Jump to content

Caledorczyk

Forumowicze
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna

About Caledorczyk

  • Rank
    Hobbit

Informacje profilowe

  • Płeć
    Array
  1. W tormencie kocham to że udało mi się go przejść bez walki z ostatnim bossem, poprostu go zagadałem irytujące jest natomiast to że klasę się zdobywa w grze. Ja po prostu lubię z góry zaplanować postać.
  2. Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcą. A malowanie i tak można sobie ułatwić. Po pierwsze GW jakiś czas temu wypuściło serię washy. jeszcze nie miałem okazji z nich korzystać ale wszyscy je zachwalają . Można kupić takie farby foundation one się chyba nazywają, podobno kryją za pierwszym pociągnięciem No i zawsze można bejcować Mój pierwszy elf twarz miał metaliczną bo mu zabarwiła się od hełmu
  3. No dobrze Empire Największe obecnie królestwo ludzi rządzone przez imperator Karla Franza. W Imperium przewodnią wiarą jest wiara w Sigmara wniebowziętego założyciela Imperium. W imperium znajduje się również koledże magii oraz szkoła artylerii. Imperium ma szeroki wybór jednostek. Klocki piechoty, Ciężka kawaleria, działa, magów, lekką kawalerię, kapłanów, a nawet czołg parowy. Tak naprawdę imperium ma wszystko Orks & goblins Brutalne Orkasy i sprytne gobliny. Hordy zielonych, rządzone przez najsilniejszych. Są wszędzie, zawsze gotowi do walki, gdy nie ma wroga walczą ze sobą. Orki to wytrzymałe klocki piechoty, ich szamani używają brutalnej magi boga Gorka, a ich Warbossi mają mocne uderzenie. Gobliny to sprytne tchórze. Korzystają z wielu maszyn (Doom diver - Wyrzutnia goblinów) Szamani stosują trochę subtelniejszą magię boga Morka. W armii walczą również różnego rodzaju inne stwory Giganty, trolle, Squigi. Największą wadą orków jest animozja- zasada według której orki podczas gry kłócą się ze sobą co utrudnia kontrole. Bretonnia Kraj wielkich rycerzy. Na wojnę zawsze idzie mnóstwo dumnej kawalerii. Jedyną wiarą w bretonii jest wiara w Panią jeziora. Jej Wybrańcy Trafiają do oddziałów Rycerzy Grala. Bretonia to jednak nie tylko szlachta ale również chłopi Którzy w obroni kraju stają do walki uzbrojeni w kosy i widły. Tak naprawdę Gra bretonią to gra różnymi oddziałami kawalerii. Oczywiście są tam inne jednostki ale liczy się tylko kawaleria. Dwarfs Co tu opisywać, czysty kanon fantasy, Ortodoksyjne karły gotowe oddać życie za dane słowo. W grze krasnale to czysty defens: Klocki piechoty wspierane przez zabójczy ostrzał z maszyn i strzelców (a może odwrotnie ) High Elves Żyjące na wyspie-kontynencie Ulthuanie Elfy to potomkowi rasy która niegdyś władała światem, Aż do wielkiego kataklizmu i podziale elfów na mroczne i wysokiego rodu. Dumni wojownicy i potężni magowie, teraz chroniący rasę przed wymarciem. Elfy mogą grać równie dobrze ofensywni i defensywnie. Dzięki zasadzie zawsze atakują jako pierwsi dzięki czemu ich piechota jest bardzo groźnym przeciwnikiem. No i mają coś co każdy general lubi najbardziej- Smoka(w dodatku mocniejszego niż inni). Moim Skromnym zdaniem to armia która ma najlepiej wyważony army list. Po prostu wszystko jest użyteczne. Dark elves Uchodźcy z Ulthuanu, Poplecznicy Malekitha Wiedźmiego króla i wyznawcy Khaina boga krwi. Nienawidzą wszystkich jednak szczególnie swych kuzynów z ulthuanu. Niegdyś HE i DE byly jednym ludem jednak po śmierci Aneariona, pierwszego Króla Feniksa, Malekith próbowal przejąć wladze. Nie udalo mu się, z czego wyszla wielka wojna między elfami w efekcie której zatopiona zostala część kontynentu . Malekith Przegral i upośledzony na ciele zbiegl na zachód do lodowego Nagaroth. Tam wciąż planuje zemste na znienawidzonych Helfach. DE to armia groźnych wojowników, którzy dzięki swojej nienawiści mogą przerzucać trafienia. W ich szeregach jest zarówno groźna piechota jak i kawaleria. Mają bardzo niebezpieczną magię. DE zmusili również do służby wiele bestii takich jak hydry, mantikory, czy harpie. Armia Dark elfów jest obecnie jedną z mocniejszych armii. Ogres Kingdoms Wielkie glodne i zawsze gotowe do walki takie wlaśni są ogry.(Szczerze mówiąc o Ograch wiem niewiele więcej) Ogry są większe od innych jednostek i silniejsze więc ich mniej. W armii znajdują się również spokrewnione z goblinami gnoblary- tania piechota Niestety jest to jedna ze słabszych armii. Lizardmen Na dlugo przed pojawieniem się elfów i krasnali ziemią żądzili Prastarzy (chyba tak się tlumaczy Old Ones). Jaszczuroludzie są wykonawcami ich woli. Niestety prastarzy musieli uciec z tego świata z nieznanych przyczyn, zostawiając swoich podopiecznych samym sobie. Pożuceni jasczuroludzie pod wodzą Slannów, Pośredników pomiędzy Bogami a ziemią, zaczeli interpretować rozkazy bogów i wdrażać ich wielki plan zmiany świata. JIch spoleczeństwo dzieli się na trzy kasty. Slannowie: obecnie żądzą jszczurami, są potężnymi magami. Saurusi- Jaszczuroludzie zrodzeni do walki i Skiny rzemieślnicy i zwiadowcy. Lizardmeni są ciekawą armią. Ciężko ich zmusić do ucieczki dzięki zasadzie zimnokrwisty. Saurusi są mocnymi jednostkami zwalscza w wersji na cold onie- jaszczuż przeznaczonym do ujeżdżania. Ale i tak W lizardmenach jest to co lubią wszyscy duzi chlopcy Dinozaury! Skaven Często uważani za fikcję lub za odłam bestii chaosu Skaveni są szczurami zmutowanymi przez spaczeń- czystą esencję chaosu. Żyją w podziemnych miastach gdzie lęgną się w oczekiqwaniu na wielki dzień inwazji na górny świat. ich społecznością rządzi rada 13 zlożona z przedstawicieli najpotężniejszych klanów oraz szarego proroka- przedstawiciela boga Skavów. Skaveni są masówką. Jak to się mawia drogi skaven to zły skaven. jednak ciekawa jest u nich technologia- Jedna z najbardziej zabójczych w grze(zarówno dla przeciwnika jak i gracza). Tomb kings Nieumarłe pozostałości po niegdyś największym królestwie ludzi. W ich armiach są zarówno szkielety jak i inne nieumarłe bestie jak skorpion albo gigant z kości. Ogólny klimat TK to pustynia i Egipt starożytny. Zalety armii to odporność na psychologie, nieuciekani z walki i ciekawy system czarów. Vampire counts O ile u Tomb kingsów rządzą mumie tu mamy do czynienia z armiami nieumarłych prowadzonymi przez Wampiry z Sylvanii. Zalety VC są podobne jak u TK. Mają bardzo silną magię i wskrzeszają się! Jest to bardzo mocna armia, w rękach dobrego gracza wręcz przegięta. Dogs of war Każdy czlowiek ma jakieś zalety. Nietórzy dobrze śpiewają- ci zostają bardami, inni gotują- ci to kuchaże. Jednak są ludzie którzy umieją tylko walczyć. Ci zostają najemnikami. Armia DoW ma bardzo dużo różnorodnych jednostek: daje duże pole do popisu. Jednostki psów wojny można wynajmować również w innych armiach. Uwaga: Armia jest opuszczona przez GW. Nie wydaje do niej ani nowego podręcznika ani nowych modeli. Wood Elves Enklawa elfów z lasu Athel Loren. w czasie potęgi elfów zalożiono wiele kolonii. Później gdy nastal czas konfliktu i rozkazano powrót na ulthuan WE odmówily i zostaly w swym lesie. Leśne elfy to armia czystej partyzantki. Mają najlepszych luczników, a ich szeregi wspiera las w postaci treemanów, i innych. Chaos Dwarfes Armia pożucona przez GW. Sorry ale nic o niej nie wiem. Deamons of chaos Córz rzec, Pomiot czterech bogów chaosu: Khorna(bóg krwii), Tzeencha (bóg magii), Nurgla(bóg chorób i zgnilizny ogólnej), Slaneesha (bóg rozkoszy). Postrach śmiertelników i zdecydowanie najmocniejsza obecnie armia. Przegięta i mówię to na serio. Warriors of chaos Ludzcy słudzy bogów chaosu. Armia czysto ofensywna. Malo strzelania. Chyba najmocniejsza kawaleria w grze. Wiele bestii chaosu(ogry, trolle, gigant, dragonogry, shaggoth) Mocna piechota. Duża różnorodność dzięki znamionom chaosu Bestie chaosu Ludzcy mutanci. Dzieci niegdyś wygnane do lasu wyrośnięte na paskudne stworzenia nie znające litości. Również zawiera wiele bestii. Niestety chyba najsłabsza armia ale niesowicie klimatyczna dzięki zasadom specjalnym. No to chyba wszystko Sorry za ewentualne błędy. Co do serwisu to polecam allegro A co do ostatniego pytania to właśnie idę malować koledze slanna
  4. Na wybór armii wplywa IMO jedno: Klimat. Wolisz hordówkę która zaleje twych wrogów masą? Orki & gobliny albo Skaveni. Wolisz Elitę dumnych wojowników? High elves. Każda armia ma własny sposób gry odrębny klimat i historię opisaną w army booku Oczywiście są też inne kryteria, jak pieniądze lub moc armii. Ale IMO są one mniej istotne. (chyba że masz zamiar grać turniejowo) Na początek. Albo Battle for skull pass (fajny starter set najlepiej dla 2 osób: zasady modele krasnali i goblinów i dodatki) albo kupno Army booka i kupowanie osobno tego co ci się podoba lub czego będziesz używał.(nie złym pomysłem jest batalion) Jak chcesz mogę zrobić krótki (bardzo krótki ) opis armii
  5. Delfy to IMO obecnie trzecia najmocniejsza armia. I pomimo tego że jako rodowity gracze High elfów jestem zmuszony cię znienawidzić to mogę napisać nieco od siebie. Kusze to naprawdę mocna rzecz i przynajmniej jeden oddział się przyda. Harpie to jeden z przydatniejszych lataczy w grze. odginanie szarż, zabijanie maszyn a nawet wyciąganie magów z oddziałów. Harpie brać warto. W specjalach masz wiele przydatnych jednostek. Z piechoty polecam Black Guardów i shadów, IMO egzecy i witchki nie wytrzymują ich konkurencji (chociaż mają fajne modele) Reszta speców jest wporzo. COK z WB potrafią być bardzo uciążliwi. a rydwan nieźle straszy. Rary na 2k to ja widzę 2 bolce i hydrę. Hydra jest mocno gięta i nikt nie lubi grać przeciwko 2, a lepiej grać w miłej atmosferze . a na mniej niż 2k obydwa się dobrze sprawują. Z herosów to Mocno giety jest BSB na coldzie z pendantem i sword of might. Kocioł to fajna opcja. Batalion jest chyba całkiem dobrym początkiem, chyba że wybierasz Allegro. Magia DE to Power of darkness!!! dwie sorki potrafią odpalić naprawdę duużo kostek. a i itemy mają mocne. Aha no i asassyni. tych to ja bym bral dla samego klimatu. Można ich zlożyć na wiele sposobów, na gwiazdki, heros killera, anty-piechotnika, opcji jest mnóstwo. No to tyle ode mnie. Zyczenia szybkiej śmierci paskudny zdrajco Ulthuanu
  6. Skaveny mają wyjść na jesieni. Z plotek wiem że nowe modele to plastikowy box slavesów, Deathmaster Sniktch i plastikowy box Warpfire Thrower/ nowa maszyna . Wszystko nieoficjalne oczywiście
  7. No cóż, to po prostu klasyka. Często zdarza mi się go czytać po jakiejś tandetnej książce by polepszyć humor. Tylko zawsze brakowało mi większego udziału krasnoludów, no ale cóż nie można mieć wszystkiego zresztą i tak w Hobbicie był ich nadmiar.
  8. Wprawdzie gram High elfami ale znam trochę lizaki i o ile wiem to zwykły kawalerzysta wypłaca 2A i jeden od CO. Może chodziło ci o bohatera. Ten to prawdziwy rzeźnik i ze swordem +2 A może wypalić ich pięć. Ale w nowych lizakach są straszniejsze rzeczy Taki engine naprzyklad. kolega pokazal mi rozpę monster truck lord na carnozurze 3x engine of the gods, 4xstegadon, 2x ancient stegadon i jakieś tam cory. Ustaliliśmy że nigdy nie zagra czymś takim Ale prawdą jest że większość nowych armii jest mocno podpakowana
  9. Ja pomimo tego że gram Battla to do 40k się kiedyś przymierzałem (nic z tego nie wyszło bo pojawiła się 7 edycja WFB) Imo najciekawszą armią jest TAU. Podoba mi się tam klimacik -jednoczona przez niebian rasa walcząca dla idei wyższego dobra. No i mają najlepszy model: Fire wariorra Mam pytanie jeśli ktoś z forumowiczów gra, jak wygląda sprawa zbalansowania armii? Bo w WFB jest obecnie z tym kiepsko.
  10. No niestety cena to chyba największy minus tego hobby, na szczęście jest allegro i inne serwisy aukcyjne gdzie można kupić modele po całkiem niskich cenach. Cena zależy również od liczności armii i materiału z których są wykonane modele. teraz następuje masowe uplastikowienie armii co powinno obniżyć cenę figurek. Jak napisał poprzednik trzeba znaleźć jakieś klub do grania tam na pewno objaśnią ci co i jak. Dobrym pomysłem jest też wkręcenie w to jakiegoś kolegi. Jest bardzo fajny starter set: Krasnale i gobliny jeśli mnie pamięć nie myli. Nawet jeśli żadna rasa ci się nie podoba to nauczysz się na nich grać a modele albo sprzedasz albo zużyjesz np. na zwłoki na podstawki
  11. To ja zacznę: Ostatnio warhammer stal się bardziej popularny głównie dzięki grom ale napiszę dla nie zorientowanych albo początkujących: Gra bitewna w której 2 lub więcej graczy staje do walki naprzeciwko siebie armiami złożonymi z modeli. Dlaczego zacząć grać? W niesamowitym świecie Battla czeka was przede wszystkim mnóstwo zabawy, tony klimatu, 17 różnych armii, prężnie rozwijające się środowisko (również polskie), setki modeli, wiele suplementów i uzupełnień oraz dziwna polityka wydawnicza Games workshopu A teraz do rzeczy skoro ma być dyskusja to po pierwsze chciałbym wiedzieć co o Battlu sądzą osoby nie związane ze środowiskiem. A po drugie porozmawiajmy o z balansowaniu armii w 7 edycji (wiem że to oklepany temat dla zorientowanych ale trzeba dyskusje rozkręcić) Więc IMO To co teraz wyprawia GW wola o pomstę do nieba. Ciężko powiedzieć żeby GW testowało w ogóle swoje army booki. Stwierdzi to każdy kto grał z demonami albo wampirami. Niestety oni nie kontrolują poszczególnych twórców AB i powstają takie potworki. Dobrze jeśli trafisz na klimaciarza ale jak grasz z power gamerem... Ehhh szkoda, a wampiry to była taka fajna armia. Na szczęście polskie środowisko zadziałało i powstał autorski path który reguluje nieco rozgrywkę ale i tak jest ciężko
  12. Witam ja nowy na forum jestem i wiem że sobie pozwalać nie mogę ale mam propozycje żeby powstał temat o Warhammerze fantasy battle (tym stołowym ). Może być?
×
×
  • Create New...