Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Hevi

Inter Core 2 Duo E6300

Polecane posty

Witam,

Planuje podkręcenie procesora Intel Core 2 Duo E6300, jednak jestem zupełnym laikiem w tej kwestii. Kiedyś próbowałem się w to bawić i niby zmieniałem to FSB, ale nic to nie dało. Jak było 1.86GHz tak jest dalej. Płyta główna to Gigabyte GA-965P-S3. Byłbym bardzo wdzięczny gdybyście mi pomogli. Z góry dzięki. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od płyty głównej, podaj jej markę i model. Jaka jest marka i moc Twojego zasilacza? Czy masz przewiewną obudowę? W CDA było to dosyć dokładnie objaśnione.

A konkretnie w numerze 05/2009 (okładka z Ezio z Assasin's Creeda 2, strony 102-105).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wiem, czytałem to ale dalej nie bardzo rozumiem niektóre rzeczy. Jak już mówiłem kiedyś próbowałem się w to bawić i nie pamiętam jaka była ta wartość FSB zanim ją zmieniłem. Nie rozumiem też na czym polegają te mnożniki, bo dla jednego proca są takie a dla drugiego inne.

Aha, jeszcze zastanawia mnie do ilu może dobić ten procesor przy seryjnym chłoadzeniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podaj model zasilacza-może być on na czarnej liście-wtedy z podkręcania nici (chyba, że go wymienisz).

nie pamiętam jaka była ta wartość FSB zanim ją zmieniłem

Mogłeś dać na Auto i sprawdzić w CPU-Z podzielić taktowanie procesora przez mnożnik (chyba 7x domyślnie).

Nie rozumiem też na czym polegają te mnożniki, bo dla jednego proca są takie a dla drugiego inne.

Po co się martwisz innymi procesorami? Mnożnik*FSB=taktowanie. Są jeszcze dzielniki pamięci, ale o wszystkim dowiesz się z poradnika Gi3rka (w skrócie-dzielniki te odpowiadają za taktowanie pamięci RAM, ustawiasz je tak, aby komputer był stabilny po OC-często 1:1, a na koniec zaczynasz zabawę). Najpierw jednak "podaj model zasilacza". :)

Link do komentarza