Skocz do zawartości
Gość kabura

Far Cry (seria)

Polecane posty

Chyba źle mnie zrozumieliście. Weźcie numer CDA z zapowiedzią FC lub jego recenzją. Znajdziecie tam mnóstwo zachwytów nad zapowiadaną swobodą poruszania się. Ponieważ uwielbiam gry, w których można realizować nawet najbardziej niedorzeczne pomysły, zapaliłem się na FC. I co wyszło? Kolejny rewolucyjny engine (przyznaję, że nie widziałem gry z lepiej zoptymalizowanym silnikiem). Nawet nie chodzi o fabułę, niczego takiego nie oczekiwałem. Nie chodzi też o żaden realizm. Chodzi o niezrealizowane obietnice, których absolutnie nie wynagradza sama oprawa video.

Zgadzam się z Rezncekiem - FC nie zasługuje na 10. Nie zmienił naszego postrzegania gier FPS, jak Unreal, Quake albo Half-Life. FC to "tylko" grafika. Bo AI szwankuje (zresztą, i tak ma okazję popisać się tylko na otwartej przestrzeni, a duża część gry rozgrywa się w pomieszczeniach), a fizyka była standardem już przed premierą FC.

P.S. Bolem, ty z tym "Tokio Hotel fan" razem z "Iron Maiden fan" to na serio?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle mnie zrozumieliście. Weźcie numer CDA z zapowiedzią FC lub jego recenzją. Znajdziecie tam mnóstwo zachwytów nad zapowiadaną swobodą poruszania się. Ponieważ uwielbiam gry, w których można realizować nawet najbardziej niedorzeczne pomysły, zapaliłem się na FC. I co wyszło? Kolejny rewolucyjny engine (przyznaję, że nie widziałem gry z lepiej zoptymalizowanym silnikiem). Nawet nie chodzi o fabułę, niczego takiego nie oczekiwałem. Nie chodzi też o żaden realizm. Chodzi o niezrealizowane obietnice, których absolutnie nie wynagradza sama oprawa video.

sorry, ale się z tobą nie zgodzę. po pierwsze nie należy oczekiwać, że każdy FPS będzie miał taką swobodę jak operation flashpoint, ponieważ to jest niemożliwe. pod tym wzdlędem OPF króluje. chodzi mi jednak o to, że w far cry'u swoboda jest jak na FPS bardzo duża. każdą misję można przejść na kilka sposobów. na przykład misja, w której zrzucają nas z helikoptera na wyspę pełną potworków i musimy dojść do helikoptera. a ją przeszłem na 3 sposoby

- w stylu rambo :rambo: (bardzoooo trudny) - szukamy pukawek i strzelamy we wszystko co się rusza :)

- w stylu strusia pędziwiatra - prujemy przez całą wyspę, omijając potworki i modląć się, aby żaden nas nie dogonił :wink:

- na otylię j. - płyniemy rzeczką i jest luzik :wink:

a jeśli chodzi o fizykę to tylko: staczanie się broni z stoków gór, ześlizgiwanie się ciał i zrzucanie beczek z gór lub schodów. zabawa gwarantowana :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak te ciała sie staczały.... tzn. zsuwały... Jakoś dla mnie to realistyczne nie było. No i FC dobija jeszcze jedna rzecz której sie oczekuje po shooterze z 2004 roku(teraz sie tego oczekuje jeszcze bardziej). Konkretnie to MultiPlayer. Ta opcja jak pisałem leży.

Co do tego przechodzenia map na kilka sposobów, to OK. Ale tylko gdy nie jesteśmy w jakimś pomieszczeniu. Bo w pomieszczeniach to już więcej dróg było w starym Counter Strike'u...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remiq :arrow: Nie wiem czego ty się spodziewałeś ;] W każdym razie według mnie przesadzasz. Gra jest kapitalna i realistyczna, piękna i wyposażona w bardzo dobry system fizyki. Nie przenosimy się z miejsca na miejsce( poza bodaj dwoma momentami ), tylko cały czas idziemy po wielkich wyspach. Sposobów na przechodzenie jest mnóstwo. Najlepsze są misje po kłopotach z eksperymentami. Misja przed Katakumbami jest super, fajowe są odcinki, gdzie przemierzamy wyspę samochodem. Ja straciłem samochód i 20 minut płynąłem naokoło wyspy, ale w końcu dotarłem do celu :) Ta gra przebija każdy inny FPS pod względem swobody. Może kiedyś powstanie bardziej swobodny FPS, ale w to trudno uwierzyć. Swoboda jest niemal zarezerwowana dla RPG i to, że ktoś wogóle podjął się próby przeniesienia jej do FPS'ów już jest godne wielkich pochwał. A na to, w jakim stylu ta swoboda została w FarCry umieszczona, nie ma słów nawet. Genialna robota! Gwoli ścisłości- Op:Flashpoint nie uważam za FPS. To jest symulator żołnierza. Niemal w pełni swobody i najbardziej realistyczny. Ta gra wyłamuje się z wszelkich klasyfikacji.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz Far Cry-a zobaczylem u kumpla (gralismy na piracie:() i od razu go pozyczylem zainstalowalem ale nie przeszlem. Tak sobie gralem z 1.5 miesiaca i kupilem orginala bo pomyslalem ze beda mieli wiecej kasy na kontynuacje :):):) Far Cry to najlepsza gra w mojej kolekcji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D FarCry jest niesamowite świat otaczający bohatera jest przeogromny do dziś niema gry, która poszczyciłaby się większymi lokacjami. Krajobraz jest bajkowy majstersztyk w połączeniu ze świetną muzyką otrzymujemy wprost atmosfere rewelke. Co tu jeszcze można o grafice powiedziec poprostu wystarczy odpalic gre i wszystko jasne tropikalny raj rządzi i ta tajemniczośc super. Dotego kapitalna swoboda działanie jedna z wiekszych w fpp i nietylko. Fizyka stoi również na bardzo wysokim poziomie nie jest to może Prey czy HL2 ale nie wiele ustępuje. Kończąc to nadal jeden z lepszych fpp na rynku prawdopodobnie pobije go dopiero Crysis prawdopodobnie bo nic niejest pewne.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno ale do Crytek dlaczego HDR7 lepiej wygląda na katach ATI niż na Nvidi. Wiem, że to beta wersja patcha 1.4 ale różnica jest bardzo duża. Na serii GF7xxx HDR wygląda jak blady kopciuszek w porównaniu do wersji ATI serii x1xxx. To niby szczegół ale jednak kole w oczy mam nadzieje, że już oficjalny patch załatwi ten problem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z tymi, którzy twierdzą, że FC nie zasłużył na 10. W 2004 był to shooter "high-endowy", teraz jest to gra rewelacyjna.

Szczerze, Far Cry to pierwszy FPS, który przeszedłem, gdyż nigdy nie byłem fanem gatunku. Dopiero produkcja CryTeka urzekła mnie grafiką (która jest nadal rewelacyjna. Jak po niedawnym upgrade'dzie odpaliłem grę na absolutnie maksymalnych ustawieniach w 1600x1200 szczękę zbierałem z podłogi), doskonałym AI (działanie grupowe! i nie tylko. Boty zachowują się jak ludzie) i swobodą działania. Po raz pierwszy w życiu miałem uczucie realnego zagrożenia (noc, głośniki 5.1 i 19" LCD. Yeah), normalnie ciarki miałem na plecach. Cały czas po nocach śni mi się misja, w której trzeba było zdobyć noktowizor ukryty w puszczy, a potworki biegały po całej wyspie).

Może to zabrzmi kontrowersyjnie, ale uważam, iż FC mieści się w pierwszej 5 jeśli nie 3 FPSów wszech czasów (przed nim jak dla mnie tylko Unreal i Quake. ew. Doom - mówię o Single Player oczywiście). Rewelacyjna gra ze skopanym multiplayem, choć i po sieci miło mi się grało.

Po Far Cry'u nie grałem w lepszego FPSa, a grałem i w Dooma 3, i w Half-Life'a 2 oraz w demko Preya i F.E.A.R.a, ale żadna z nich nie zrobiła na mnie takiego wrażenia jak Far Cry.

CU!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi kontrowersyjnie, ale uważam, iż FC mieści się w pierwszej 5 jeśli nie 3 FPSów wszech czasów (przed nim jak dla mnie tylko Unreal i Quake. ew Doom - mówię o Single Player oczywiście). Rewelacyjna gra ze skopanym multiplayerem, choć i po sieci miło mi się grało.

Dlaczego kontrowersyjnie nie ma wątpliwość FarCry zasługuje spokojnie na pierwszą 5 a i 3 obok wspomnianego Quake i Dooma. Ten tytuł zapoczątkowal rewolucję w gatunku fps nigdy w cześniej nie grałem w grę o tak ogromnych lokacjach w dodatku tak nieliniową, wciągającą i ze wspaniałą muzyką, grafiką. Tak mógłbym wymieniać długo ale to najważniejsze plusy FC, które zadecydowały o jego wyjątkowosci. Jak dla mnie pierwsza trójka zaslużona :D . Jedyny tytuł po FC, który jest również przełomowy to jak dlamnie Prey. :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi kontrowersyjnie, ale uważam, iż FC mieści się w pierwszej 5 jeśli nie 3 FPSów wszech czasów (przed nim jak dla mnie tylko Unreal i Quake. ew. Doom - mówię o Single Player oczywiście). Rewelacyjna gra ze skopanym multiplayem, choć i po sieci miło mi się grało.

Dodałbym tutaj Half-Life'a, który wywarł na mnie spore wrażenie, nie mniejsze niż Unreal. Poza pownien go znać (i zagrać) każdy gracz, bo produkcja ta warta jest zapamiętania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Rezncekiem - FC nie zasługuje na 10. Nie zmienił naszego postrzegania gier FPS, jak Unreal, Quake, albo Half-Life. FC to "tylko" grafika. Bo AI szwankuje (zresztą, i tak ma okazje popisać się tylko na otwartej przestrzeni, a duża część gry rozgrywa się w pomieszczeniach), a fizyka była standardem już przed premierą FC

Nie zmienił naszego postrzegania gier FPS, mów za siebie dlamnie to zrobił. Nie uważam również, żeby FC było gordze od Quake czy Unreala nie przesadzasz w tej krytyce? FC to nie tylko świetna grafika ale też MUZYKA budująca fantastyczny klimat...Co do szwankowania AI to pokaż mi FPS'a gdzie ona nie szwankuje co może Unreal czy HL posiada nieskazitelną AI? Nie sądze. Zagraj sobie od poziomiu tródności wyzwanie i w góre a napewno łatwo nie będzie. Jeszcze jedno większość gry toczy sie na otwartych przestrzeniach więc nie wiem skąd twój wniosek o tych pomieszczeniach owszem jest pare leveli w pomieszczeniach ale bez przesady. Fizyka przed pojawieniem się FC i Doom3 wcale nie była standardem można było policzyć gry fpp wykorzystujące fizykę na palcach jednej ręki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wwl1 ma racje jak grałem na najniższym poziomie to przeszłem grę dość szybko bodaj dwa tygodnie po około dwie godzinki dziennie :D a w te wakacje grałem na wyzwaniu też dwa tygodnie tylko po około 2,5 godziny i aż się boje ile będe grał na najwyższym poziomie trudności

FC to "tylko" grafika. Bo AI szwankuje (zresztą, i tak ma okazję popisać się tylko na otwartej przestrzeni, a duża część gry rozgrywa się w pomieszczeniach)

jak dla mnie FAR CRY to "tylko" :

-świetna grafika i pięknie wykonane atole i wysepki

-świetna muzyka

-niebotyczna grywalność

-nieliniowa i długa rozgrywka

-i nareszcie świetne al przeciwników

tak ta gra ma świetne al i ci którzy twierdzą ,że nie zapewne przeszli FC na najniższym poziomie trudności z wpisanymi wszystkimi możliwymi kodami spróbujcie sobie zagrać na najwyższym poziomie trudności a inaczej będziecie mówić o al szczególnie mnie wnerwiły te niewidzialne mutanty które było widać tylko tuż przed ich atakiem na trzecim poziomie trudności było je baaaaaaaaaaaaaaaaaardzo trudno pokonać więc mi nie mówcie ,że ta gra ma słabe al bo to wręcz blużnierstwo :!: :evil:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba mylisz AI (al to Bunddy jest XD) ze skryptami czy też celnością co nie ma nic wspolnego z myśleniem. Przeciwnicy są w Far Cry tępi - na strzały reagują z opóźnieniem, nie korzystają z osłon w terenie etc.

Tutaj się do końca nie zgodzę. W FC przeciwnikom czasem faktycznie zdaża się późno usłyszec strzały, ale co do nie korzystania z osłon i ogólnej głupoty - tu sytuacja wygląda inaczej. Gdy w grupce wrogów znajduje się dowódca, to potrafią oni przycisnąc nas ogniem i oflankowac, co może się dla nas źle skończyc. Poza tym gdy np. zakampujemy się w jakiejś chatce, to nie wchodza oni tam pod ogień jeden za drugim w ten sam sposób - kiedy 1~2 komandosów zginie, to pozostali będa wchodzic z innej strony, ewentualnie spróbują wykurzyc nas granatem. Poza tym wszyscy wrogowie starają się poruszac cicho i wzywac wsparcie, gdy nas zauważą. Tak więc co do SI - jest ona dobra mimo, że czasem zdarzają się jakieś uchybienia. Jeżeli chcesz zobaczyc skrypty zamiast SI, to radzę uruchomic Rajd na Berlin który był niedawno w Clicku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...