Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

ppibo

Montaż Chłodzenia

Polecane posty

Witam. Jestem w tym laikiem i nie wiem czy trudno jest zamontować tego Fortisa czy nie ? Komp składali mi w morelach. Obudowe mam Brutusa 410 jakaś mowa była , że można zamontować bez wyciągania płyty głównej. Dobry sposób , prosty ? Dałbym z tym sam rade ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam montaż chłodzenia jest prosty, bo sprowadza się do wprowadzenia czterech zatrzasków do dziurek i dociśnięcia.

Jednak za pierwszym razem wszystko wygląda strasznie, szczególnie problematyczne może być dobre nałożenie pasty termoprzewodzącej (a także oczyszczenie pozostałości po poprzedniej).

Najlepiej jeżeli byłby przy tym kolega, który już to kiedyś robił i pokazał ci, jak o co w tym wszystkim chodzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy, bo mocowania w niektórych obudowach powodują, że przy nacisku płyta główna bardzo się ugina i może dojść do nieprzyjemnych rzeczy. Ja bym wymontował, to nie jest jakiś wielki problem, wystarczy odkręcić wszystkie duże śrubki mocujące płytę główną.

Co do rozprowadzania pasty - są różne szkoły, natomiast ja zawsze wyciskam kulkę wielkości grochu na środek procesora i przy docisku chłodzenia rozprowadza się mniej więcej po całej jego powierzchni.

Pamiętaj koniecznie o wyjęciu i dokładnym wyczyszczeniu procesora z poprzedniej pasty, to bardzo ważne.

@down: mnie się tak łatwiej czyści, więc napisałem z biegu :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej po zapoznaniu się z poradnikiem od montażu chłodzenia na sucho wszystko przymierz, itp... jeśli stwierdzisz, że bez wyjmowania masz wystarczająco dużo miejsca do wykonania operacji to wyjmować płyty raczej nie trzeba.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach