Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Hink

Rozwiązany: Utrata pakietów wychodzących - internet radiowy

Polecane posty

Witam. 2 miesiące temu zmieniłem dostawce internetu ponieważ nie byłem zadowolony ze świadczonych usług, braku zainteresowania klientem itp.

Na początku było wszystko w porządku, stała prędkość, niski ping, praktycznie zerowa utrata pakietów. Zdarzały się jakieś braki w dostawie, czasami wysoki ping, wystarczyło zadzwonić, jakiś czas później po problemie.

Od kilku dni borykam się z problemem utraty pakietów wychodzących, około 20% do 35%.

Zauważyłem, że kiedy korzystam z przeglądarki pakiety są tracone, kiedy gram również ale rzadziej. Biuro obsługi klienta stwierdziło, że wina może leżeć po stronie mojego komputera. Dodam, że korzystam z routera, i po bezpośrednim podłączeniu kabla od internetu do komputera, problem również się pojawia.

Zanim po raz kolejny postanowię zadzwonić do dostawcy internetu chciałbym prosić Was o pomoc, być może problem faktycznie leży po stronie mojego komputera, kwestia tylko jak to sprawdzić, od czego zacząć ? Może to jakiś wirus powoduje utratę pakietów ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij i uruchom WinMTR i za jego pomocą spinguj stronę, z którą wiesz, że miewasz problemy. Wtedy zobaczymy gdzie może być problem.

Program działa w pętli dopóki mu nie przerwiesz. Na początek jakieś 100 obiegów wystarczy.

W razie czego tu masz instrukcję, ale program jest intuicyjny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli niewiele się dowiemy. Pakiety ICMP gdzieś są odrzucane (pewnie jakiś firewall po stronie operatora).

W takim przypadku można spróbować użyć programu PingPlotter. Jeśli ze standardowymi pakietami będzie problem, to możesz spróbować z UDP lub TCP. Tu masz opisane jakie masz opcje i jak je zmienić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, widać stratę już na drugiej hopce i jest ona propagowana dalej. Czyli jest to coś między Twoim routerem, a siecią operatora. Połączenie do routera wygląda OK. Skoro z pominięciem routera jest to samo (warto to jeszcze potwierdzić, ale nie spodziwałbym się tu zmiany), to najpewniej jest to coś po stronie operatora, choć dla pewności warto to jeszcze sprawdzić na jakimś innym kompie podłączonym do sieci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno trzeba zadzwonić do operatora, bo ewidentnie przy łączeniu się z nadajnikiem operatora są problemy - od czego zależne są (coś złego z NAT-em, przestawienie się anteny od odbiornika, sąsiad, który kupił repeater i wzmacniacz) - to już inna sprawa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...