Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

rutek

Język C, tabele i napisy

Polecane posty

Witam,

mam problem z zadaniami, które mogą się pojawić na jutrzejszym kolokwium, niestety ćwiczenia prowadzi taka babka, że jedyne co zrobi, to przeczyta treść z wikipedii, da zadania do zrobienia, nie tłumacząc ani słowa, a wymaga czegoś innego, klasyka:P

mianowicie, mam problem z zadaniem o tresci "Program losuje do tablicy "tab" 10 liczb całkowitych z przedziału <0,30>

Wypisuje wylosowane elementy a następnie zamienia w tablicy liczby wg zasady

liczby >=15 zamienia na 1, liczby <15 zamienia na 0.

Wypisuje elementy tablicy po zamianie.

np.: przed 3 6 9 15 7 23 4 26 2 29

po 0 0 0 1 0 1 0 1 0 1"

umiem zrobić tablice, losowanie, ale nie umiem zrobić tego podstawienia. przesuniecie na zasadzie miejscie 1 na 2 , lub na odwrót też umiem, ale tego już nie.

///////////////////////

Program prosi o podanie napisu

a nastepnie sprawdza, czy napis reprezentuje poprawna liczbę w systemie dwojkowym.

Pojawia się odpowiedni komunikat na ekranie.

np. 1010111 - Tak

10106 - Nie

a w tym zadaniu oprócz "podaj napis"... to nie wiem kompletnie jak to zrobić. Bym był wdzieczny za wszelką pomoc, tylko w miare jasnym językiem, bym zrozumiał. jutro kolos to szukam pomocy :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozumiem treść poleceń... to :

W pierwszym w pętli 'przechodzimy' po tablicy.

instrukcja warunkowa do każdego jej elementu

- jeżeli element tablicy jest mniejszy od 15 to

przypisz 0 do tego elementu, w przeciwnym

przypadku przypisz 1).

W drugim utworzyć zmienną typu int (o nazwie np. czySpelnia = 1)

i podobnie jak w pierwszym(zakładając, że input zapisujemy

w tablicy char), przechodzimy po tablicy, jeśli element jest różny

od '0' i od '1', to zmieniamy wartość czySpełnia na 0.

Komunikat uzależniamy oczywiście od zmiennej - czySpełnia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...