Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

SzamanXYZ

Z Windowsa XP na Windows 8

Polecane posty

Witam, nie jestem informatykiem i na systemach operacyjnych prawie co wcale się nieznam i mam problem, a mianowicie...

W tym tygodniu planuje kupno nowego systemu operacyjnego aktualnie mam Windows XP OEM 32bit i Chce się przenieść na Windows 8 64bit. I tu zaczyna się mój kłopot są dwie wersje Windowsa 8 OEM i BOX i niewiem jaką wersje kupić. Czy mająć Windows xp oem mogę (oczywiście po formacie) zainstalować Win 8 OEM? Nie znam się na tym, a to co wyczytałem wskazuje że nie mogę, bo windows XP OEM już się zapisał na mojej płycie głównej, czyli jedyne rozwiązanie to Windows 8 Box? czy mogę spokojnie zainstalować Windowsa 8 OEM na swoim obecnym kompie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo, Windows 8.1 64-bitowy. Różnica to 1-2 godziny w instalowaniu upgrade'u (a sam on waży, zależnie od wcześniej zainstalowanych poprawek od 2,3 do 4,1 GB).

Secundo, system OEM jest teoretycznie przeznaczony dla całkowicie nowych konfiguracji sprzętowych. Wprawdzie Microsoft nie penalizuje instalacji OEM-u jako upgrade'u (format itp.), ale jak Minamir stwierdził, kupując BOX masz święty spokój od wszelkich przypadków w rodzaju BSA i zapewnioną pomoc MS w przypadku migracji na nowszy sprzęt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze inne pytanie, trochę z innej beczki ale nadal związane z Windowsem, mianowicie Jak teraz kupie Windows 8 Box i w tym roku przejdę na windows 10 bo niby taki "update" jest możliwy. To ten "update" jest jednorazowy? czy np po formacie systemu będę mógł ponownie zaktulizować system z box 8 na win 10

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od premiery Windows 8 zmieniły się zasady OEM. Teraz kupujesz wersję OEM i możesz ją mieć zainstalowaną na jednym komputerze. Zmieniasz komputer, kasujesz windows na starym i instalujesz na nowym i jedziesz dalej.