Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

PiotrRadom

Rozwiązany: Reklamacja HIS 6770

Polecane posty

Witam:)

Około 10 października br. oddałem kartę do serwisu Komputronik.

Przypuszczalny termin odbioru był 07. listopada br.

Nie wytrzymałem i dzwonię do serwisu. Pan oznajmij mi, iż reklamacja została odrzucona; powód: brak tabliczki znamionowej.

cyt: "proszę sprawdzić czy nie odkleiła się pod wpływem ciepła i nie leży gdzieś w jednostce."

No i lipa bo nie ma.

Co teraz? Czuje się trochę "wydymany";/

Piotr.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XeoN Ale w komputroniku?

5. Ujawnienie w okresie gwarancji wady sprzętu będą bezpłatnie usuwane przez serwis w możliwie krótkim terminie, w ciągu 14 dni serwis przedstawi tryb i termin wykonania naprawy serwisowej - po akceptacji przez klienta zasad i terminu zostanie wykonana naprawa w czasie nie dłuższym niż 30dni roboczych a w przypadku konieczności wysłania sprzętu do serwisu zewnętrznego 45dni roboczych. W razie konieczności sprowadzenia części z zagranicy termin naprawy może być przedłużony do 60dni po konsultacji z klientem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie chłopaki w komputroniku są spoko:)

Raz byłem osobiście jak minęło około 14 dni, tekst "czekamy na informacje z centrali"

Dzwoniłem przed Wszystkimi Św gdzieś ze 2 dni "czekamy na informacje z centrali, zapewniam że oddzwonimy".

Wczoraj byłem w Lublinie, nie miałem czasu sam zadzwonić i nawet zapomniałem.

Dziś dzwonię z prośbą o kontakt z tą centralą bo już przypuszczalny termin odbioru minął, Pan powiedział że chyba dziś dostał informację (chwila ciszy szuka) His 6770 reklamacja została odrzucona; powód: brak tabliczki znamionowej.

Osobiście mogę poradzić aby poszukać tej nalepki może jest gdzieś w obudowie, inaczej będą problemy.

Dobrze, do usłyszenia.

Koniec rozmowy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie:)

Karta wraca do komputronika.

To odpisał mój znajomy.

W pierwszej kolejności to trzeba zauważyć, że w przypadku wad produktu przysługują Ci dwojakiego rodzaju uprawnienia. Pierwsze to wynikające z gwarancji, drugie - niezgodność towaru z umową. Gwarancja jest świadczeniem fakultatywnym, udziela jej sprzedawca czy producent na warunkach przez siebie podanych. A zatem musisz zerknąć, co jest napisane w karcie gwarancyjnej. Jednakże nawet przy powołaniu się na gwarancję, to moim zdaniem gwarant nie ma prawa odmówić Ci serwisu w ramach gwarancji tylko z tego powodu, że brakuje jakiejś bzdetnej tabliczki znamionowej, która w sumie odpadła pewnie z takiego powodu, że została zamocowana w sposób beznadziejny. Nie sądzę, żebyś ją celowo zrywał. Tak więc możesz się na tę okoliczność powoływać.

Pozostaje jeszcze niezgodność towaru z umową. Jest ona niezależna od tego, czy sprzedający/producent daje Ci jakieś uprawnienia, bo tu wszystko reguluje ustawa, niezależnie od woli sprzedawcy. O ile roszczenia z gwarancji realizujesz albo u sprzedawcy, albo u producenta, ewentualnie u innego podmiotu (np. niezależnego serwisu), to roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową realizujesz zawsze u sprzedawcy. Niezgodność towaru z umową opiera się generalnie na tym, że kupujesz produkt sprawny, a okazuje się, że on sprawny nie jest. Tak jak wspomniałem, reklamację składasz do sprzedawcy, powołujesz się na tę okoliczność, że towar jest niezgodny z umową bo ujawniły się jego wady (wada musi istnieć w chwili wydania towaru, a zatem nie może być następstwem późniejszego uszkodzenia albo zużycia). Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź - jeśli milczy, uznaje się, że reklamację uwzględnił.

Jakie roszczenia przysługują Ci w ramach niezgodności towaru z umową? Po 1 - żądanie naprawy, po 2 - wymiany towaru na nowy. Jeśli te uprawnienia nie będą mogły być spełnione w ogóle albo w odpowiednim czasie - przysługuje Ci prawo odstąpienia od umowy. Wtedy Ty zwracasz wadliwą kartę, a sprzedający oddaje pieniądze. To, z jakiego uprawnienia skorzystasz zależy przede wszystkim od Ciebie.

Tak więc napisz pismo do sklepu, w którym kupiłeś, powołaj się na niezgodność towaru z umową. W necie znajdziesz pewnie multum informacji, jak taką reklamację załatwić, więc możesz skorzystać z gotowych wzorów. Nie pamiętam teraz z głowy, jakie tam są terminy zgłaszania tych roszczeń - ale chyba 2 miesiące od ujawnienia się wady.

Jutro wybieram się do Miejskiego Rzecznika Praw konsumenta aby wystosować już konkretne pismo:)

Piotrekchytry.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wybierać odpowiedzialność sprzedawcy, ponieważ na karcie gwarancyjnej producent może napisać co tylko chce (np. naprawimy kartę, ale pod warunkiem, że nam świeci słonko a my nie mamy kaca :P). Sprzedawcy niechętnie zgadzają się na niezgodność towaru z umową (ale muszą!), bo to oznacza, że sami muszą ruszyć tyłek, a nie tylko wysyłają towar do serwisu i mają wszystko w nosie.

Jeśli oddałeś towar na odpowiedzialność sprzedawcy i nie dostałeś odpowiedzi w ciągu 14 dni, to znaczy, że mają ci towar naprawić lub wymienić jeśli naprawa nie jest możliwa. Jeśli oddałeś towar na gwarancje i ją odrzucili, to oddaj go jeszcze raz, tym razem na odpowiedzialność sprzedawcy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku grudnia dostałem nowego His'a 7700. Kartę wysłali bezpośrednio do producenta, więc pismo nie potrzebne jednak było.

Oto pisemko które przygotował mi znajomy. Zostawiam je dla potomnych.

Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.), proszę o wymiany na nowy bądź naprawę towaru konsumpcyjnego w postaci karty graficznej (marka, model, numer etc ? ogólnie oznaczenie) zakupionej u Państwa w dniu ?..................

Informuję, iż karta ta okazała się być niesprawna, gdyż ?........... (wpisać objawy i kiedy się karta skaszaniła).

W świetle przepisów ustawy przytoczonej na wstępie, towar taki uznać należy za niezgodny z umową, gdyż umowa dotyczyła towaru w pełni sprawnego. Karta użytkowana była przeze mnie zgodnie z przeznaczeniem i wymogami, a zatem uznać należy, że skoro odmówiła dalszej pracy, to jest towarem wadliwym i była towarem wadliwym w dniu wydania. Nie nadaje się zatem do celów, do jakiego jest zwykle używana, co przesądza o niezgodności towaru z umową (art. 4 ust. 3 ustawy).

Wyjaśniam, iż uprawnienia dochodzone na podstawie przepisów ww. ustawy jest niezależne w jakikolwiek sposób od uprawnień przysługujących w ramach gwarancji, a podmiotem zobowiązanym do realizacji uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową jest sprzedawca, nie gwarant (art. 4 ust. 1 ustawy). Nadmieniam, że dochowany został przeze mnie termin wynikający z art. 9 ust. 1 ustawy.

Ponadto, w świetle obowiązujących przepisów, brak jest podstaw do nieuwzględnienia reklamacji wyłącznie z powodu braku na towarze naklejek.

Mając na uwadze dobrą współpracę z Państwa firmą, uprzejmie proszę o pozytywne ustosunkowanie się do mojego wniosku. Proszę też o wskazanie terminu i sposobu doręczenia Państwu wadliwego towaru.

Z poważaniem

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...