Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

mandres

[C] Jak zabrać się do projektu? (kompletny newbie)

Polecane posty

WItam.

Zączałem studia i już na drugich laborkach prowadzący zadał nam do zrobionia projekt w domu.

Mój problem polega na tym że nigdy nic nie programowałem i nie wiem od czego zacząć i jak sie do tego zabrać. Wydaje mi się że napisanie tego programu nie jest łatwe (dla mnie to hardcor).

Mianowicie :mam napisać program w którym samolot poruszający się losowo po planszy szuka terrosysty, który również porusza się losowo. Program kończy się gdy samolot spotka terroryste ,terrorysta wyjdzie za plansze lub skończy sie czas. Wszystkie parametry ustalam sam (tory ruchu, wielkość planszy ,czas trwania), program ma być wykonany w semigrafice w języku C.

A teraz chce przejść do sedna :D. Nie chce żeby nikt robił ten program za mnie, tylko chciałbym usłyszeć wasze rady jak samemu dojść do poziomu programowania , który pozwala mi samodzielnie wykonać ten program(mam na to 3 tygodnie). Zakupiłem książke ANSI C Ritchiego ,ale nie wiem czy z niej wszystkiego sie dowiem. Nie wiem czy uczyć sie z jakichś internetowych tutoriali czy jeszcze z jakiegoś innego źródła. I wydaje mi sie że oprócz kompilatora przyda mi sie do tego jakiś inny program( ściągnąłem soboe codeblocks)

Mam nadzieje że mi doradzicie :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku najbardziej ciąży brak doświadczenia. Podstawowe struktury językowe poznaje się szybko, jednak często brakuje pomysłów na ich optymalne stosowanie.

Przemyśl dobrze w jakiej formie będziesz przechowywał dane w swoim programie oraz jak będziesz na nich operował. Spróbuj stworzyć prototyp, który będzie wyświetlał jedynie komunikaty testowe, aby przetestować logikę aplikacji. Jeśli to zrobisz dobrze, łatwiej będzie Ci dorobić do tego wizualizację.

Do projektu tego typu nie potrzebujesz dużej wiedzy więc źródło może być dowolne. Wystarczy, że poznasz podstawowe zasady tworzenia aplikacji, poczytasz o instrukcjach warunkowych, pętlach, zmiennych i tablicach. Wizualizację natomiast najłatwiej będzie Ci zrobić jeśli skorzystasz z jakiś prostych projektów przykładowych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...