dahaka Posted July 10, 2021 Report Posted July 10, 2021 Witam, mam problem ze zbyt niską prędkością pobierania, prędkość wysyłania jest prawidłowa. Z internetem jestem połączony poprzez WiFi za pomocą światłowodu od firmy HAWE telekom. Mój dostawca internetowy ma z nimi podpisaną jakąś umowę i rozprowadza internet od HAWE na terenie mojej małej miejscowości. Mój router TP Link Archer C1200 jest podłączony jako access point do routera mojego dostawcy internetu (model od dostawcy to Huaweii EchoLife HG8546M). Używam swojego routera jako AP ponieważ router od dostawcy nie obsługuje częstotliwości 5G i nie mogłem na nim osiągnąć prędkości pobierania wyższej jak 100Mbps. Prędkość internetowa na którą mam podpisaną umowę to download: 200Mbps i upload: 40Mbps. No i skoro mowa o prędkości pobierania to tutaj właśnie leży problem. Na początku (od poprzednich wakacji) wszystko było w porządku, prędkość na moim routerze w sieci WiFi 5g osiągała ok. 180Mbps (gdy mierzyłem ją swoim laptopem) a na konsoli (podpiętej kablem do mojego routera) osiągałem podobne wyniki. Problem zaczął się jakoś miesiąc temu kiedy zauważyłem znaczny spadek prędkości pobierania do rzędu 50Mbps, co bardzo ważne, prędkość wysyłania JEST NADAL PRAWIDŁOWA. Wykonywałem bardzo różne testy prędkości na wielu stronach do tego służących i zawsze prędkość pobierania była za niska (cały czas te nieszczęsne okolice 50Mbps). Jedynym wyjątkiem jest strona speedtest.pl na której osiągam prawidłowe wyniki (czyli coś ok. 200Mpbs downloadu'u i 40Mpbs upload'u) i to tylko wtedy gdy NIE ZMIENIĘ serwera z domyślnego ze speedtest.pl na inny. Taka sama sytuacja ma miejsce gdy testuje prędkość na innych urządzeniach podpiętych do mojej sieci, smartfony, laptopy itp. http://beskidmedia.speedtestcustom.com/result/857304c0-e146-11eb-85d6-f520c7e7bffb Prędkość mierzyłem zarówno przez kabel jak i poprzez sygnał Wifi 5G (tak, na pewno 5G a nie 2G, sprawdzałem). Był nawet u mnie w domu sam provider internetu i mierzył prędkość podpinając swojego własnego laptopa kablem do własnego routera (tego Huwaei) i miał takie same wyniki (czyli prawie 200Mbps gdy testował prędkość na speedtest.pl, oraz około 30-50Mbps gdy testował prędkość NA KAŻDEJ INNEJ STRONIE). (Dodam jeszcze, że zmiana hosta nawet na stronie speedtest.pl również skutkowała u niego spadkiem prędkości do 30-50Mpbs). Jak widać wina nie leży po stronie mojego routera podpiętego jako AP, ponieważ mój provider podpiął laptop do swojego routera za pomocą kabla i osiągnął praktycznie takie same wyniki. Jeszcze test prędkości z dzisiaj rano: [URL=https://www.speedtest.net/result/11706146343][IMG]https://www.speedtest.net/result/11706146343.png[/IMG][/URL] Ogólnie to problem polega na tym, że nigdzie (poza domyślnym testem na speedtest.pl) nie mogę osiągnąć prędkości pobierania, którą miałem wcześniej i która jest u mnie podpisana na umowie. W wyniku czego ściągam pliki znacznie wolniej niż powinienem. Bardzo proszę o pomoc bo kompletnie nie wiem co robić. Próbowałem restartu routera (swojego i providera), we własnym przywróciłem ustawienia fabryczne i nic to nie zmieniło. Wg mnie to trochę wygląda tak jakby połączenie jest ok dopóki nie zaczyna się pobieranie ze źródła które jest w znacznej odległości ode mnie (te testy ze speedtest.pl chyba domyślnie łączą się z serwerami, które znajdują się blisko mnie). P.S. Niestety nie mam możliwości wykonania testu szczegółowego bo jedynym komputerem jaki mam w domu jest macbook bez portu Ethernet. Poza tym te testery, które radzi wykorzystać elektroda na apple'a są jakieś kosmicznie drogie (20 dolarów za tester? nie, dziękuję) więc nie za bardzo mam możliwość zrobienia jakichś bardziej szczegółowych pomiarów. Jeśli jednak macie jakieś inne sposoby to z chęcią skorzystam i je tutaj zamieszczę.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now