tak z 31 stopni .

Daje scany z rma seagate i cdi

Niewiem co z tym zrobić jak komputronik wymieni dysk na nowy to zapewne za jakiś czas znowu sie zepsuje :( niewiem jak ich przekonać że wymiana nie osiągnie zakładanego celu bo ten model dysków seagate uznał za wadliwy a ja zapłaciłem za towar w pełni sprawny bez żadnych ukrytych wad .

post-46852-1254468114_thumb.jpg

post-46852-1254468126_thumb.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie dyski z serii 11 są wadliwe, to była tylko jakaś szczególna partia. Najlepiej zamiast bawić się z serwisem komputronika dowiedz się najpierw jak to dokładnie wygląda od strony Seagate, być może będziesz mógł wymienić sprzęt z pominięciem komputronika i to by było najlepsze moim zdaniem wyjście.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano racja, w takim razie trzeba męczyć panów z komputronika, żeby zajęli się tym jak należy i żeby wymienili wszystkie wadliwe egzemplarze, które mają na stanie. Proponuję z góry zaznaczyć im, że po wymianie sprawdzisz, czy numer seryjny nie znajduje się na czarnej liście.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniosłem sprzęcik i powiedziałem wprost że chce zwrotu gotówki . Pan poinformował że zaznaczy to ale nie gwarantuje tego i że raczej zostanie wymieniony . Poinformowałem że jeżeli dysk będzie znowu z wadliwej parti czyli że do tej pory nie wymienili ich na nowe bez wad sprawę skieruje do inspekcji handlowej by sobie ich sprawdzili bo seagate mówił jasno że dyski zostaną wymienione na nowe nie wadliwe bez żadnych problemów , kosztów itd więc kwestia spakowania zapasów i wysłania do seagate i byłby spokój . Pytanie teraz czy kolejne partie był bez tej wady czy tylko seagate tak twierdzi . No ale wszystko się okaże wątpie żeby zwrócili mi kase ale cuda się zdażają . Zresztą dopisałem tam inne mankamenty tego zestawu ( znowu maskownica u góry obudowy się odkleja , żle zamontowany zasilacz tzn drgania przechodzą na obudowe i wydaje to dośc głośny dżwięk takiego hmm stukania , gniazda usb z przodu obudowy zapadły się do środka , coś z kartą dżwiękowa mam 6 wejść z tyłu ( jedno liniowe , jedno to mikrofon , reszta głośniki ) a jak podłącze np głośniki komputerowe i np głośniki z wieży czy z monitora to i tak graja tylko jedne wogóle nie wykrywa pozostałych) więc panowie w serwisie troche się z tym pomenczą .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Barracudę 11 nie pochodzącą z wadliwej partii (w sklepie coś mi się uroiło, że to 10-ta była wadliwa) i jak do tej pory działa bez zarzutu, a raczej tego dysku nie oszczędzam. Groźbę trzeba było złożyć na piśmie w dwóch egzemplarzach i jeden podpisany przez przyjmującego wziąć do siebie jako dowód, to przeważnie robi większe wrażenie na sprzedawcach, niż pogróżki słowne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH]

Tak w zgłoszeniu serwisowym jest zaznaczone że klient żada zwrotu gotówki (...) w przypadku wymiany dysku na nowy pisemnej adnotacji serwisu iż dysk nie pochodzi z wadliwej parti .

Mam nadzieje że sie dostosują do tego jeżeli nie to nie odbiore sprzętu spowrotem dopuki nie doślą do sklepu takiej adnotacji .

Jeżeli się okaże że mimo tego wymienią na wadliwą to wtedy będe miał jakiś dokument że świadomie i celowo to robią i inaczej załatwię sprawę .

Nie cytujemy poprzedzającego posta. - Sevard

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...