Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

bobsonrobson

Wiedzmin 2 - Narzędzie konfiguracyjne

Polecane posty

Witam, przydało by się coś takiego jak opis wszystkich opcji graficznych w tym konfiguratorze. Po parę słów co do czego ja jaki ma wpływ na grafikę i na wydajność dana opcja. Wiem można to znaleźć na internecie ale wszystkie takie opisy w jednym miejscu były by mile widziane. Na pewno nie jeden gracz na tym skorzysta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja "Zobacz Uwagi" w launcherze..

- Zmniejszenie jakości tekstur: większe wartości skutkują niższą jakością tekstur.

- Budżet pamięci na tekstury: ustala ilość pamięci karty graficznej przeznaczoną na przechowywanie tekstur. Większe wartości zmniejszają ilość streamingu pojawiającego się podczas rozgrywki i wpływają na większą płynność gry, ale mogą także powodować błędy braku pamięci karty graficznej lub błędy krytyczne programu. Należy wybrać rozsądną wartość w oparciu o ilość pamięci dostępnej na posiadanej karcie graficznej.

- Jakość cieni: wpływa na wydajność graficzną. Korzysta z zasobów karty graficznej bez pogarszania wydajności procesora.

- Liczba świateł rzucających cień: ustala maksymalną liczbę takich źródeł światła. Korzysta z zasobów karty graficznej bez pogarszania wydajności procesora.

- Zasięg renderowania szczegółów: skala zasięgu dla poziomu detali. Niższa wartość polepsza wydajność gry, ale skutkuje obniżeniem poziomu szczegółowości modeli.

- Efekt Bloom: tryb ten wpływa znacznie na jakość grafiki bez zbytniego obciążania karty graficznej.

- Promienie światła: efekt wizualny zalecany w przypadku przeciętnych lub najnowocześniejszych systemów. W przypadku starszych konfiguracji sprzętowych powinien być wyłączony.

- Antialiasing: efekt znacznie obniżający wydajność, powinien być wyłączony na przeciętnych i przestarzałych konfiguracjach sprzętowych.

- Efekty specjalne rozmycia: efekty wizualne typu rozmycie i rozmycie radialne, wymagają znacznej wydajności, ale są rzadko używane w grze.

- Głębia ostrości w grze: subtelny efekt wizualny. Opcja ta włącza wykorzystanie tego efektu wyłącznie podczas rozgrywki i nie wpływa na głębię ostrości w cutscenach.

- Winieta wokół ekranu: opcja czysto estetyczna, powodująca dodanie winiety fotograficznej wokół ekranu gry. Nie wpływa na wydajność.

- Efekt mokrych powierzchni: umiarkowany wpływ na wydajność.

- SSAO (Screen Space Ambient Occlusion): efekt oświetlenia, istotny dla rozgrywki, ale obciążający znacznie kartę graficzną.

- Rozmycie przy ruchu kamery: włączenie tej opcji powoduje dalsze obciążenie karty graficznej.

- Filmowy efekt głębi ostrości: zapewnia wrażenie realistycznej, filmowej głębi ostrości w cutscenach i dialogach. Wymaga znacznej mocy obliczeniowej, ale zapewnia najwyższą jakość szczegółów. Opcja ta powinna być używana wyłącznie w przypadku systemów z najwydajniejszymi kartami graficznymi.

- Głębia ostrości w cutscenach: opcja ta wpływa wyłącznie na cutsceny i sekwencje dialogowe, nie wpływa na wydajność podczas rozgrywki.

- Limit elementów fizycznych: ograniczenie animacji fizyki dla części składowych postaci, przykładowo: włosów Geralta. Wyłączenie tej opcji obciąża dodatkowo procesor.

- Uberpróbkowanie: tryb renderowania wysokiej jakości w którym całe sceny są renderowane kilkukrotnie, tak, by uzyskać najlepszą możliwą jakość tekstur, szczegółów i antialiasingu (przewyższającego nawet antialiasing i anizotropię na najwyższych ustawieniach). Używać z rozwagą, wyłącznie na najnowocześniejszych systemach (zarówno pod względem karty graficznej jak i procesora).

- Synchronizacja pionowa: (Vsync) pomaga wyeliminować efekt "screen tearing" (http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing) podczas ruchów kamery i migania podczas bardzo szybkich animacji (np. jasnych wybuchów), ale może powodować wolniejsze renderowanie lub opóźnienia sterowania podczas rozgrywki.

- Zabrudzenia powierzchni modeli: włączenie opcji pokazywania zabrudzeń lub krwi na modelach postaci może wpłynąć na wydajność procesora.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...