Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

AdiX0556

Jak napisać całkowicie podstawowe A.I. do gry Kółko i Krzyżyk w C++?

Polecane posty

Jak napisać A.I. do kółko i krzyżyk?

Ogólnie robię tą grę na podstawowym poziomie (np. plansza jest zrobiona znakami "_" oraz "|" komendą cout <). Zrobiłem już wszystko tylko mam problem z A.I (sztuczną inteligencją) dzięki której komputer bez pisania 10 milionów linijek kodu analizujących każdy ruch gracza będzie umiał jakoś tak w prosty sposób w miarę inteligentnie rywalizować z graczem. Jestem początkującym "programistą" w cudzysłowie oczywiście, bo nie studiuję informatyki, a jedynie uczę się z internetu i książek (dwóch). Pomożecie? Z góry oczywiście Dziękuję i Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw znajdź tę strategię, a później ja zaimplementuj. Jest prosta, na upartego wystarczą ify...

Albo możesz się nauczyć jak budować drzewa.

Edit:

W sumie najpierw zrób trywialne AI (losuje ruch), żeby przygotować program na coś bardziej zaawansowanego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w takim razie przypuszczam nie najlepsze rozplanowanie kodu, ale może to i racja...

Napisanie prawdziwego AI będzie wymagało trochę wiedzy o algorytmach i strukturach danych. Wiesz co to jest stos, kolejka, drzewo, graf? Jeśli tak, to przeczytaj o drzewach Alfa-Beta (względnie min-max), jeśli nie, to najpierw uzupełnij podstawy, potem się weź za AI.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, z tym losowaniem ruchu to bym mógł już osobny temat zrobić, ponieważ kiedy zrobiłem z losowaniem ruchu komendami srand to nie wykrywało biblioteki i komend prawidłowo, Code::Blocks wykrył po prostu błąd w kodzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...