Skocz do zawartości

Word, i taki problem z pisaniem...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1
M@TH3V

M@TH3V

    Hunwejbin:)

  • Odrzutki
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4786 postów
Rejestracja: 25 V 2007
  • Płeć:mężczyzna
Kolega ma dziwaczny problem, ja czegoś takiego nie miałem nigdy nawet nie wiem o co chodzi :shock:  więc pisze tu, może ktoś się z tym spotkał i wie o co chodzi... Mianowicie:


Po wejsciu w Worda, twierdzi, że ukazuje mu się ten znak "¶" a raczej paręnaście, (oczywiscie jak wchodzi w nowy dokument) i że może wykasować wszystkie po za ostatnim, i nie może nic pisać... nic, ten znaczek tylko jest i tyle...

Czy ktoś w ogóle wie o co chodzi?
http://www.animalsmatter.org/
QUOTE
1#Miedź to jeden z nielicznych metali, który nie przewodzi prądu.
2#Gdzies slyszalem ze sie radeony z AMD gryza ... jak to jest ?
3#wywal fire-foxa na początek to najbardziej dziurawa przeglądarka.IE się lepiej spisuje.
4#mi informatyk powiedział że jak mam karte graficzną gigabyte to by pasowała do płyty gigabyte czy to coś zmieni jeżeli wezmę Asrock'a
5#Od razu mówię to komp nie dla mnie a dla mojego wujka, który jest kasiasty, (to jest ma dom, oraz Forda Mondeo 2.5T).

Ogłoszenie

    Linki Sponsorowane


#2
tsk

tsk

    Ork

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 86 postów
Rejestracja: 30 IV 2003
Ten znak oznacza akapit. Jest jeszcze kilka innych znaczków (na przykład oznaczających odstęp). Drukując dokument są niewidoczne, mają tylko pomóc w formatowaniu tekstu, dzięki nim dokładnie wiadomo co gdzie jest (kolejny akapit, przypadkowy podwójny odstęp itp.).
Można to włączyć / wyłączyć skrótem: SHIFT + CTRL + *.
Ostatniego nie można usunąć, bo każdy dokument ma chociaż jeden akapit.
Jednak napisałeś, że otwierając nowy dokument jest dużo tych znaczków, normalnie powinien być tylko jeden (pierwszy akapit). W Microsoft Word są szablony dokumentów, które można edytować, więc możliwe, że ktoś zedytował szablon Normalny i go zapisał.
Tylko, że jeszcze napisałeś, że nie można nic pisać. Dziwne skoro można kasować. (Ktoś podrzucił plik czcionki bez liter?).
Jeżeli po sprawdzeniu szablonu i wyłączeniu tych znaczków nadal nie da rady pisać to chyba najłatwiej jeszcze raz zainstalować lub wybrać naprawienie instalacji i przywrócić domyślne ustawienia.

#3
M@TH3V

M@TH3V

    Hunwejbin:)

  • Odrzutki
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4786 postów
Rejestracja: 25 V 2007
  • Płeć:mężczyzna
Dzięki własnie mu to przekazałem i okazało się że to czcionkę taką ściągnął....
http://www.animalsmatter.org/
QUOTE
1#Miedź to jeden z nielicznych metali, który nie przewodzi prądu.
2#Gdzies slyszalem ze sie radeony z AMD gryza ... jak to jest ?
3#wywal fire-foxa na początek to najbardziej dziurawa przeglądarka.IE się lepiej spisuje.
4#mi informatyk powiedział że jak mam karte graficzną gigabyte to by pasowała do płyty gigabyte czy to coś zmieni jeżeli wezmę Asrock'a
5#Od razu mówię to komp nie dla mnie a dla mojego wujka, który jest kasiasty, (to jest ma dom, oraz Forda Mondeo 2.5T).

#4
Private_Arti

Private_Arti

    Elf

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 814 postów
Rejestracja: 30 VI 2006
  • Płeć:mężczyzna
Moi drodzy czy wiecie jak oddzielić nagłówek i stopkę taką poziomą linią? Ponoć można to gdzieś znaleźć w opcjach ale mnie się nie udało. Ma to postać takiej linii jak np. oddzielenie przypisu, tylko że na całą szerokość strony.

I druga sprawa -> Mam kawałek tekstu, tworzę akapit przez Menu: Format -> Akapit -> Pierwszy wiersz i jest ok. I teraz jak zrobić, aby kolejny akapit utworzyć bez korzystania z Entera? Bawiłem się odstępami przed i po ale nic z tego. Normalnie robię tak, że umieszczam kursor w żądanym miejscu w tekście i daję Enter, następnie albo tabulatorem albo przez ww. menu i potem za każdym razem jak dam Enter to edytor sam mi ustawia ładnie akapit. A da się inaczej aby nie było ręcznie zrobionego odstępu?
Używam Word'a 2003.
_____...and then She asked Me - You are the Spy, huh?

Ogłoszenie

    Linki Sponsorowane


#5
Gofer

Gofer

    Różowy Jednorożec

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7376 postów
Rejestracja: 11 XI 2007
  • Płeć:mężczyzna
  • Skąd:Jelenia Góra / Łódź
Co do tej linii to po co komplikować sobie życie. Machnij parenaście takich znaczków: "_" i będzie Gitez Majonez.
________________________________________________________________________________
_____
Widzisz jakie to proste? :D

#6
Private_Arti

Private_Arti

    Elf

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 814 postów
Rejestracja: 30 VI 2006
  • Płeć:mężczyzna
Hehe, do użytku domowego nie ma sprawy i często stosuję  ale muszę wykonać porządny dokument i wysłać w pewne miejsce a tam taki kit nie przejdzie ;)
_____...and then She asked Me - You are the Spy, huh?

#7
Mablung

Mablung

    Człowiek

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 351 postów
Rejestracja: 02 VII 2006
  • Skąd:Pwnage citie
@up

Najpierw na górnej linijce ustawiasz tabulator tam, gdzie ma się kończyć linia, potem wbijasz w menu Format/Tabulatory i tam powinieneś mieć "Znaki wiodące", a w nich m.in. linię. Klikasz Ustaw, następnie OK, a potem po prostu wciskasz TAB x]


FAiTH- The only thing which keeps me alive...

#8
Private_Arti

Private_Arti

    Elf

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 814 postów
Rejestracja: 30 VI 2006
  • Płeć:mężczyzna
Jeszcze tylko trzeba określić położenie tabulatorów i jest tak jak powinno być.
Dziękuje. :P
_____...and then She asked Me - You are the Spy, huh?

#9
tsk

tsk

    Ork

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 86 postów
Rejestracja: 30 IV 2003
CYTAT(Private_Arti)
Wiecie jak oddzielić nagłówek i stopkę taką poziomą linią? Ma to postać takiej linii jak np. oddzielenie przypisu, tylko że na całą szerokość strony.

Na całą szerokość to chyba nie ma sensu ustawiać, ale jeżeli ma być pomiędzy marginesami to możesz jeszcze użyć obramowania.
Nagłówek i stopka - Ustawienia strony / Układ - Obramowanie... / Krawędzie
Zaznaczasz po których stronach ma być kreska i pojawi się taka nad / pod całym nagłówkiem lub stopką.
A jeżeli chcesz dokładniej ustawić gdzie ma być ta kreska (np. nie nad całym nagłówkiem tylko np. nad jakimś jego kawałkiem) to użyj tabulatorów, tak jak już zrobiłeś.

#10
Private_Arti

Private_Arti

    Elf

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 814 postów
Rejestracja: 30 VI 2006
  • Płeć:mężczyzna
Dziękuję bardzo za pomoc :P
Jeszcze tylko niewiadoma z tymi akapitami. Czy da się utowrzyć kolejny akapit bez naciaskania przycisku Enter? Ukażę problem na screenach:

Tutaj mamy przykład tekstu, w którym akapit wykonałem za pomocą opcji Format -> Akapit, a nie Tabem.


Teraz, czy da się tak zrobić, aby utworzyć kolejny akapit (od miejsca gdzie jest kursor) bez wciskania Enteru? Ma to wygladać tak jak na tym zdjęciu ->


Załóżmy też, że mam już dwa akapity - czy aby zwiększyć odległość jednego od drugiego, np. w celu wstawienia Clipartu - trzeba się posłużyć menu Format -> Akapit -> Odstępy, czy istnieje jakiś inny sposób? Oczywiście nie ma mowy o Enterze.
_____...and then She asked Me - You are the Spy, huh?

#11
tsk

tsk

    Ork

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 86 postów
Rejestracja: 30 IV 2003
Po co tak kombinujesz? :P

CYTAT(Microsoft Word - Pomoc)
Do czego służy znacznik akapitu?
Jeżeli po utworzeniu nowego i pustego dokumentu kliknięty zostanie przycisk Pokaż/Ukryj ¶ na Standardowym pasku narzędzi, na ekranie widoczny będzie punkt wstawiania oraz znajdujący się za nim znacznik akapitu ¶. W znaczniku akapitu przechowywane są wszystkie informacje o formacie akapitu. Format akapitu można określić na dwa sposoby: zaznaczyć znacznik akapitu i ustawić jego atrybuty formatu jeszcze przed rozpoczęciem pisania lub wpisać tekst, zaznaczyć wpisany tekst razem ze znacznikiem akapitu i wtedy ustawić atrybuty formatu.

Po naciśnięciu klawisza ENTER w celu zakończenia jednego akapitu i rozpoczęcia następnego, nowo tworzony akapit będzie miał takie same atrybuty formatu, jak poprzedni.

Akapity muszą być rozdzielone znacznikiem akapitu, więc to raczej bez różnicy czy użyjesz ENTER czy czegoś innego (jeżeli w ogóle jest).
A do ustawiania odstępów między nimi to opcje w menu Odstępy są chyba wystarczające, ewentualnie możesz użyć, na przykład, skrótu: CTRL+0, który oddzieli akapity odstępem jednowierszowym.

#12
Private_Arti

Private_Arti

    Elf

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 814 postów
Rejestracja: 30 VI 2006
  • Płeć:mężczyzna
CYTAT(tsk)
Po co tak kombinujesz? :P


Wiem, ale muszę to wiedzieć, bo to jedno z zadań egzaminacyjnych w mojej szkółce informatycznej - zrobić formatowanie z jak najmniejszą ilościa Enterów.

Dzięki wielkie za pomoc :P
_____...and then She asked Me - You are the Spy, huh?

#13
tsk

tsk

    Ork

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 86 postów
Rejestracja: 30 IV 2003
Jeżeli polecenie jest dokładnie tak sformułowane to oczywiście możesz to obejść. Raczej nikt nie będzie pisał tekstów w taki dziwny sposób skoro jest ENTER, ale jak się komuś nudzi to może :P

Masz jeden akapit zakończony znacznikiem akapitu i chcesz go rozbić na kilka innych wraz z wcięciem w pierwszej linijce tekstu.
Możesz ustawić kursor przed jakimś zdaniem, które ma się znaleźć w nowym akapicie i wybrać:
Wstaw / Znak podziału... - Typy podziałów - Przerwa w zawijaniu tekstu
Masz już rozbity tekst na dwa niby akapity (właściwie to po prostu zaczyna się od nowej linii), teraz tylko wklej tabulator i będziesz mieć wcięcia.

Można też wybrać to:
Wstaw / Znak podziału... - Typy podziałów sekcji - W tym miejscu
Tu można robić odstępy i wcięcia tak samo jak w normalnych akapitach w menu Format / Akapit....

Jeżeli zamiast użycia użyjesz ::::::::::Podział sekcji (w tym miejscu):::::::::: to w dokumencie będzie tylko jeden znacznik akapitu, czyli użyty jeden ENTER. Może jak jeszcze poszukasz w pomocy i opcjach to znajdziesz inne metody na ominięcie ENTER, pewnie niedługo będziesz mógł wyrzucić ten klawisz z klawiatury :P

A w ogóle, jeżeli o to w tym zadaniu chodzi by wymyślać jakieś dziwne rzeczy w miejsce prostych to może chcieli byście poznali trochę opcji programu (w czasie szukania opcji, która da radę zastąpić ENTER), bo normalnie to bezsensu bawić się w coś takiego skoro efekt jest ten sam.

#14
Private_Arti

Private_Arti

    Elf

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 814 postów
Rejestracja: 30 VI 2006
  • Płeć:mężczyzna
Witajcie.
Od kilkunastu dni obserwuję podczas pracy z MS Word bardzo denerwujący (?) błąd.
Gdy pracuję na dokumencie liczącym wiele stron dokonam jakiejś zmiany ? np. dopiszę coś, podkreślę linijkę tekstu albo zaznaczę go kolorowym tłem to po zapisaniu dokumentu , jego zamknięciu i ponownym otworzeniu wszystko jest ok. Ale np. za dzień-dwa otwieram go i co widzę? Wszystkich zmian brak!! Ludzie no co się dzieje? Czasem praca całego dnia idzie na marne! Wykonuję sobie za każdym razem kopię zmodyfikowanego pliku ale to jest bardzo uciążliwe. Co może być tego przyczyną? Pracuje na MS Office 2007 Home & Student, MS Vista 32 bit. Dodam, że problemy pojawiły się po zgraniu jakiś czas temu aktualizacji do ww. pakietu. Czy mógł się on w jakiś sposób uszkodzić? Macie jakieś rady?
_____...and then She asked Me - You are the Spy, huh?

#15
YorimoSan

YorimoSan

    Krasnolud

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 128 postów
Rejestracja: 12 II 2006
  • Płeć:mężczyzna
  • Skąd:0.011.02
SLuchaj, jedynym sensownym rozwiązaniem jest usuniecie tej aktualizacji.
Ms office 2007 ma taka mozliwosc .

"Narzędzie Dodaj lub usuń programy zawiera opcję usuwania aktualizacji przeznaczonych dla pakietu Office 2007"

Jestem miłym słodkim kiciusiem. Posemeskujemy?

#16
Blackhand

Blackhand

    2716057

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3189 postów
Rejestracja: 09 II 2005
  • Płeć:mężczyzna
Ewentualnie używaj jakiegoś innego formatu pliku, niż standardowy Worda (może być np. RTF), podobno te "firmowe" potrafią ulegać autodestrukcji ;).

Zapraszam do mojego sklepiku
gry, stare CDA, kieszeń na HDD, film oraz różne inne cuda Dodany obrazek
(ostatnia aktualizacja - 08.05.2013)

Kupię gry, płyty CD z muzyką i inne >KLIK<
(ostatnia aktualizacja - 12.10.2014)


"When we remember we are all mad, the mysteries disappear and life stands explained."

Mark Twain





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników